Sanatçının işlevsel tanımı bilinci neşelendirmektir. -Max Eastman |
|
||||||||||
|
Mesela; Bazen ölürsün, bazen yaşarsın, bazen gerçekten ölürsün, bazen gerçekten yaşarsın... Bazen 'bazen' dersin, bazen hiçbir şey bulamazsın diyecek, öylece bakarsın... Bazen gülümsersin, bazen ağlarsın, bazen ağlayamazsın... Bazen bağrırsın, bazen sesin çıkmaz boğazından... Bazen dinlermiş gibi yaparsın karşındakini, bazen hiç dinlemezsin... Bazen yürürsün hiç yorulmadan, bazen durursun yolun ortasında, bazen aslında yolun olmadığını farkedersin ve... ve gidersin bazen, bazense gidemezsin... Bazen yalnız kalırsın, bazen yatağında olur hiç tanımadığın biri, bazen ellerinde olur sevdiğin kişinin elleri, bazen annen gelir, bazen arkadaşların vardır yanında, bazen sen varsındır, bazen sen de yoksundur bazen sen terk edersin seni... Bazen biri gelir, bazen birçok kişi gider, bazen kimse gelmez... Bazen kendinden tiksinirsin, bazen kendinden utanırsın, bazen kendini seversin, bazen... Bazen kimseyi sevemediğini sanırsın, yine de seversin, sevmenin bazeni yoktur, hep seversin... Mesela; Bazen 'çok' dersin herşeye, bazen 'az' dersin, bazen 'yeter' dersin. Bazen kahkaha atmak istersin sebeb yokken, bazen gözlerini kaparsın ve gülümsersin, bazen gözlerini açarsın ve ağlarsın gördüğüne, bazen görmek istemezsin çünkü gülmek istersin... Bazen kimseyi istemez canın yanında, bazen herkesi istersin, bazen sadece sevişmek istersin, bazen biriyle uyumak istersin, bazen yalnız yemek yiyemezsin... Bazen sigara yakarsın bakarsın insanlara, bazen sigaranı söndürürsün izlersin insanları, bazen hiç sigara yakmazsın dinlersin insanları, bazen sigaran yoktur anlatırsın insanları, bazen sigara verir biri sana, bazen sigaranı söndürür biri, bazen sigaranı içer biri. Biri vardır bazen, bazen biri yoktur. Bazen susarsın, bazen biri gelir konuşursun, biri gider bazen yine susarsın... Bazen düşünmek istemezsin ama yine de düşünürsün, düşünmenin bazeni yoktur, hep düşünürsün... Mesela; ...bazen 'mesela' dersin, bazen sen dersin o gelmez, ben dersin yine gelmez, bazen 'bazen' dersin, bazen biz dersin korkar, sen ve ben dersin yine korkar, bazen 'keşke' dersin, bazen gelecek dersin kaçar, şimdi dersin yine kaçar, bazen 'umut' dersin, bazen gel dersin gider, git dersin yine gider, bazen 'şüphe' dersin, bazen seviyorum dersin anlamaz, sevmiyorsun dersin yine anlamaz, bazen 'yeter dersin', bazen kavga edersin konuşmaz, bazen sevişirsin yine konuşmaz. Mesela; ...bazen ölmek istersin, ölemezsin, bazen yaşamak istersin, yaşayamazsın. Bazen, bazen işte...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hilal Akdemir, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |