..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yalnızca hava, ışık ve arkadaşın varsa hiç üzülme. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Sinema ve Televizyon > Bünyamin Bayansal




8 Ağustos 2006
Cennetin Renkleriyle Boyanan Masal…  
Bünyamin Bayansal
The Color of Paradise - Cennetin Rengi üzerine kısa bir eleştiri.


:BBIC:
Rang-e khoda (The Color of Paradise - Cennetin Rengi)

Senaryo-Yönetmen: Majid Majidi
Oyuncular: Hossein Mahjoob (Baba), Mohsen Ramezani (Muhammed), Salameh Feyzi (Nine)
Sinematografi: Mohammed Davudi
Müzik: Alireza Kohandairy

Tür: Dram
Süre: 90’
Dil: Farsça


‘Öğretmenimiz Allah'ın, göremedikleri için körleri daha çok sevdiğini söylüyor. ama ben de ona eğer öyle olsaydı o'nu göremeyelim diye bizi kör yapmazdı dedim. O da bana "Allah görünmezdir. O her yerdedir. Onu hissedebilirsin. Onu parmak uçlarıyla görebilirsin" dedi. Şimdi ellerim O'na dokunacağı güne kadar her yerde Allah'a uzanacağım ve ona her şeyi anlatacağım, kalbimdeki tüm sırları bile.’

Küçük Muhammed’in hikayesinin özeti belki de budur. Kör olarak doğmak ve dünyayı parmak uçlarından izlemek. Ayrıca her seste yeni alemlere dalmak.
1999 yapımı Rang-e khoda (The Color of Paradise - Cennetin Rengi) filmiyle Majid Majidi tamda böyle bir dünyayı sunuyor insanlara. Küçük Muhammed’in hikayesini yatılı olarak okuduğu Tahrandaki bir körler okulundan itibaren izliyoruz. Artık yaz gelmiştir ve tüm görme engelli çocuklar aileleriyle evlerine gidiyordur. Ancak Muhammed’i almaya henüz kimse gelmemiştir. Öğretmeni onu bir süre oyalar ve nihayet Muhammed’in babası okula gelir. Bu sırada Muhammed görmeyen gözleriyle bir kuşu yuvasına ulaştırmıştır. Babası geldiğinde bir süre Muhammed’e bakar ancak ses çıkarmadan öğretmeninin yanına gider. Öğretmene çocuğu alamayacağını söyler ve Muhammed’in okulda kalması için ısrar eder. Ancak okul müdürü bu durumu ret eder ve oğlunu alıp gitmesini telkinler. Baba oğlunu isteksizce okuldan alır ve kendi köyleri olan İran’ın güneyinde denize yakın dağ köyüne gelir. Burada onu iki kardeşi ve ninesi beklemektedir. Muhammed’in köye gelmesiyle birlikte haneleri şenlenen aile Muhammed’in her isteğini yerine getirmeye gayret ederler. Fakat baba için aynı durum geçerli değildir. Karısının beş yıl önce ölmesi ve yalnızlığı nedeniyle evlenmeye karar vermiştir ve evlenmek istediği kadının ailesine sadece kızlarından bahsetmiştir. O sebeple Baba Muhammed’in varlığından şikayetçidir. Nine ise Baba’daki bu durumun farkındadır ancak yapacağı bir şey olmadığından üzüntü içerisindedir.

Bu çerçeveyi masalsı bir anlatım üstüne insanın yüreğini coşturan görüntülerle süsleyen Majid Majidi, dünyayı, sadece dokunarak ve duyarak anlamaya çalışan bir çocuğun, parmak uçlarından ve kulaklarından bizlere gösteriyor.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sinema ve televizyon kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnsansı Yalnızlıklar, (Na) İnsancıl Miras…
Stalker

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Son Risale [Şiir]
Esfel-i Sâfilinde Zahirperest Bir Ben... [Şiir]
Tin Demlerinde Aşk [Şiir]
Sadece Üç Nokta... [Şiir]
Mavi Gözlü Şehir Kar'la Sevişiyor [Şiir]
Sizin Ahlak Dediğiniz Şey… [Şiir]
Paranoya [Şiir]
ve Evren Derin Bir Hayale Daldı... [Şiir]
Bir Kalp Hikayesi... [Şiir]
Alaturka [Şiir]


Bünyamin Bayansal kimdir?

Yazarak Bulmaya çalıştığım bir tarz ; Gerçek

Etkilendiği Yazarlar:
Cemil Meriç, Kafka, Oscar Wilde, Edgar Allen Poe,


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bünyamin Bayansal, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.