..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Güzellik her yerde karşılaşılan bir konuktur. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Kâmuran Esen




5 Ocak 2012
Mudurnu'lu Fatma Nine'nin Günlüğü - 21  
Yeni yılın gutlu olsun sevgili günlüğüm.

Kâmuran Esen


İç garartıcı şeylernen canını sıkdım ama gusura bakma. Bi gün de güzel şeylerden söz edim diyom, yüzünü güldürecek bi haber bulamıyom. Yazdıklarım, ülkemin sorunları. Durumlar böyleyken, “ Bugün Ne Giysem? ” programının gıritiğini yapacak halim yok herhalde. Hele hele dutduğum dakım Galatasaray birinci yarıyı lider olarak gapatdı diye zil dakıp oynayacak halim hiç yok. Ihhhh!


:AFIB:
Merhaba Sevgili Günlüğüm;
Gutlamakta aycık geç galdım ama, gene de yeni yılın gutlu olsun. Haftada bir günlük yazınca, bazı şeylere geç galıyom. Gerçi gutlu olacak bi şey göremiyom ya, Allah’dan ümit kesilmez. Perşembenin geleceği çarşambadan belli olur hesabı; yeni yılın nasıl geleceği de belli. Doğalgaza, ÖTV’ye locman kiralarına zam varmış.Yeni yıla zamlarnan giriyoz senin anlayacan.

Yeni yıl deyince aklıma geldi. Keşan Mötdüsü, yılbaşı gutlamaları uçun ” Hıristiyanlık’tan gelen yılbaşını gutlasak, onlara benzemeye çalışmış oluruz. Biz, neden onlar gibi yaşayam kı? Onlar bizim gibi yaşıyola mı?” demiş. Yabancıların icat ettikleri şeyleri gullanırken onlara benzemiyoz da, yılbaşını gutlayınca mı yabancılara, meselâ Hıristiyanlara benziyoz? Telefonu Graham Bell icat etmiş. Mötdü telefon gullanmasın o zaman.Televizyonu J. Logie Baird , interneti Vinton Cerf bulmuş. Vinton Cerf, gulakları eşitmeyen bi gıza aşık olmuş, onnan evlenmiş. Eşi başkalarıyla iletişim gurabilsin diye interneti icat etmiş. İşitme engelli eşini boşamak yerine, onun dünyasını aydınlatmış. Keşke ona benzeyebilsek. Hem işitme engelli birine hem de insanlığa hizmette bulunmuş olsak Hiç gorkmasın mötdü bey. Çünkü onlara benzemek zor iş.

Velhasıl, demin adını saydığım mucitlerin hepiciği yabancı. Hiçbiri bizim dinimizden değil. Acaba mötdü bey vaaz verirken, yabancıların buluşu olan mikrofonu gullanmıyo mu ? Gullanıyo. Telefon, internet gullanmıyo mu? Gullanıyo. Bunları gullandığı uçun, az önce isimlerini yazdığım mucitlerin dinine mi geçmiş oluyo mötdü? Kel alâka diyecem şinci, ayıp olacak. Ya da, bunları gullandığı uçun onların yaşantısına benzer bi yaşantı mı sürmüş oluyo? Ne alâkası va? Her yılbaşında böyle teranele eşitmekten bıkıvedim sevgili günlüğüm. Ne gadar çağdışı bi yaklaşım. Ekonomimiz büyümüş - tabi aslı varsa- ; istediği gadar büyüsün, gafaların içi büyümüyosa, o büyük ekonomiyi al, çöpe at.

Bizim goca torun harıl harıl ders çalışıyo. Üniversite sınavına girecek. Sınav dendi mi, ÖSYM dendi mi; dizlerime bi parıltı, yüreğime bi çarpıntı, göynüme bi bulantı geliyo. Tüylerim, kirpi gibi diken diken oluyo. Her şeye aklım eriyo da şu ÖSYM’nin yapdıklarına bi tüllü aklım ermiyo sevgili günlüğüm. TUS’a giren bi dokdur 9 soruya itiraz etmiş, 4 soru iptal edilmiş. Dokdurun diğer 5 soru için açtığı davada da mahgeme “Sorula hatalı, ÖSYM iptal etmeli” demiş. Al işte! Bu ÖSYM’nin gırdığı ceviz bin’i aşdı. Benim torun ; “Sana şimdiden söyleyim. Eğer ben sınavı gazanamazsam sakın bana gızmayın, ÖSYM’ye gızın. Bu ÖSYM başımızda olduğu müddetçe, öğrencilerin başından çor eksik olmaz. Bakarsın giderler beni, hiç tercih etmediğim bi okula yerleştirirle.” diyo. Valla olur mu olur. ÖSYM’ dir, ne yapsa yeridir. TUS;Tıpta Uzmanlık Sınavıymış sevgili günlüğüm, bir yabancının icat ettiği internetten öğrendim.

