• İzEdebiyat > Bilimsel > Dinbilim |
1
|
|
|
|
Orta Doğu Coğrafyasında adı İslami Direniş Örgütü olan büyük ve küçük çaplı örgütlerin büyük çoğunluğu batılı ajanlar tarafından kurulmuştur, inceleyin bakın. Eğer ki Müslüman ülkeler savaştıkları düşmanlar ile tanka karşı kalaşnikof ya da uçağa karşı roketatar, argümanları ile savaş sürdürecekler ise bu savaşların kazanılmasına olanak yoktur. Yapılan sadece havanda su dövmektir... Adamlar gelir senin beldelerini yerle bir ederler, yüzlerce kişi ölür ve sakat kalır. Sen de iki tane İsrail askerini öldürürsün, sonra da cesetlerin üstüne ayağınla basarken, onların ürettiği kolayı içersin, yine onların ürettiği silah ile hava olsun diye bulutları tararsın... |
|
2
|
|
|
|
İnsan ve iyilik, doğruluk, özveri, bilgelik gibi insani erdemlerini temel alan bir düşünce akımıdır HÜMANİZM. |
|
3
|
|
|
|
Yeter ki bizler içimizden "Kur'an bize yeter.." diye kuru-sıkı sallayan cahiller değil;
"Fıkıh(hukuk) kişinin lehinde ve aleyhinde olanları bilmesidir.." diyen Ebu Hanife gibi
münevverler yetiştirelim |
|
4
|
|
|
|
“O, şair sözü değildir; ne az inanıyorsunuz! Kahin sözü de değildir; ne az düşünüyorsunuz! Kur’an, âlemlerin Rabbinden indirilmedir.” (Hakka/41-43)
|
|
5
|
|
|
|
Son dönem gelişen dünya olayları ve özellikle bölgesel savaşların ve mücadelenin en acımasız
metotlarla yürütüldüğü Ortadoğu ve İslam Coğrafyası’nda Müslümanların kafa karışıklığına
sebep olan bir “kavramlar karmaşası” yaşanıyor..
Şii..sünni..nusayri..ibadi..yezidi..ezidi..husi(zeydi)..dürzi..
Mezhep..tarikat..cemaat..hizip..parti.. vs..
|
|
6
|
|
|
|
Nefis her insanda bulunan vasıflardır... Biz bu vasıfların ne olduklarını gerçek yönleriyle yani islâmî açıdan ele alıp dilimiz döndüğünce izaha çalışalım.. Bilenler bilir.. Bilmeyenlerede doğru bildiğimizi izah etmek borç olması ve Allah c.c. razi olsun diyen bir okurun bulunması hasebiyle... |
|
7
|
|
|
|
Kuran indiği, ya da, yazıldığı tarihte Mescidi Aksa yoktu. O halde, nasıl olur da Kuran sanki o tarihte Mescidi Aksa varmış gibi Muhammet'in Kabe'den El Aksa'ya götürüldüğünden söz edebilir? |
|
8
|
|
|
|
İsa’nın izleyicilerinden Pavlus Tevrat’ta yazan emirlerin ve şeriatın neden yürürlükten kalktığını anlatırken helal/haram ayrımı yapan, sünnet olan, kurban kesen Hristiyanları çok sert bir dille uyarır, bunları yapanların ve Şeriatı tutanların “lanet altında” olduğuna vurgu yapar. |
|
9
|
|
|
|
Saat 13 denmesine rağmen neden akrep 1’i gösterirken yelkovan 12’yi göstermektedir ya da saat 24 denmesine rağmen akrep ve yelkovan neden 12’ yi göstermektedir? Hatta bazen 24 denmez de 00:00 denir. Bu bir çelişkidir. |
|
10
|
|
|
|
Miraç’ın 621 yılında gerçekleştiği tarihte Mescidi Aksa yoktu, henüz inşa edilmemişti. Bölge Doğu Roma denetiminde idi. Mescidi Aksa, Miraçtan 17 sene sonra 638de inşa edilmiş olup zaten o tarihte Muhammet de hayatta değildi. O halde nasıl olur da Mescidi Aksa’ya gidebilir? |
|
11
|
|
|
|
Mecelle' nin hazırlanışı ve maddelerinin edebi değeri hakkındabir inceleme... |
|
12
|
|
|
|
Şimdi hep birlikte düşünelim Allah (cc) insana kendi ruhundan üfleyerek insanı yaratmışsa, bu demek oluyor ki; insan Allah (cc) nin bir parçasını taşıyan kutsal bir varlık olduğundan meleklerden üstün olarak yaratılmıştır.
|
|
13
|
|
|
|
salavat Allah rasülüne bir yakınlık ve O'nun sevgisine bir karşılık göstergesi...
|
|
14
|
|
|
|
“ Koçların Arabaları” derken Fiat-Türk marka otomobillerden bahsedeceğimizi sanıyorsanız yanılıyorsunuz. “Tanrıların Sessizliği” derken de yine Fiat marka otomobillerden bahsetmeyeceğiz. Yani Fiat farkı yok... |
|
15
|
|
|
|
Kolay değil bir başkası için ağlamak. İnsanın çevresine ve kendine karşı bağımsızlığını ilan etmesi gerekir. Bir gün Cuma namazına gitmiştim. Namaz başlamadan önce imam dua etmişti. Allah’ım bütün Müslümanlara yardım et demişti. O an cami, cemaatin amin sesleriyle inlemişti. Ama ben yıkılmıştım. Cami yerindeydi, cemaat yerindeydi ama ben ise yerle bir olmuştum. Bu nasıl din anlayışı. Sadece kendini ve cemaatini düşünen bir din olur mu? Başka insanlara dua etmeyi çok gören insanlar onları da hor görürdü. Bu nasıl din anlayışıydı ki başkalarını ötekileştiriyor, onları ayrı tutuyordu. |
|
16
|
|
17
|
|
|
|
Bir düşünce veya inancın niteliklerini belirleyen temel yapılar, kutsal kitaplar başta olmak üzere teorikleştirilmiş siyasal manifesto veya tüzüklerdir. Aynı zamanda bunların gerçek hayatta ne kadar uygulanıp uygulanmadığı, söz konusu ilke ve şartlara inanan toplumların yaşamlarına bakarak bir sonuca varabilir. |
|
18
|
|
|
|
Öğrenecek çok şeyimiz var. Nusrat Fateh'in yaptıklarına bakınca pek çok şey kafamıza dank ediyor. Demek din diyanetin değilmiş. Müzik ise hiçbir kalıba sığmazmış. O kalıp sahte bir Modernizm aldatmacası bile olsa.
|
|
19
|
|
|
|
Allah ve Kuran emri olduğuna inanılıp kutsallaştırılan İslam ve mezheplere tapınanlar, sürekli savaşarak cehennem içerisindeki yaşamlarını neden sorgulayamazlar? Bu yaşananları sorgulayıp doğru ve barışçıl bir düzene geçemeyen bir dinin, Allah emri olduğuna inandırılması, ancak kişi ve toplumların büyük bir korku (Fobi) psikolojisine sokmakla mümkündür. |
|
20
|
|
|
|
Düne kadar Televizyon ve çeşitli elektronik aletleri şeytan işi gören İslam mantığı ve dünyası, bugün her türlü elektronik cihazlardan tutalım lüks ve modern gavur icatlarıyla yaşamalarını, acaba o kutsal dinleriyle nasıl bağdaştırmaktadırlar? |
|