• İzEdebiyat > İnceleme > Din |
41
|
|
|
|
İnciller üzerine yazdığım iki makalemin ardından, bu serinin son yazısı olarak incillerde yer alan birbiriyle çelişkili cümleleri maddeler halinde yazacağımı belirtmiştim. Daha anlaşılır olması için bu maddeleme metodunu kullandım. |
|
42
|
|
|
|
Kızılbaş Alevilik var olduğu günden bu zamana kadar hep insanı “Üst İnsan” olarak temel almıştır. Üst İnsan olunmadan inanç ve diğer bütün yaşamsal kavramların hiçbir anlamı olmayacağına inanan evrenselci bir bakış (Düşünce) açısıdır. Bu bakış açısı her çağın özelliğine ve sosyal siyasal koşulların şartlarına göre iki ileri bir geri şekilde bazen tamamen proto pozitivist olmuştur, bazende pasifte olsa idealizme işaret ederek Dualizmle kendisini tanımlamıştır. |
|
43
|
|
|
|
1930' lı yıllarda Türkçe Okutulan ezanın serüveni... |
|
44
|
|
|
|
İnsan Hak ve Hürriyetleri İçin Bir Sığınma Evi Olan Kâbe’yi, Ağlama Duvarı ve Mezbahaya Çeviren Din Aliminin Gölgesinde; Hac ve Kurban… |
|
45
|
|
|
|
Tek ve Gök Tanrılı Dinlerin Irkçılaşarak Bölünüş Serüveni |
|
46
|
|
|
|
Arap İslam Irkçılığı, Hac Sömürüsü ve Kuran'daki Kutsal Yeri |
|
47
|
|
|
|
Dünya yüzünde yaşayan yaklaşık sekiz milyar insan, bilinç ve düşünce açısından iki kategorik yapı üzerinde yaşıyor. Bunlardan birisi “bilinç ve düşüncesi gelişmemiş yarı akıllı (İçgüdüsel Egoist) tapınmacı karakter. Diğeri ise bilinç ve düşüncesini biraz geliştirerek kullanmaya çalışan akıllı karakterliler. İki insan grubunun özelliklerini şu şekilde sıralayabiliriz. |
|
48
|
|
|
|
Taklidi değil, tahkiki iman esastır. İnsanlara öncelikle namazı nasıl kılacağını değil, neden kılacağını... Orucu nasıl tutacağını değil neden tutacağını anlatmalı. Zamanın en büyük sorunu iman zafiyetidir. |
|
49
|
|
|
|
Diyalektik olarak doğa, canlı, cansız ve insan üzerinde devam eden sürekli değişim ve dönüşümler, insanların yaşamlarında hem olumlu hem de olumsuzlukları beraberinde getirir. |
|
50
|
|
|
|
İnsan doğası gereği yaşamın temel noktalarına hep ortak pencereden baktığı için, kültürlerin büyük bir kısmında bu özellik görülür. Söz konusu ortaklık dinlerde daha belirgin şekilde göze çarpmaktadır. |
|
51
|
|
|
|
Kitap eleştirmenliği öyle kolay bir mesele değildir ve hele eleştirilmeye çalışılan kitap, Sonsuz Allah’ın „lâ raybe fih“ (içinde şüphe yok) mühürlü kitabıysa, işler daha da imkansızlaşmaktadır. |
|
52
|
|
|
|
"İnciller Üzerine Yazılanlar" başlıklı, bu konudaki ilk makalemde İnciller hakkında Hıristiyan dünyasındaki bazı araştırıcıların araştırmalarından kısaca bahsetmiştim. Şimdi ise, İncillerin içerisinde yer alan, birbirleriyle tutarsız ifadeleri yazacağım. |
|
53
|
|
|
|
merhaba arkadaşlar bu Semerkand dergisinin nisan sayısından bir alıntıdır. |
|
54
|
|
|
|
“Habil ismi, tarihteki meçhul iki(!) Ademoğlundan birine nasıl din alimlerince verilmişse; Ötzi ismi de Alplerdeki buzulda 5300 yıl saklı kalan bir cesede, bilim insanlarınca verilmiştir.
Şayet tarihte avcı (çoban) bir Habil olduysa Ötzi’yi de öldürmüş olma ihtimali de yüzde yüzdür. Çünkü Ötzi, bir avcının attığı ok yüzünden ölmüştü…”
…
Bu inceleme ve eleştiri yazısının girişi; “Ötzi’yi Kim Öldürdü?” öyküsüyle başlayan ve
“Tarihte Mülkiyet Kavgası-1” konusunu inceleyen makalemin devamıdır.
İsteyen 1. bölümü blogtan okuyabilir…
http://kazimbayar.blogspot.com/2012/07/tarihte-mulkiyet-kavgasi-1-otziyi-kim.html
|
|
55
|
|
|
|
İnsan aklı böyle işte, bazen hiç bilmediğin insanların peşinden sürükler
Bazen de aklını işletir anlattırır.
İlim idrakında olursak ne haktan geçeriz
Ne de yardan.
Bütün güzellikler bizim için bu can sıkıntısı neden dir..neden zorlaştırır insan yaşantısını.
|
|
56
|
|
|
|
"Cennet ehlinden her birinin iki kadını vardır ki, vücutlarının şeffaflığından baldır kemiklerinin ilikleri etinin üstünden görünür” (Buhârî, Bedül Halk, 59, Sıfâtül Cennet).
|
|
57
|
|
|
|
Kur’an’da haber verilen kıssalarda iman sahibi baba ve inkârcı babaların çocuklarına bakış açısındaki farkı gösteren çok önemli örnekler vardır. Kıssalarda mümin babaların -çocukları inkârcı da olsa- merhametlerine, ancak inkârcı babaların sevgisizliklerine ve merhametsizliklerine şahit eder Kur’an bizi. |
|
58
|
|
|
|
İsyanı sebebiyle cennetten kovulan şeytan, o günden başlayarak "…(İnsanların) dirilecekleri güne kadar…” (A’raf Suresi, 14), çeşitli telkin ve taktiklerle insanlara sinsice sokulur, onları kötülüğe çağırır ve şaşırtıp saptırmak için uğraşır. |
|
59
|
|
|
|
Dünyada, inanma sürecinde oluşan dinlerin, hayatımızdaki yerine bakmak lazım. Hangi dinler neyi anlatmaya çalışıyor, ortak yönleri nelerdir. |
|
60
|
|
|
|
Barış ve huzur ancak Allah’ın emrettiği gibi birlik olduğumuzda gerçekleşebilir. Ve son dönemde yaşanan olayları sosyal ve siyasi bir gelişme olarak değerlendirmeyerek, Allah’ın hayır ve hikmetle yarattığına inandığımızda… |
|