Aycık da M. Türköne’den bahsedem. Bu adam; “Anayasa'da yer alan Atatürk Milliyetçiliği ifadesi, Anayasa'dan çıkarılmalı. Çünkü bunun ne olduğunu bilen bi Allah'ın gulu yok Türkiye'de. Tanımını kimsenin bilmediği böyle bi gavram, Anayasada yer almamalı.” buyurmuş. Ayrıca, “Atatürkçü olmayı kendime hakaret sayarım.”demiş. Hiç şaşırmadım. Neden şaşırmadın dersen, “ Dervişin fikri ne ise, zikri de o olur.” derim.…Ben de kendisinin, Atatürk adının bulunduğu bir kuruma atanmasını, bize ve Atatürk’e hakaret sayarım. Türköne, Atatürk Milliyetçiliği hakgında, Atatürkçülük hakgında istediğini düşünebilir ve söyleyebilir. Bu gayet normal .Düşünebilir de; böyle düşünceye sahip bi adamın Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu üyeliğinde ne işi olabilirdi ? Benim anlayamadığım işte buydu. Ağaç sevgisine sahip olmayan birini ormana bekçi yaparsan; o orman ya yanar, ya da tüm ağaçla kesilerek yok edilir. Çünkü “Ormanı bekçi değil, sevgi gorur.” Atatürk milliyetçiliğinin anlamını bilen kimse yokmuş Türkiye’de. Hıh! Gelsin de ben ona anlatıverim. Hiç yakışmadığı görevinden istifa ettirilmesine sevindim. İyi de, zaten atamak hataydı. Herkeş her yere yakışmaz. Kamuoyu baskısı, geri adım attırdı köşke. Bi deneme yapdıla ama dutmadı sevgili günlüğüm.

Bugünlük bu gadar yeter. İç garartıcı şeylernen canını sıkdım ama gusura bakma. Bi gün de güzel şeylerden söz edim diyom, yüzünü güldürecek bi haber bulamıyom. Yazdıklarım, ülkemin sorunları. Durumlar böyleyken, “ Bugün Ne Giysem? ” programının gıritiğini yapacak halim yok herhalde. Hele hele dutduğum dakım Galatasaray birinci yarıyı lider olarak gapatdı diye zil dakıp oynayacak halim hiç yok. Ihhhh!

Not: Türköne’den “ bu adam ” diye bahssettiğim uçun beni ayıplama sevgili günlüğüm. Kendisi Atatürk’e “ bu adam” diyodu . Atatürkçü olmayı kendisine hakaret sayıyodu.“ Çanağına ne doğrarsan, gaşığına o çıkar.” mış sevgili günlüğüm. Anladın mı? Yoksa ben, nerde nasıl gonuşacağımı çok iyi bilirim. Türköne’ye de anlayacağı dille hitap ettim.





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Enflasyon Düşüyor (Muş)
Sinir Olduğum Tipler - 5
Perşembenin Geleceği Çarşambadan Belli Olur
Fatma Nine'nin Günlüğü - 6
Fatma Nine'nin Günlüğü - 7
Dün Gece Bir Rüya Gördüm - 16
Sinir Olduğum Tipler - 4
Sinir Olduğum Tipler - 5
Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü / Yine Paralel Bir Ürya Gördüm
Mudurnu'lu Fatma Nine'nin Günlüğü - Diş Ağrısı Değil Kabir Azabı

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Güzel Dilimiz Türkçe
Kızım Sen Avukat Ol!
Atatürk'e Mektup
İstanbul Sizin Olsun
Ben Birazcık Deli miyim?
Öğretmenler Günü
Mudurnu'da Bir Günlük Gezi
Yeğenime Yaptığım Peynirli Börek Tarifi
Bişim Efde Heykes Bi Asayip...
Kaybedecek Hiçbirşeyi Olmayana / Ölüm...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dönüşü Olmayan Gidiş [Şiir]
Seni Özlemenin Kitabını Yazabilirim [Şiir]
Bensiz Yaşamaya Alışacaksın [Şiir]
İşte Gidiyorsun [Şiir]
Gelseydin Eğer [Şiir]
Ne Zaman Seni Düşünsem [Şiir]
O Beklenen Hiç Gelmeyecek [Şiir]
Çek Beni İçine Bir Nefeste [Şiir]
Sığınacağım Başka Yürek Yok [Şiir]
Uykularında Sev Beni [Şiir]


Kâmuran Esen kimdir?

Okumak ve yazmak bir tutkudur benim için. Yazdıklarımı okuyucularla paylaşmak amacıyla buraya gönderiyorum. Yıllardır, yerel bir gazeteye haftalık köşe yazıyorum. Mudurnu Belediyesinde gönüllü kültür müdürü olarak çalışıyorum. Yayımlanmış Kitaplarım: -Şiirlerle Öyküler - şiir / Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yazarlar Dizisi ( 1988). . . . . . . . -Sevgi Yumağı - şiir ( 1997 ). . . . . . . . . -K. Esen'in Kaleminden Mudurnu - derleme / Mudurnu Kaymakamlığı Kültür Hizmetleri Dizisi ( 2002 ). . . . . . . . . . . -Oynatmayalım Uğurcuğum- deneme , anı / --Senfoni Yayınları ( Haziran / 2004 ) -Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü - Baskıya hazırlanıyor

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazardan veya yazıdan etkilenirim. Bende bir etki bırakmayacak, herhangi bir şey öğretmeyecek bir yazı düşünemiyorum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.