..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hayaller olmasaydı, umutlar dünde kalırdı. - Dolmuş atasözü
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Dinler, İnançlar ve Ateizm > osman demircan




5 Eylül 2012
Asıl Günah Tanrı'ya İsyan Etmemektir  
osman demircan
İsyan kim verirse versin istenmeyen rollere kazan kaldırmaktır. İsyan Tanrı'yı kendi onuruyla, kendi kişiliğiyle kabul etmektir. İsyan Tanrı'nın karşısında bile onurlu durabilmektir.


:AIID:
Çoğu kere hayat olduğun gibi kalmanı ister. Ot yolduğun hayatında ağaca tırmanıp meyve toplayacağım dediğin anda dal kırılır altında kalırsın. Hayatın iki duvar arasından akıp gider de bir şey yapamazsın. Dersin ki yok böyle gitmez ben setleri yıkacağım, nasıl öyle dersin dercesine hayat setleri başına yıkar. İyi olmak istersin, bıkarsın, yılarsın hiçbir şey değişmez. Bir misale benzersin. Kadının biri tecavüze uğrar. Kadın bu olayı onur meselesi yapar. İntihar eder. Kadını gömerler. Bir musallat insan yine onu bulur, onu mezarından çıkarır ve tecavüz eder. Ölüm bile kaderini değiştirememiştir kadının. İşte bu misale benzer hayatın. Asla değişmez bahtın. Kendini çok zorlarsın, yıpranırsın. Ya hayatının istediği şey olursun Bülent Ersoy olursun ya da az da olsa direnebildiğin için Zeki Müren olursun. Kader Zeki Müren'e hiçbir zaman Kadir İnanır rolü vermez. Rolün ne ise ağlasan da sızlasan da oynamak zorundasın. Hayat küçük karakterleri sever. O yüzden hayat küçülenden yanadır. Bu hayat küçük rollerdekilere büyük ikramiyeler verirken, büyük rollerdekilere ise bedel ödetir. Bunun için büyük roller istediğinde bedeller peş peşe gelir. Ya olduğun gibi kalacaksın ya da büyümenin bedelini çok ağır ödeyeceksin. Zeki Müren'in olduğu gibi kalması, Bülent Ersoy'un hayatının yönlendirdiği şekilde değişmesi küçük rollerdir. Gerçi her ikise de özüne dönmüştür. Bu aslında isyan ve küfür değildir. Asıl isyan hayatın sana biçtiği rollere, kişiliğe, genetik, fizyolojik ve hormonal kalıplara kazan kaldırmaktır. Tanrı der ki olduğun gibi kalırsan ya da hayatının yönlendirdiği gibi yaşarsan bana isyan etmemiş olursun. Bana isyan etmezsen İblis olursun. Size yalan söyler tüm din görevlileri ve din adamları. Onlar der ki Tanrı'ya isyan etmek günahtır. Oysa asıl günah Tanrı'ya isyan etmemektir. İblis kaderine mahkum olmuştur ve kendine biçilen rolü oynamıştır. Eğer İblis Tanrı'ya isyan edip kendine biçilen şeytani rollere hayır derse kim bilir hangi talihsiz melek Tanrı'ya boyun eğip şeytani rolleri kabul eder. Ve işte o an meleğin adı ateşle anılır ve kazanlar kaynatılır yeniden.
İsyan kim verirse versin istenmeyen rollere kazan kaldırmaktır. İsyan Tanrı'yı kendi onuruyla, kendi kişiliğiyle kabul etmektir. İsyan Tanrı'nın karşısında bile onurlu durabilmektir.
Tüm Müslümanların mümin rolü oynayıp cennete girmesi yerine, tüm kafirlerin imana gelip cennete girmesidir isyan. Ve ben isyan edip, imana gelen bir kafir gibi cennete girmeyi tercih etmekteyim. Mümin rollerini Müslümanlara bırakmaktayım.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Teoloji farkı
Gönderen: Hulki Can Duru / , Türkiye
7 Eylül 2012
Yazınız kaderciliği kabul eden bir anlayışla yazılmış olsa da ilginç buldum. Ancak, şu var ki İslam teolojisinde Şeytan (İblis) ve şeytanlar Allah tarafından kötü varlıklar olarak yaratılır ve Adem’e secde etmediği için Şeytan Allah’ın huzurundan kovulur. Oysa Yahudi-Hristiyan teolojisinde başlangıçta iyi bir melek olan Şeytan Tanrı gibi olmak istediği için isyan eder, “Şeytan” adını/sıfatını alır ve onu izleyen melekler de “cin” olarak tanımlanır. Adem’e secde etmek diye bir şey söz konusu değildir. Yani bu durumda kendi özgür iradesiyle Tanrı’ya karşı gelmiş olur. Bu teoloji farka dikkat çekmek istedim.

:: ??
Gönderen: Ahmet GÜNAY / /Türkiye
7 Eylül 2012
Bu yazının başlığı dikkatimi çektide... Tanrı dediğiniz bizim Allah dediğimizse şayet bu yazının başlığı kinaye olsa bile ki bu konuda kinaye olmaz bu başlı başına Allah a karşı küfürdür. Yok eğer yunan mitolojisindeki tanrı veya tanrılardan kasdederseniz onu bilemem..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın dinler, İnançlar ve ateizm kümesinde bulunan diğer yazıları...
Başka Bir Yol Yoksa İnancın Seni Nereye Kadar Götürür
Dünya
Gecem Kurşun Gibi Olmuştur
Aslanlar Gibi Hırsızlık Yapıp, Krallar Gibi Yaşıyorlar
Cennetiniz Bol Olsun
Hayat Bir Dayatmadır Aslında; Dayandığın Sürece Mutlusundur

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Köpekler ve İt Herifler
Üç Türlü İnsan
İnce Bir Tülüm
Tüm Aşklar Faşizm Kokmaz
Keyfin Bilir
Örümcek ve Kelebek
Tüm Evli Sevgililerin, Sevgililer Günü Kutlu Olsun
Olan Dağdaki Garibana, Karakoldaki Garibana Olmakta
Var Olmak İçin Emperyal Olmak Zorundasın
Aşk mı Özgürlük Mü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.