..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Deney, herkesin hatalarına verdiği addır. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > 21. YÜZYIL > Hulki Can Duru




27 Ağustos 2013
Diren Avrupa! Diren Dünya!  
Önce krallıkları ve dinleri ortadan kaldırmak gerekir !

Hulki Can Duru


Avrupa ülkeleri küresel sömürge ve kolonizasyon düzeneğini ticaret ve siyasetle kirli işbirliği içinde olan Kilise, vakıf ve dinsel kurumlarla (misyonlar, okullar, dernekler) müşterek dayanışma ve ittifakla kurmuşlardır. Kilise ve siyaset bu ilişkiden kendilerine büyük maddi çıkar sağlamış, mazlum ulusların düşmesine ve sömürülmesine öncülük etmişlerdir. Bu durum üstü örtülü olarak günümüzde de sürdürülmektedir.


:AFBF:
Bugün Avrupa’da başta İngiltere olmak üzere İspanya, İsveç, Norveç, Danimarka, Belçika, Hollanda, Vatikan gibi ülkeler hala inatla “krallık” olarak yönetilmektedir. Lüksemburg dükalık, Monaco, San Marino, Andorra ve Liechtenstein prenslik olarak yönetilmektedir. Örneğin, İngiltere’nin resmi adı “Büyük Britanya ve Kuzey İrlanda Birleşik Krallığıdır. Lüksemburg’un ise “Büyük Lüksemburg Dükalığı”dır.

Bu kokuşmuş hanedanlıkların en yakın müttefikleri Roma Katolik Kilisesi (Vatikan), Anglikan, Protestan ve Ortodoks Kiliseleri ticaret ve siyasetle çok yakın ilişkidedir. Örneğin, İngiltere’de Diyanet İşleri yerine “İngiltere Kilisesi”, imam hatipler yerine de bir sürü ilahiyat koleji ve papaz okulu vardır. Kilisenin başı İngiltere kraliçesidir ve Baş Kardinal kraliçeye bağımlıdır. Laik yönetim yoktur, din ve siyaset işbirliği halindedir. Fakat bunların hiçbiri bizdeki gibi gericiliğin ve şeriatın kalesi konumunda değildir. Türkiye ise zaten laik değildir, hiçbir zaman da olamadı ve olamayacaktır: Çünkü Diyanet İşleri personeli ve imamların maaşları Atatürk zamanından beri devlet tarafından ödenmektedir.

Dini temellere göre kurulmuş İsrail devleti de Musevilik ile iç içedir. Tüm hukuk işlemleri ve gündelik yaşamda Tevrat kurallarına geçiş üstünlüğü verilir. İsrail gibi olmaya özenen Müslüman ülkelerde de din ve siyaset her zaman birlikte yürümektedir. Neredeyse resmi ve milli dinler haline dönüşmüş Budizm, Hinduizm, Şintoizm gibi uzak doğu dinleri de siyaset ve ticaretin içindedir. Tibet’in ruhani lideri olan Dalay Lama’nın siyasetle ilgilenmediğini söyleyebilir miyiz?

Oysa gerçek demokrasi halkın doğrudan yönetimidir. Bir ülkede resmen onaylanmış ve kabul edilmiş bir aristokrat sınıf varsa o ülkede demokrasi göstermeliktir. Siyasal aktörler sahnede şov yapar halk da bunu zokasıyla birlikte yer ve yutar. Halk da saf saf geçmiş tarihiyle böbürlenir ve bu krallıkların sonsuza dek süreceğine inanır. Neden hiçbir çağdaş Avrupalı düşünür, filozof, bilim adamı bu krallıkların ortadan kaldırılmasını, laik düzene geçilmesini önermiyor? Niye “Avrupa Baharı” olmuyor bir türlü o ülkelerde?

Anlaşılan o ki hangi din veya inanç olursa olsun tümünün siyaset ve ticaretle haşır neşir oldukları açıktır. Peki neden bu böyle? Bu durumda bir garabetlik yok mu? Yok! Alan memnun, veren memnun! Herkes mutlu! Bu tarihin başlangıcından beri hep böyle olmuştur. Ve bu din-siyaset birlikteliği gün geçtikçe daha da çok pekiştiriliyor. Neden?

Zira, dünya devletlerinin yakın bir gelecekte patlaması muhtemel bir üçüncü dünya savaşı sırasında olan biteni fazla sorgulamadan, kanını seve seve akıtmaya hazır, cephede gözünü kırpmadan ölecek imanlı ve dindar insanlara gereksinim duyacakları kaçınılmazdır! Onun için bol bol çocuk doğurun diye tepişip duruyorlar. Ölecek kelle (!) lazım! Şehit olarak cennete gitmeyi hayal edenlerin sadece Müslümanlar mı olduğunu zannediyorsunuz? Hayır ! Hepsinde bu hayal ve umut vardır!

İşte bu nedenle dinin insanlık üzerindeki baskısının artarak sürdürüleceğine kesin gözüyle bakabiliriz. Küresel egemenler din ve siyaseti kullanarak tüm güçleriyle o son savaşa hazırlanıyorlar! Dine, yeni silahları denemeye ve kan dökmeye ihtiyaçları var! Bu durumu kabul etmiyoruz değil mi? O halde, Diren Avrupa ! Diren Dünya!


.Eleştiriler & Yorumlar

:: ::
Gönderen: Vildan Sevil / , Türkiye
3 Eylül 2013
Yine güzel bir yazı. Paylaşıyorum. Selamlar...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın 21. yüzyil kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tarihteki İlk Soykırımdan Günümüze

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Paganlıktan Gelme Bir Tapınma Şekli: Namaz (2)
Mevlana'nın Kimyası
Cinsel Saldırı Suçu ile Tecavüzden Yargılananların Hadım Edilmesi Yasa Tasarısı
Mevlana ve İslam
Paganlıktan Gelme Bir Tapınma Şekli: Namaz
Köpekliğin Aşkı ve Varoş Kültürü
Çağdaş Gericilik: Postmodernizm
Dinin Ahlaksızlığı, Yahut, Ahlaksızlığın Dini
Ka, Kar ve Kars
Haksızlığa Kesinlikle Karşıyım

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Elsa'nın Gözleri [Şiir]
Kraliçe ve Bahçıvan - II [Şiir]
Albatros [Şiir]
Yeryüzü Rüzgarları [Şiir]
Kraliçe ve Bahçıvan [Şiir]
Op. 11 Piyano Ezgileri, Arnold Schönberg [Şiir]
Malta Şahinlerine [Şiir]
Uçan Ayakkabı [Şiir]
Havanın Ölümü [Şiir]
Her Ocak Hiddetle Tütüyor… [Şiir]


Hulki Can Duru kimdir?

Başlıca yapıtları: Eski Kule Müziği (şiir) Geometrik Aydınlık (şiir) Havanın Fen Noktası (şiir) Tartaros Paradigması (eleştiri) Teslis Sendromu (eleştiri) Nano Kutsallık (eleştiri) Sevgili Kutlu Yaşam (öykü) Kuşku Bilinci ve Eleştiri (eleştiri)

Etkilendiği Yazarlar:
Montaigne, Descartes, Russell, Tolstoy, N. Hikmet, Dostoyevski, Nietzsche, Freud, Darwin, Marx, Engels, Lenin, Bakunin, Kropotkin, Voltaire, Diderot


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hulki Can Duru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.