Bir insan bir kaplanı öldürmek istediğinde buna spor diyor, kaplan onu öldürmek istediğinde buna vahşet diyor. -Bernard Shaw |
|
||||||||||
|
Maraş’ta bulunan Timisi’nin kahvehanesi bir tarihi olaya daha şahitlik yaptı. 24 Haziran 2014 tarihinde akşam saat 19.00’da Cumhurbaşkanımız Sayın Dr Derviş Eroğlu Maraş bölge halkına hitaben bir konuşma yaptı. Yüzlerce insan kahvehanenin geniş salonunu doldurdu. İçerde bulunanlardan daha fazla kalabalık dışarıda kaldı. Hınca hınç doluydu salon. Yol ise kendiliğinden trafiğe kapanmıştı. İşte Eroğlu sevgisi bu idi. Mağusalı içten, gönülden seviyordu Eroğlu’nu. Ondan gelen bir ses, onun vereceği bir işaret yetiyordu işte. Küçük bir telefonla meydan mahşer alanına dönmüştü… Cumhurbaşkanımız Eroğlu Halkıyla buluşmaya geliyordu… Kahvenin önünde beklerken saat 18.00’de CTP adayları gövde gösterisi yapmak amacıyla davul zurnayla geçtiler önümüzden… Hiç kimse ses çıkarmadı. Demokratik saygı içerisinde seyrettiler geçenleri… Ama ayıplayanlar da çok oldu. “Burada toplantı olacağını biliyorlar. Neden tahrik edercesine buradan geçiyorlar?” diyenler oldu. Haksız da değillerdi hani… Seçim bu. Hep ateşli olur. Karşılıklı atışmalar, söyleşmeler, tartışmalar olur… Tabi bunun arkası da kavgayı getirir… Allah’tan insanlarımız çok olgun ve demokratik anlayışa sahip. Bu çirkin davranışlara yönelmediler… Cumhurbaşkanımız Eroğlu, biraz sonra geldi meydana. Büyük alkışlar arasında indi arabasından. O, her zamanki gibi güler yüzüyle selamladı orada bulunanları. Kavehaneye girene kadar herkesin elini sıktı. Herkese ismiyle hitap etti. Çünkü yılların siyasetçisiydi. Ve gördüğü, konuştuğu birini asla unutmuyordu. Salon, herkesi almadı maalesef. Kalabalık sığmadı. Yüzlerce kişi dışarıda kaldı. Ve Cumhurbaşkanımız ayrılmadan da kimse ayrılmadı. Sayın Eroğlu halka hitaben konuştu. Konuşmasında “Şimdi Eroğlu sahaya indi diyecekler. Oysa ben sahadan hiç ayrılmadım ki” dedi. 40 yıllık siyaset yaşamında hep alanda olduğunu, vatandaşıyla iç içe olduğunu, onların bir parçası olduğunu dile getirdi. Vatandaşların isteği doğrultusunda siyasete başladığını, önce Milli Eğitim Bakanlığı’na getirildiğini, UBP Genel Başkanlığı, yıllarca süren Başbakanlık ve nihayetinde Cumhurbaşkanlığı görevlerine vatandaşlarının isteği doğrultusunda getirildiğini belirtti. Eroğlu, bu toplantıyı yerel seçimlere karışmak için değil, Uluslar arası görüşmeler hakkında bilgi vermek amacıyla düzenlediğini belitti. “Sizler, seçimlerde ne yapacağınızı, kime oy vereceğinizi zaten çok iyi biliyorsunuz. Ona karışacak değilim.” dedi. Konuşmasında 3 temel nokta üzerinde durdu: “Vatandaşlarımı tekrar göçmen durumuna sokmak istemiyorum”, “Türkiye’nin garantörlüğünden asla vazgeçmem”, “TC’den gelen ve burada vatandaş olmuş vatandaşlarımızı tekrar geri göndermem. Onlar da yeni kurulacak olan devletin vatandaşları olacaktır. Bunlar, olmazsa olmazlarımızdır” Cumhurbaşkanı Eroğlu “Rum tarafı, ‘Türk askerine gerek yoktur, Türkiye’nin garantörlüğüne artık ihtiyaç yoktur, AB’nin garantörlüğü yeter, Türkiye’den gelenler de geri dönsün’ diyor. Biz, bunları asla kabul etmiyoruz. Türkiye’nin garantörlüğü altında, bütün vatandaşlarımızla birlikte anlaşılacak bir devlette var olacağız” dedi. Eroğlu’nun bu sözleri dakikalarca alkışlandı… Bir vatandaşımızın önümüzdeki Cumhurbaşkanlığı seçiminde sizi tekrar aday olarak görmek istiyoruz demesi üzerine Sayın Eroğlu “Günü zamanı gelince düşüncelerimi sizlerle paylaşacağım” dedi. Yine bir vatandaşımızın “Sayın Cumhurbaşkanım, ben ve ailem size güveniyoruz. Allah sizi başımızdan eksik etmesin” demesi üzerine, Eroğlu çok teşekkür etti ve “Ben de sizlere güveniyorum” dedi. Konuşmasını bitiren Eroğlu büyük bir alkış ile arabasına kadar uğurlandı… Eroğlu sevgisi hala vatandaşlarımızın kalbinde büyük bir aşkla yaşıyor…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |