..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yazar yazı yazmayı başka insanlara göre daha zor yapan insandır. -Thomas Mann
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Yeraltı > DESPİNA YILDIZ ÇAĞRI




17 Eylül 2011
Alınteri Taze Kan ve Uluyan Köpekler  
DESPİNA YILDIZ ÇAĞRI
babasının öğüdünü gerçekleştiren adamın yeraltından hikayesi.


:AIHE:
Yaldızı yer yer kararmış, üstündeki lekelerden mecburi tanıklıkları okunan, karşısındaki enlemesine asılmış boy aynasıyla bir an göz göze geldi.
Gecenin üçünde, işimi yaparken beni izleyebilen tek varlıksın çileli aynam, her gece mecbursun beni ve parçalayıp kesmekte becerikli kanlı ellerimi hafızana kazımaya.
Bir ter damlası düştü alnından işaret parmağına; taze kanı önüne katıp taş zemindeki diğer kan lekelerine katıldı, ardında insan sıvısıyla temizlenmiş ince yolunu biçimli ve kan kırmızı parmakta bırakarak.
Babamın küçüklüğümden beri tembihlediği şeyi yapıyorum. Ekmeğimi alın terimle kazanıyorum.
Oğluna ne iş yapacağını değil, işini nasıl yapması gerektiğini tembihleyen bir babanın gerçekleşen dileği. Belki de bilmeden kaderimi çizen bu öğüdün sahibi babam, memur olduğundan klimalı devlet dairelerinde fiziki anlamda hiç alınteri dökmedi. Belki de beni bu şekilde görse gurur duyardı.; diye düşünürken aynadaki terli yüzüne gururlu ve çapkın bir gülücük fırlattı.

Saat gecenin üçü ve dışarda velinimeti sokak köpekleri ulumakta.

Küçük kardeşim nasıl korkardı bu it ulumalarından; uyuyamadığı geceler yanıma gelip bana sımsıkı sarılır, sabah korkudan boncuk boncuk terlemiş masum yüzü, uyanır uyanmaz bana sevgi, hayranlık ve güvenle bakardı.
Köpeklerden hiç korkmadım, hatta gecenin sessizliğinde duyduğum derin ulumalar bana kuş cıvıltıları gibi gelirdi. Hayat ve özgürlük dolu.

Şu an ellerimin altında derisi yüzülmüş yatan it de kim bilir ne güzel ulurdu geceleri. Boşalttığım iç organları oldukça sağlıklı görünüyor. Böyle genç ve sağlıklı köpekleri parçalamak daha kısa sürüyor. Keseri kemiklerine hızla sapladığımda çıkan ince ve keskin kırılma ve kemiğin etten ayrılma sesi kulağıma şu ünlü bestecilerin senfonileri gibi geliyor. Iç organların kokusu, ömrün azaplarını; taze kan kokusu da hayatın canlılığını burun deliklerimde duymamı sağlıyor. Gerçekten alın terimle ekmeğimi kazandığım, güzel bir işim var. Şu çinliler de ağızlarının tadını iyi biliyorlar.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölümsüzlük Öpücüğü
Sıradan Bir Fotoğraf Karesi
Maçu Piçu'ya Varoluş Yolculuğu
Pixies

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Karanlıktan Aydınlığı Doğuran Aşk [Şiir]
Bade-i Vuslat [Şiir]
Nehir Roman [Şiir]
Yalnız Ruhun Gökkuşağı [Şiir]
Uslanmaz Şaşkın Divane Gönül [Şiir]
Rus Ruletini Kazanan Aşkın Büyüsü [Şiir]
Karanlık Gecede Bahar Kokusu [Şiir]
Düşeyazan Uçan Yaprak [Şiir]
Kapris [Şiir]
Chopin'e Fısıltılar [Şiir]


DESPİNA YILDIZ ÇAĞRI kimdir?

Yaşadıklarını,yaşadıklarından öğrendiklerini,yaşayamadıklarını ve yaşamak istediklerini yazan, düşle gerçek arasındaki köprüyü akıl,duygu ve ruh rehberliğinde aşan ve tüm bu yolculuk serüvenini okuyucularıyla paylaşan edebiyat sevdalısı ve hayat sanatçısı.

Etkilendiği Yazarlar:
Dostoyevsky,Gogol,Turgenyev,Victor Hugo,Jack London,Goethe,Schopenhauer,Nietzsche,Sabahattin Ali,Sait Faik Abasıyanık,Jane Austen,Virginia Woolf,Halide Edip Adıvar,Colette,Sylvia Plath,Puşkin,Attila İlhan,Nazım Hikmet,Brecht,Arif Damar,Kavafis,Sapfo...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © DESPİNA YILDIZ ÇAĞRI, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.