Dünya hiçbir padişaha kalmadı, sana da kalmayacaktır. -Nizamî |
|
||||||||||
|
Bir başka çelişki insanın köpek dişlerinin oluşudur. İnsan hem otçul hem de etçil bir canlıdır. İnsan et yemek zorundadır yani. Vejetaryen olmaya karar verebilir. Sebze de canlıdır. Sebze yememesi lazımdır. Balı arı insan için değil, kendi yavruları için üretir. İnsan aslında bal hırsızıdır. Bal da yememesi lazımdır. İnekler sütü insanlar için yapmaz. Yavruları için yapar. İnsan süt hırsızıdır da. Süt de içmemesi lazımdır. Tüm çiçekler üreme organıdır. Onlar koklandıkça, cinsel istismarda bulunulur. Tohumlar toprağa düşerek yeni bir canlının umudunu yeşertirler. İnsan tohumlarla umut ticareti yapar. Kar ve zarar hesapları yapar. Dünya insanın hesap makinesi değildir oysa. Mikropları öldürürüz. Mikroplar da canlıdır. Sinekleri özellikle sivrisinekleri öldürürüz. Oysa sivrisinekler kanı üremek için içerler. İnsan üremek isteyen bir canlıyı öldürür. Her insan az çok katildir aslında. Her canlının yaşama hakkı vardır diyenlere duyurulur. Bunlar çelişkidir. İnsanı sevmek erdemdir demek bir çelişkidir. İnsanı kainatın merkezine koyarsanız, her şeyin insan için olduğunu kabul etmiş olursunuz. İnsan tertemiz denize düşmüş bir poşete benzer. İnsanın kendi öz varlığı tabiata aykırıdır. Dünya insan eliyle kıyamete sürüklenmektedir. Bu yüzden insana dostça el uzatılmaz. İnsan sevgisi büyük bir yanılgı ve çelişkidir. Çünkü kimse kendi mezarını kazanı sevmez. İnsan dünyayı yok etmektedir. Avrupa Hıristiyanlığa inanmaktadır ve peygamberleri Ortadoğuludur ve esmerdir. Oysa Avrupa Ortadoğu’dan nefret etmektedir. Pi, her türlü matematik işlemince büyük önem taşıyan çok ilginç bir sayıdır. Matematiğin birçok hesaplamasında örneğin; daireler, yaylar, pendulumlar gibi… pi sayısına rastlarız. Elinizde bir bardak var diyelim, eğer bir mezura ile bardağın önce çevresini daha sonra da çapını ölçüp bölerseniz her zaman 3.14 sonucuna ulaşırsınız. Su dolu bardağı dolu kabul ederiz. Tamlık insan beyninin ürettiği bir şeydir. Bu da insanın çelişkilerinden biridir. Bugün Kuran’ı okuyanlar çelişkiye düşerler. Bir ayetin bir ayetle uyuşmadığını söyleyebilirler. Bunda haklı olabilirler. Hayat çelişkilerle doludur. Bir çift çocuğu olsun diye Tanrı’ya yakarırken, bir anne çocuğunu cami avlusuna bırakabilir. Birisinin iki gözü varken, diğerinin ne gözleri ne elleri ne de bacakları olmayabilir. Birileri zevk içinde yaşarken, birileri sefalet içinde yaşayabilir. Böyle bir durumda Tanrı’ya inanmak çelişkili görünse de, Tanrı’ya inanmamak o kadar çelişkilidir. İki yanlış bir doğru yapmaz. Bu kadar yanlışın ve çelişkinin olduğu bir dünyada bir doğru yol bulmak artık kişinin kendisine kalmıştır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |