..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir şey yaşam kadar tatlı değildir. -Euripides
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Dinbilim > Ahmet GÜNAY




27 Aralık 2012
Nefis Nedir? Nefisin Kademeleri Nedir?  
NEFİS NEDİR ? NEFİSİN KADEMELERİ NELERDİR ?

Ahmet GÜNAY


Nefis her insanda bulunan vasıflardır... Biz bu vasıfların ne olduklarını gerçek yönleriyle yani islâmî açıdan ele alıp dilimiz döndüğünce izaha çalışalım.. Bilenler bilir.. Bilmeyenlerede doğru bildiğimizi izah etmek borç olması ve Allah c.c. razi olsun diyen bir okurun bulunması hasebiyle...


:CAGG:
NEFİS NEDİR? NEFİSİN KADEMELERİ NELERDİR?
Nefis her insanda bulunan vasıflardır... Biz bu vasıfların ne olduklarını gerçek yönleriyle yani islâmî açıdan ele alıp dilimiz döndüğünce izaha çalışalım.. Bilenler bilir.. Bilmeyenlerede doğru bildiğimizi izah etmek borç olması ve Allah c.c. razi olsun diyen bir okurun bulunması hasebiyle...
Nefis her insanda bulunan vasıflardır dedik: Peki bu girişten sonra Nefisi ve kademelerini maddeler halinde izah etmeye çalışalım...
Nefis 7 (yedi ) kademedir... Aşağı yani kötü nefisten başlıyarak üstün nefise doğru sıralıyalım...
1- NEFS-İ EMMARE : Yani en kötü nefis demektir.. Burda insan yaptığının kötü,yasak,haram olduğunu bilir.. Ancak bunun neresi haram mış der.. Buda insanı imansız eder...(Allah esirgesin)
2-NEFS-İ LEVVAME: Bu nefiste insan yaptığının kötü,yasak, haram olduğunu bilerek yapar,ancak yaptıktan sonra levm yani pişman olur, nadim olur akabinde tövbe eder...Yani bunun neresi haram demez.. Günümüz müslümanlarında bu mertebe çoğunluktadır.
3-NEFS-İ MÜLHİME: Bu nefis üçüncü kademedirdir ki buraya ihlâslı ibadet ve zikirle ulaşılır..Bu nefise ulaşan kimsede bazı zuhuratlar belirmiye başlar meselâ en basiti yanına yaklaşan kişinin niyetini anlamak vs. gibi... O zaman bu nefse yükselen biri kendini bir şey zannetmeye başlar ki çok tehlikeli bir nefistir.. Şu bakımdan tehlikelidir.. O belirtilerden sonra kibir başlar ki Allah esirgesin nefs-i emmareye bile düşebilir.. Ancak bu nefse yükselen birine işte o zaman bir Mürşid-i Kamil lâzımdır o mürşidi her halükârda bulabilir.. Kendi başına ileri kademedeki nefislere yükselmesi mümkündür ama çok zordur...
4-NEFS-İ MUTMAİNNE: Bu dördüncü kademedeki nefis yani mutmain olan nefis yani doygun nefis.. Nefsin bu kademesine ulaşan biri artık Cennet le müjdelenmiştir. Onun için geri düşmek yoktur. Yani yeni tabirle bu kademe baraj dır.. Ve bu kademeye ulaşan cenneti garantilemiştir... Artık o Cenab-ı Hak'tan, Cenab-ı Hak'ta ondan razıdır... (Allah c.c. cümle ümmet-i Muhammedi bu nefse ulaştırsın..)
5- NEFS-İ RADzIYYE: (Burda D ile z yazmamdaki kasıt latin harfleriyle ancak benzetebildiğimdendir. Birde okurken sizde RA dan sonra dilinizi ağzınıza doldurarak ve dilinizi ön dişlerinizin iç taraflarına doğru peltekçe D harfi ile Z harfi arası bir ses çıkarmaya çalışırsanız bu Dz yazdığım yeri düzgün telaffuz etmiş olursunuz gibime geliyor..) Bu nefis artık daha üstün bir nefis ki artık cennetteki katlarla ifade edilebilir...
6- NEFS-İ MARDzYYE: (Yine burda ki D ve z olan yukardaki parantez içindeki gibi anlaşılmalıdır.)
Bu nefiste aynen beşinci kademede bahsedilen cennet katlarındandır ki beşinci kademeden daha üst bir nefistir...
7- NEFS-İ KÂMİLE: Kamil nefis en üstün nefis ki artık bu nefis Cennetin en üst makamlarında olanların dereceleridir....
Dilimiz döndüğünce anlatmaya çalıştık.... Hayıra vesile olur İnşaaallah.....



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ormanda Büyüyen Adam Azgını - - Ne Utanmaz Köpekleriz. [Şiir]
Emir Sultan ve Pir Mehmet'ten [Şiir]
31 - Mart Vakasında Koca Sultan Abdülhamid Han [Şiir]
Sür Eşeği Nığde'ye [Şiir]
12/05/1959 Tarihli Hüradam Gazetesinden [Şiir]
Osmanlı'da Gül Mü? Lale mi? [Deneme]
İnşaatta Kaba İnşaatın Önemi [Eleştiri]
İnsan Denen Mahluk [Eleştiri]
Kabak Aşılı Karpuza Dikkat [Eleştiri]
Gül'mü Lâle'mi ve İslâm'ın Sembolü [Eleştiri]


Ahmet GÜNAY kimdir?

1980 yılı Adana Müh. Bil. Fak. Akş. İnş. Müh. Böl. Mezunu.

Etkilendiği Yazarlar:
Babam Burhaneddin Günay,Gazeteci Turhan Dilligil,Prof.Dr. Necmeddin Erbakan,Ahmed Hulusi ve ......


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet GÜNAY, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.