..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyayı isteyen bilime sarılsın, ahireti isteyen bilime sarılsın; hem dünyayı hem ahireti isteyen yine bilime sarılsın" -Hz. Muhammed
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Sinema ve Televizyon > Arif Zincirli




18 Haziran 2006
Mistik Nehir  
Köşe Yazısı - Açık Mektup

Arif Zincirli


Mistik Nehir filminden hareketle Clint Eastwood'a katıksız bir övgü ve tabiyet bildiriminin sinema köşemden halka açık bir mektupla ilan edilmesi.


:BCHE:
sevgili clint eastwood;

eğer açık konuşmam gerekirse, seni veletken pazar sinemasında falan seyrettiğim kovboy filimlerinden tanıdığımı itiraf etmem gerekir. nazarımda senle charles bronson ağbimiz arasında bir fark yoktu. sana karşı şu anda hissettiğim derin duygulardan o zamanlar eser yoktu. yönetmen olarak 2-3 filim çektiğini sanıyordum fakat onnarı da seyretmek için içimde bir istek yoktu. senden sıkı bir yönetmenlik, sağlam bir filim beklemiyordum açıkçası..

insanoğlu kuş misali ve hayat hayli garip sevgili clint, derken gizemli nehir ismini verdiğim bu filimini seyrettim. filme biraz gönülsüz başlamıştım, zira alejandro gonzalez inarritu ağbimizin amores perros isimli leziz filiminden sonra çektiği ve senin bu filiminle benzer kulvarlarda dolaşan 21 gram isimli filim beni hayal kırıklığına uğratmıştı. inarrutudan böyle bir şey beklemiyordum ve senden de böyle bir şey beklemiyordum clint.. ama lütfen bana kızma, o zamanlar seni pek tanımıyordum. sen de kabul edersin ki filimin pek öyle insana bi şeyler bekleten bi havada başlamıyor. ilk on dakikada falan bana sorsalardı klasik bir formüllü hollywood filmi seyredeceğimize kalıbı basardım clint.. ah, ne kadar yanılmışım.. clintciğim bu hezeyannarım seni sıkmıyor umarım, bunnarı samimi bir günah çıkarma olarak kabul etmeni isterim. tabii ki clintciğim, filimin adım adım derinleşmeye başladı, sıkı karakterlerin kendilerini belli ettiler, hikayenin sağlamlığına kapılıverdim.. dakikalar geçtikçe hayretlere düşüyor, "uuu!" "aha!" "helal sana be clint!" şeklindeki nidalarım ortalığı çınlatıyordu. itiraf etmeliyim ki son ana kadar filimin kıtırpiyoz bi şekilde sonlanıp o derin hollywood bataklığına düşebileceğinden çok korktum. ah clint, şimdi anlıyorum, ah.. nasıl da oynadın benimle.. klasik gözüken hikayeni yavaş yavaş nasıl da derinleştirdin.. zaten leziz oyuncularını nasıl da müthiş kullanmışsın.. ah clint, yaşım fazla sayılmaz ama ömrümde böyle başarılı cast görmediğimi de söylemek istiyorum.. bilmem abartıyor muyum ama oyuncular hikayeye müthiş oturmuş ve gerçekten müthiş oynamışlar.. clintciğim, uzun lafın kısası, seni artık daha iyi tanıyorum ve ağbilerimizden birisi olduğunu çok iyi biliyorum.sonradan öğrendim ki 2-3 değil onlarca filim yönetmişsin. clintciğim, inan bana hepsini setretmek için can atıyorum.. geçenlerde televizyonda "iyi ile kötünün bahçesinde" ismini verdiğin bi filimin vardı. ah clintciğim, üzülerek söylemeliyim ki seyredemedim, kim bilir nerelerde, ne haytalıklar peşindeydim.. affet beni...

hoşçakal.
senin huanhuan'ın



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Zift Karanlığında Motor Sesleri [Öykü]
İskelet Anahtar [İnceleme]


Arif Zincirli kimdir?

Beni izedebiyat sayfalarında görmek demek, bizzat kahrımı çekmek demek değildir.

Etkilendiği Yazarlar:
E.M. Cioran, Kafka, L.F. Celine, J. Kosinski, Charles Bukowski, Can Yücel, J.Fante, F.Dostoyevski, Oğuz Atay, Bedirhan Toprak, Neyzen Tevfik, Rıfat Ilgaz.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Arif Zincirli, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.