..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Düşmekten yükselme doğar. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Hilal Akdemir




4 Ağustos 2010
Vazgeçtim Kendimden (1)  
okyanustaki rüzgar

Hilal Akdemir


Ve ayıp bunlar: tüm bu yazdıklarım; mantıksız, ayıp, saçma, bu felsefe de değil, bu hayal de değil. Öyle bir şey işte, öyle bir ben...


:AFJG:
Bilmiyorum ben bir insan mıyım, yoksa başka bir şey mi? Ben neyim, bir casus mu yoksa bir kuş; taklitçi hırsız bir kuş mu? Mutluluk hırsızı bir kuş=)). Okyanustaki rüzgârlar gibi, belki sadece okyanusumdur? Rüzgârla asla kucaklaşamam, sadece değer tenime, içimden geçip gitse keşke. Keşke kuş olsam insan olmasam, mutlulukları çalsam ama öyle azlar ki… Casus olsam başka gezegenlerden gelmiş. İnsanları anlatsam, öğrendiklerimi paylaşsam… Sonra rüzgâr olsam, rüzgârı taklit eden deniz kabukları olsam… Bu kez mutluluk satsam; rüzgârmış gibi esip dalga sesleri çıkartsam: mutluluk satsam. Hem de bedavaya. Sonra kuş gelse rüzgar eşliğinde (hani kanatlarını açıp öylece dururlar ya) rüzgarın akıntısında bir dalga olsalar ve çarpsalar gözlerimize, kalbimize. Aslında senin kadar şapşalım, deniz kabuğu kadar şapşalım: Mutluluk satıyorum ama kandırmadan, sonra anlıyorlar tabii; sen deniz değilsin ki diyorlar sen canlı değilsin ki sesin çıksın! Peki ya rüzgâra ne demeli, rüzgâr nasıl içimden geçebilir? Rüzgâr olmam şart mı esmek için, kuş olmak zorunluluk mudur uçmak için, kanat mı sadece; kanatlar mı uçuran onları? Vazgeçtim, soru sormak kanatır artık ruhumu. Bir hayalim vardı ama anladım ki bu dünya gerçek. Son yazım bu diyemem: yazarım, yazarım, yazarım ama sadece ben ve sitedeki birkaç kişi okur; rüzgâr okuyamaz, kuşlar okuyamaz, deniz kabuğu zaten ölü! Kendi içimde gidip gelirim, kimse anlamaz beni. Sonra yavaştan bırakırım yazmayı artık son yazım bile olmaz, yarım yarım olur hepsi… Asla bitemezler ve bir bakmışsın ki elimde bir simit, vapurda, sonsuz okyanusun yavrusu denizdeyim; işe gidiyorum. Herkesin düşünmekten korktuğu, soruların olmadığı basit bir iş… Aptal bir kâğıt parçası için kendimi tükettiğim günler… Oysa az paraya hayaller kurmak vardı, oysa sadece deniz kıyısında ayakların kumun içine gömülerek saatlerce yürümek ve bir deniz kabuğunu yerden kaldırıp kulağına yaslamak vardı. Şimdiyse sadece 1 haftalık tatillerimde, deniz kabuğu olmadan, kuşlara bakmadan geçireceğim yorucu günler var. Simitler var, vapurlar var, simitler var, vapurlar… Nefesim kadar olamadım. Nefesim kadar sıcak, onun kadar kısa ve öz, onun kadar hayati, onun kadar ne yaptığını bilen, onun kadar monoton… Olamadım. Bir hiç oldum. Kendi dünyamda yok oldum. Sizinkine hiç uğramadım. Oysa şimdi ayak basma zamanım geldi sizin karanıza, okyanuslarımdan, rüzgârlarımdan, yıldızlarımdan kopup, sizin küçük dünyanıza ayak basacağım: Simitler var, vapurlar var, hep aynı şeyler var; Haftasonu sinemaları var, ölüm yok ölüm yasak. Sevişmek var haftada 1 kez, hayal yok hayal yasak. Tartışmalar var kavgalara gebe, sevmek yok sevmek günah. Para var her şeyi çözen, herkesi alan, mutluluğu pazarlayan, gözyaşı yok gözyaşı fakirlik. Ve ayıp bunlar: tüm bu yazdıklarım; mantıksız, ayıp, saçma, bu felsefe de değil, bu hayal de değil. Öyle bir şey işte, öyle bir ben...

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ...
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
4 Ağustos 2010
Bunalımlar her insanı zaman zaman hezayana sürükler... Ama sonuçta onlar da gelir ve geçer...Sabır, sabır ve gene sabır... Güzeldi. Saygılarımla.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bazen
Ya Gerçek Değilse Gerçeklerimiz?
Ben ve Ben
Vazgeçtim Kendimden (2)

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Belki Biraz Kişisel
Öylesine Bir Ben
Bir Gidişi İzlemek...
Senin Bende Tarifin
Beni Yeniden Öldür...
Olur Ya...
Kanatsız Bir Kuş Gibi...
Altın Saçlı Kız
Lezyon
Geçmişin Kölesi; Gelecek.

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Zamanda Dondurdum Seni [Şiir]
En Sevdiğim Film... [Şiir]
Seni Çok Seviyorum; Kendime İtiraf Edemeyecek Kadar [Şiir]
Ama Özgürce... =) ) [Şiir]
Tanrı'm [Şiir]
Hey, Sen! [Şiir]


Hilal Akdemir kimdir?

gerçekçi olmak istediğim açık ama nedense hep hayallerle yaşıyorum. hayalini kurduğum birçok şeyi gerçekleştiremediğim için yazmayı tercih ettim. ve bazende geçekteleştirdiğim şeyleri hayalleştirip yazdım. aslında ben bundan ibaretim tıpkı sizler gibi hem hayallerden hem de gerçeklerden oluşuyorum. tek korkum hayallerimin gerçekliğine inanıp, kaybolmak. . .

Etkilendiği Yazarlar:
annem


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hilal Akdemir, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.