Herkesin derdi başka. -Orhan Veli |
|
||||||||||
|
yağmuru, hüznü seven adam. öyle bir ağ örmüşsün ki kendine; hapsetmişsin tüm aydınlığını içine. itmişsin en kuytu köşelere. öyle kaybetmişsin ki kendin bile varlığını unutmuşsun. Bihaber yaşamaktasın hakiki güzelliklerinden, yegane özlemlerinden. Inkar edemem içim karanlık hem de en zifirisinden. tabiatım yabani gülüşlerim eğreti ruhum yorgun. hayallerimden oluk oluk kanlar akıyor. geçmişim küskün bir çocuk her adımımda kendini hatırlatıyor. sevgilerim elektrikli, dikenli teller ardında. endamı uzaktan güzel yakından dokunmak hissetmek yaşamak yasak. Yeryüzünde sevgi yok nazarımda. Kıyasıya bir kör dövüşü tüm umutları sakatlamakta. inanmak imkansız aydınlığa gökyüzü karanlık bulutların kuşatmasında geçit yok kendin olmaya. kederlerimi kovmak için her çabam nihayetine ulaşamadan yere kapaklanmakta. Soluk aldığım tek yer kendi yeraltı ülkem. Ezeli ve ebedi hakimi ben olan tüm yakınlık ihtimallerini doğar doğmaz idam ettirdiğim yaralanma olasılıklarını bertaraf ettiğim sonsuz, sessiz, yalnız, soğuk ve alacakaranlık bir dünya. Burada hüzün başvezir pişmanlık sadrazam korkular haremimin gözdeleri. Isyan yeniçerilerim her daim kazan kaldırmakta. Ama bu saltanat bana huzur değil azap veriyormuş meğer gözlerim renkli çiçekler görmek kokularını ta içime çekmek istermiş. ama alacakaranlıkta bu imkansızmış. Ruhum esrarları çözmek dilermiş ama sarayımda sihir yokmuş. Gönlüm aşk eylermiş ama haremimde sevda zormuş. Korkularından damıttığın, yıllarca usul usul büyüttüğün, yüreğinin ortasında kök saldırdığın, bir yalanı yaşamak ne zor ne acı ne aldatıcıymış. Bakışların bana değince fark ettim ruhun deliklerimi yamadıkça hissettim sözlerin karanlığımı aralayınca anladım. Imkansızların imkansızını istemek bana yasak. Cesaretim yok karşına çıkmaya. Belki zaman biraz zaman lazım tüm korkularımı pişmanlıklarımı karabasanlarımı boğmaya. Yılların boynuma geçirdiği yağlı urgan çok kalın usturam bileysiz körelmiş beni kurtaramaz. Tek tek kesmeli her ipliği. Zaman cesaret ve inanç lazım. Ben üstüme düşeni yapacağım söz. Boynumu kurtaracak salatanatımı dağıtacağım. Elektrikli dikenli tellerimi bir bir parçalayacak, Yeraltındaki gözlerimi gökyüzüne çevireceğim. O zamana kadar, gözlerimdeki mavi aydınlık gök olacağın o ana kadar sabret. Sabret ki karanlıklarda yaşamış bu ruh ilk güneşe çıkışta kör olmasın.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © DESPİNA YILDIZ ÇAĞRI, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |