..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçek sanat, gizlenmesini bilen sanattır. -Anatole France
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Kâmuran Esen




23 Haziran 2012
Imf'ye Borç Veriyoruz Yalanı  
Kâmuran Esen
"Kendi başını bağlayamayan gelin, kınada el başını bağlarmış."


:BBBD:
Nasrettin Hoca bir ara yumurta ticaretine başlamış. Dördünü beş akçeye alıp beşini beş akçeden satıyormuş. Dostları, "Bu nasıl ticaret ? Dördü beş akçeye alınıp beşi beş akçeden satırlı mı hiç?” demişler. Hoca , “Dostlar bizi alışverişte görsün." demiş.

Bu fıkra nerden mi aklıma geldi? Gazetelerdeki bir haberi okuyunca. Şöyle yazıyordu gazeteler: ” Türkiye, nerden nereye geldi. IMF Başkanı C. Lagarde'ın, Türkiye'den gelecek 5 milyar dolarlık yardım için her gün Ankara'yı aradığı ortaya çıktı. IMF Başkanı, her gün A. Babacan’ı arıyor: “Ali, bizim para nerde ?”… Hani ufak at da civcivler de yesin diyeceğim, ayıp olacak. Dedim bile.

Allah Allah! İnsan, borcu olan kişiye borç mu verir; borç vereceğine, önce borcunu öde diye homurdanıyorum. Derken, girdim internete, hemen hemen her gazetenin internetteki sayfasını okudum. Ağız birliği etmişçesine, hepsi aynı telden çalıyor: “Türkiye nerden nereye geldi! Yürü Tayyip, seni kim tutar! Allah seni başımızdan eksik etmesin. Kıskananlar çatlasın.” gibi yorumlar falan gırla gidiyor. Bense, bu haberin ne demek olduğunu anlamaya çalışıyor, halka nasıl yutturacaklarını düşünüyorum. Millet işi çözmüş, havalara girmiş, esip gürlüyor internetteki paylaşımlarda.

Yanlış okumadım, yanlış anlamadım. Ama yine de inanmadım. Haber yorumlarını okuyunca, bir ara inanır gibi oldum. Hım! Demek; memur ve emekliye Ocakta vermesi gereken kuş yemi kadar zammı 6 ay gecikmeyle verecek olan hükümet, IMF’ye kredi veriyormuş. “Sultanahmet’te dilenip, Ayasofya’da sadaka vermek.” diye buna denir diye söyleniyorum.Haberi okuyunca, aklıma bir sürü soru geldi:

* Memura % 4 zaman verildi, vergi oranı % 5’e çıkarıldı. Buradaki açığı kapatması için memura kim kredi verecek?
* Ekonomimiz madem bu kadar iyi de, başbakan neden ”Memura % 1 daha zam verirsek Yunanistan’a döneriz.” dedi?
* Yoksa, daha önceden vereceğiz diye taahhüt ettiğimiz para mı bu? Diğer ülkeler ne kadar veriyor acaba?
* Alım gücünde dünyada neden 30. sıradayız madem?
* IMF’ye kredi vereceğiz diye mi ikide bir vergiler arttırılıyor?
* Cari açık diz boyu, ama biz kredi verebiliyoruz. Bu ne yaman çelişki!
* IMF’ye olan borcumuzu, acaba kredi adı altında mı alacaklar bizden?
* Yoksa, Dağlıca’yı unutalım diye mi bu haber atıldı ortaya?
* ABD’yi ikna etmeden Kandil’e giremeyen Türkiye, IMF’ye kredi mi verecek? Bunlardan acaba hangisi yalan? Düşün düşün düşün.

“Sabancılar benden borç istedi.” desem, bana kim inanır diye düşünürken, bir açıklama bütün eksik taşları yerine oturttu. Cumhuriyet Gazetesi yazarı Mustafa Sönmez, işin aslını açıkladı:

“Küresel kriz ile birlikte ihtiyaç duyan ülkelere müdahale imkânını arttırmak isteyen, bunun için de kaynaklarını çoğaltmak isteyen IMF, kendisine üye olan 188 ülkenin 37’sinden, ihtiyaç duyması halinde, kredi sözü aldı. IMF, ihtiyaç duyduğunda bu ülkelerden, söz verdikleri krediyi faizine mukabil alabilecek.

