Umutlarım her zaman gerçekleşmiyor, ama yine de her zaman umuyorum. -Ovid |
|
||||||||||
|
Bismillahirrahmanirrahim, Yerlerin, göklerin yaratıcısı; öncekileri ve son vahiy elçisi olarak Muhammed’i gönderen Allah’a İMAN ediyorum… Maddeyi var eden ve sonunda yok edecek olan Allah çok YÜCEDİR. Tüm algılarımla içindeki düzene tanıklık ederim ki duyumsadığım bu evren, sonsuz bir bilgiyi ve olağanüstü bir gücü kanıtlamaktadır. Bu güç; eşsiz, benzersiz ve TEK olan Allah’tır. O; makro ve mikro sonsuzluğuyla bütün evreni yaratmış, içine yaydığı yasa ve ilkeleriyle bir sistem halinde onu kuşatmıştır… Her çeşit minerali içeren toprakla karışan sudan var olduğumu inkar edemem… Su gökten inmiş, toprak ise yeryüzüne aittir. Oksijenle hayat/can veren, mükemmel bir olgunluk süreciyle/evrimle beynimi ve duygularımı geliştiren Allah’a sonsuz şükürler olsun. Konuşmayı, okumayı ve yazmayı kavrayacak mantığa da şükrederim. Bu kavrayışla Allah’ın evrendeki İLAH’lığının; yani adalet, merhamet ve erdeminin bilincindeyim. Bu gerçeği içeren olguları; yüreğimde vicdan, beynimde akıl olarak taşıyorum… Yeryüzünde yaratılmış başka canlılara, benim gibi eşit haklara sahip diğer insanlara ya da iktidarlara boyun eğmeyi/tapınmayı reddediyorum. “La ilahe illallah” sözünü, Allah’tan bana verilmiş bir özgürlük olarak kabul ediyorum. İnsanlığın vahşi ve ilkel dönemlerinden kalma inanç ve kutsallarını; bunlar için yonttukları veya uydurdukları putlarını alaya alıyorum… İslam’ın Allah’a verdiği RABLİK kavramını; yönetimin/yasaların bireylerden ve onların şahsi kararlarından güç alan SİVİL TOPLUM DÜZENİ’ne ait olduğunu açıklıyorum… Gezegenin ve uzayın sonsuzluğundaki tüm mülkiyetin; aslında varlıklar arasında hakça, eşitlikçi bir paylaşım için Allah tarafından var edildiğini savunuyor ve bunu “Mülk/iktidar ve üretim araçlarının tamamı Allah’ındır.” sloganıyla özetliyorum. Mülkiyette Allah’ı temsiliyetin; yeryüzünün biyo-psikolojik ve beyni en gelişmiş canlısı olan İNSAN’da olduğunu düşünüyorum… Hiçbir baskı ve tesir altında kalmadan İslam’a girmeyi kabul ediyorum. Bundan sonra Kur’an’ı anlamak ve İslam’ı oradan öğrenmek için çaba göstereceğime söz veriyorum. Öğrendiğim doğruları toplumuma yaymak ve peygamberin getirdiği YALIN İSLAM’ı anlaşılır yapmak için çalışacağım. Yüzyıllar içerisinde din adamlarınca uydurulan MAMUL İSLAM’ı reddediyorum. Yoksulluğun ve sömürü düzeninin sona ermesi için bu yoldaki çalışmalara destek/salat vereceğime söz veriyorum. Bunların yanı sıra, en yakın çevremden olmak üzere meşru olarak emeğimle kazandığım ihtiyacımdan fazla olan nakdi ve maddi varlığımı, diğer insanlarla paylaşacağıma (kurban etmeye; infaka) da söz veriyorum ve Kur’an’ın diliyle; “Eşhedü enLa ilahe illallah ve eşhedü enne Muhammedü'r-rasûlullâh” diyorum… Bütün bu okuduklarına içtenlikle katılıyorsan sade bir MÜSLÜMAN oldun. Şayet istersen özgürce; İslam’dan şimdi çıkabilirsin…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kazim Bayar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |