..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşam ciddi, sanat neşelidir. -Schiller
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Alp Şahin




8 Ocak 2012
Rakı Bardağı ve Ben  
Alp Şahin
Rakı bardağım sakin ve umursamaz, o üzgün ve sarhoş, benim ise kendime bakmaya cesaretim bile yok. Bu kadar kısa sürede işlerin bu kadar kötü gidebileceğini ne ben, ne o, ne de rakı bardaklarımız beklemiyorduk. Buna kısaca tüm aile de diyebiliriz.


:BDAJ:
Rakı bardağım sakin ve umursamaz, o üzgün ve sarhoş, benim ise kendime bakmaya cesaretim bile yok. Bu kadar kısa sürede işlerin bu kadar kötü gidebileceğini ne ben, ne o, ne de rakı bardaklarımız beklemiyorduk. Buna kısaca tüm aile de diyebiliriz. Çocuklarımız gibidir rakı bardaklarımız. En azından benim ki benim için öyle. Ortamı özetlemek gerekirse; hani sevdiğin arkadaşlarınla eğlenceli ortamlar vardır, hani rakı su gibi akıp gider, hani içer içer hiçbir şey anlamazsın ya... İşte şu an ki durum, bunun tam tersi. Rakı boğazımdan geçmek istemiyor, bardak bitmek için bitiyor ve onun bu karanlıkta bile parlayabilen kin dolu mavi gözleriyle baş başa kalıyorum.

     Belli bir promilin de etkisiyle tartışma her geçen saniye soru cümleleriyle sıkışıp kalıyor. Bilerek o soruları tekrar tekrar soruyor ve onun da bana tekrar tekrar karşıt sorular sormasına müsade ediyorum. Benim yerimde başka biri olsa kızmak, bağırmak hatta birkaç tane tabak çanak kırmak ister ama ben yapmıyorum. Tıpkı rakı bardağım gibi çok umursamazım şu an. Bana söylediklerine karşı o kadar rahat ve tepkisizim ki; sanki bir yetmişlik rakı üzerimden geçmiş ama ben rakı bardağı gibi dik durmaya devam edebiliyorum. Boşuna çocuğum demiyorum. Gen bu çeker.

     Bir anda ne oldu ne bitti ben de tam hatırlamıyorum ama ben yatıyorum diye kapıyı hızlıca kapadı. Ben de kadim dostum rakı bardağıyla ve onun can ciğer arkadaşı rakıyla beraber kaldım. Salon gerçekten soğuk. Etraf karanlık ve perdelikten ara sıra çıtlama sesleri geliyor. Kendi kendime hayatımı onu ve geleceği gözden geçiriyorum. Bu sefer de sıçtım, biliyorum ama kabullenmek istemiyorum. Hatanın ben de olduğunu henüz anlamasam da hissediyorum ama ne bileyim geçen seferkilerde olduğu gibi kabul etmek hala zor.

     Gerçeklerle yüzleşmekten korkar olmuşum. Belki de umursamıyorum. Hatta bilmiyorum. Karar vermek gerçekten zor şu an. Çok fazla rakıyla beraber olan rakı bardağı olan benim; belki de değiştirilme vakti gelmiştir diye düşünüyorum. Sorunu hep suçlu gözüyle bakılan rakılarda değil belki de bardakta aramak lazım kim bilir? ''Şefim, bu bardak yoruldu, şunu bir tazeleyelim'' derken gayet rahatız da o bardak bizken bunu kendimize diyebilmek niye bu kadar zor? Bunu düşünmek lazım işte...Hatta buna içilir. Yeni bardakla tabi.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kötüyü Cezalandıranlar
Sonra?
Ahu Gözlü
Kılıçdaroğlu Kafası
Din, Vatanseverlik ve Korsanlık
Kaybetmeden Değeri Bilinmiyor Değerlinin
Kibir
Adalet ve Inanc

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çatlama ve Çatlatma
89 Model Siyah 911 Porsche Carrera
Jaleo
Bir Avuç İyi İnsan
Biraz Ara
Haklısın
Evlilik Kurumu
Azmi Karamahmutoğlu
Amin Diyelim
Kasa Bira Almış Bilmem Ne

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Vatan [Şiir]
Seçim [Şiir]
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.