Japonya 60, Almanya 55, Çin 43 milyar dolar borç verebilirim, dedi. Cari fazla vermese de Fransa, 42 milyar dolar taahhütte bulundu. İtalya 31, İspanya 19 milyar dolar verebilirim, dedi. Şimdi bu toplamı 456 milyar doları bulan taahhüdün içinde Türkiye de yüzde 1’e yakın, 5 milyar dolar verebileceğini açıkladı. Ortada verilmiş bir borç yok, sadece ihtiyaç duyulur, kapım çalınırsa ben de 5 milyar dolar kredi verebilirim, sözü var. Olay bundan ibaret.”

Bu gerçeği sadece bir yerde okudum. Hemen hemen her gazete, “IMF’ye BORÇ VERİYORUZ” şeklindeki haberin aslını düzeltme gereği duymadı. Şimdiden sonra yazan olur mu, bilemem. Sanırım bazıları; vatandaş gerçekten IMF’ye borç veriyoruz yalanına inanır ve böylece birileri( malumunuz) puan toplar hesabı yaptı.Valla hesapları tutar mı tutar. Bir meczubun, A.Gül’ün cumhurbaşkanı olacağını yıllar önce kendisine söylediğine inananların olduğu veya olabileceği gibi. Vay benim dertli başım!

Tam yazımı bitirecektim ki, aklıma bir fıkra geldi: Temel’in atı bir yarışta en arkada, nefes nefese koşuyormuş. Temel dürbünle yarışı izlerken demiş ki İdris’e: “ Ula uşağım! Benim at, öbür atları kattı önüne, hepsini kovalıyor. Aslanım benim.”


.Eleştiriler & Yorumlar

:: Teşekürler
Gönderen: Hasan Pamuk / , Türkiye
31 Temmuz 2012
Kamuran hanım yazılarınızı inceleme fırsatı buldum biraz. Şunu anladım. Demek ki göz boyamaya inanmayan geniş görüş açısına sahip insanlar hala ayakta. Tebrik ediyorum tesbitleriniz için. Ve son yazımda uyarılarınızı dikkate aldım. Yorumunuzu bekliyorum. Saygı ve sevgilerimle.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Güzel Dilimiz Türkçe
Türkülerimiz
Başlık Yok!
Kadın İkinci Sınıf Vatandaş mı?
Ne Yazsam Ne Yazsam!
Umutla Başlayan Bir Günün Hikâyesi
Anneanneler Üzerine Bir Araştırma(!)
Bir Pazar Yerinde Yaşananlar
Bize Bi'şeycikler Olmaz!
Dün Gece Bir Rüya Gördüm – 6

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kızım Sen Avukat Ol!
Atatürk'e Mektup
İstanbul Sizin Olsun
Ben Birazcık Deli miyim?
Öğretmenler Günü
Mudurnu'da Bir Günlük Gezi
Yeğenime Yaptığım Peynirli Börek Tarifi
Bişim Efde Heykes Bi Asayip...
Kaybedecek Hiçbirşeyi Olmayana / Ölüm...
Canı Sıkılmak Nasıl Birşey?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dönüşü Olmayan Gidiş [Şiir]
Seni Özlemenin Kitabını Yazabilirim [Şiir]
Bensiz Yaşamaya Alışacaksın [Şiir]
İşte Gidiyorsun [Şiir]
Gelseydin Eğer [Şiir]
Ne Zaman Seni Düşünsem [Şiir]
O Beklenen Hiç Gelmeyecek [Şiir]
Çek Beni İçine Bir Nefeste [Şiir]
Sığınacağım Başka Yürek Yok [Şiir]
Uykularında Sev Beni [Şiir]


Kâmuran Esen kimdir?

Okumak ve yazmak bir tutkudur benim için. Yazdıklarımı okuyucularla paylaşmak amacıyla buraya gönderiyorum. Yıllardır, yerel bir gazeteye haftalık köşe yazıyorum. Mudurnu Belediyesinde gönüllü kültür müdürü olarak çalışıyorum. Yayımlanmış Kitaplarım: -Şiirlerle Öyküler - şiir / Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yazarlar Dizisi ( 1988). . . . . . . . -Sevgi Yumağı - şiir ( 1997 ). . . . . . . . . -K. Esen'in Kaleminden Mudurnu - derleme / Mudurnu Kaymakamlığı Kültür Hizmetleri Dizisi ( 2002 ). . . . . . . . . . . -Oynatmayalım Uğurcuğum- deneme , anı / --Senfoni Yayınları ( Haziran / 2004 ) -Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü - Baskıya hazırlanıyor

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazardan veya yazıdan etkilenirim. Bende bir etki bırakmayacak, herhangi bir şey öğretmeyecek bir yazı düşünemiyorum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.