..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kurguyla gerçek arasındaki ayrım, kurgunun mantıklı olmak zorunda olması. -Tom Clancy
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Sanat ve Sanatçılar > Hakan Yozcu




24 Aralık 2011
Karanlık İşler  
Hakan Yozcu
Sıkıntılar, yokluklar, çaresizlikler... Salon yok, kadro dar, bütçe yetersiz... Böyle şartlarda çalışmak gerçekten zor. Zordan da öte. Mucizevi bir şey. Fakat ne olursa olsun parmağımızın arkasına saklanmadık


:BABA:
hakan.yozcu@hotmail.com
Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları'nda Müdür olarak üçüncü yılın içindeyim. Zamanın bu kadar çabuk geçtiğinin farkına bile varamadım. Öyle yoğun, öyle hızlı, öyle çok çalışıyoruz ki bunu düşünecek anımız dahi olmadı. Olmuyor…
Sıkıntılar, yokluklar, çaresizlikler... Salon yok, kadro dar, bütçe yetersiz... Böyle şartlarda çalışmak gerçekten zor. Zordan da öte. Mucizevi bir şey. Fakat ne olursa olsun parmağımızın arkasına saklanmadık. Yokları, zorları bahane etmedik. Oyunlarımızla seyircilerimizin karşısına çıktık. Hatta ödüllerle başarılarımızı en üst seviyeye çıkardık.
Kadromuzda yönetmen olarak bir elemanımız henüz yok. Bu eksikliği de oyuncu arkadaşlarımıza yönetmenlik vererek giderdik. Şu ana kadar da hep başarılı olduk. Şimdi sıra bize geldi. Yani deyim yerinde ise iş başa düştü.
Bu yılın ikinci turunda Robin Hawdon'un yazdığı "Karanlık İşler" adlı bir komediyi oynuyoruz. Diğer arkadaşların bir nebze de dinlenmeleri adına, onlardan gelen istek üzerine yönetmenlik koltuğuna ben oturdum. Yüreğimizi ortaya koyarak elbirliği ile oyunu çıkarmaya çalışıyoruz. Yeni aldığımız genç oyuncularla da kadroyu biraz olsun güçlendirdik. Çalışmalar zevkle devam ediyor. Tam bir ekip çalışması yapılıyor. Adeta bir aile ortamı sağlandı.
Oyun, bir bulvar komedisi. 2 perdelik bir oyun. Geçtiğimiz yıllarda İstanbul Devlet Tiyatroları sahnelemiş. Bu sene de biz oynayalım dedik.
Londra mafyasının iç yüzünü komik bir dil ile ele alan ve birçok yalanlar üzerine kurulmuş bir oyun. Hızlı, akıp giden, izlerken nefes almaya dahi fırsat vermeyen bir oyun. Kıbıslı tiyatroseverlerin beğeneceğini umduğum bir oyun.
Oyunun kostümleri şimdiden hazırlandı. Gülsen Dünki, bu konudaki profesyonel yeteneğini adeta konuşturdu. Dekor tasarım tam bir ekip işi oldu. Ekipte görev alan herkesin, bu tasarımda düşünce olarak katkısı var. Dekor uygulamada Mehmet Isırgan ve Yalçın Arıcı görevlendirildi. Işıkta her zamanki gibi Mustafa Kral bulunuyor. Efekt ve reji yardımcısı Türkey Öztigin, Sahne Amiri, afiş ve broşürden sorumlu kişi, yılların deneyimli sanatçısı Yılsay Özbudak, oyuncular ise, Nergül Tuncay, Zehriya Evliya, Ömür Akkün, Tuygun Töre, Hüseyin Çakırlı, Ertaç Hazer ve İbrahim Andaş’tan oluşuyor.
“ Karanlık İşler” oyunu 3 Şubat 2012 cuma akşamı Lefkoşa AKM'de sahnelenmeye başlayacak. Bu süre içerisinde 5 Mart 2012’ye kadar her Cuma akşam saat 20.00’de perde açacak.
22-23 Mart'ta Gazimağusa DAÜ Aktivite Merkezi'nde sahne alacak. Sonra 27 Mart'ta Lefkoşa AKM'de, Güzelyurt ve Girne'de sahnelendikten sonra İskele Kültür ve Sanat festivalinde sahnelenecek.
Son olarak da 14-24 Nisan 2012 tarihleri arasında Konya'da "Bin Nefes Bir Ses Uluslararası Tiyatro Festivali" ne katılacak.
Gülmek için kendinizi şimdiden hazırlayın. Yerlerinizi erken ayırtın. Bu oyunu kaçırırsanız çok şey kaybedersiniz.
İyi Seyirler..     






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sanat ve sanatçılar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Öykü Tiyatro ve Sanat Üzerine
Benim Gözümden "Tutunamayanlar"
"48 Saat" Üzerine
Çakırcalı Efe Üzerine
Âşık Osman Akçay İle Tanıştık
Çukurovalı Şair Ya da Çukurova Çocuğu
Şair Selçuk Üstün′ün Şiir Bahçesinden
Kalbim Bakü"de Kaldı
Aykırı Oyuncular Topluluğu
Samsun'da Kktc Etkinliği

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Gün Olur Asra Bedel" Üzerine Bir İnceleme
Bir Şiir Emekçisi: İhsan Tevfik Kırca
Yozcuların Kökeni ve Çangaza Köyü
yaşar Kemal’in Ölüm Yıldönümü Münasebetiyle
Çeşitli Yönleriyle Prof. Dr. Erhan Arıklı
Kayacı Vadisi (Doktorun Yeri)
İskenderun Belediyesi Tiyatro Topluluğu
Diyetisyen Olmak
6. Türkoloji Buluşması
Angela’nın Külleri

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vakit Gelince [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Acı Ektim [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.