..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Bazen bir mısra yaşamı değiştirir." -Kafka
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Türkiye > Anıl YÜCEL




31 Aralık 2010
Atatürk'e Özlem...  
Anıl YÜCEL
Atatürk’ün fotoğraflarına bakıyordum. Türkiye Cumhuriyetini kurup, bizim birlik içinde olmamız için tüm hayatını feda eden o yüce liderin fotoğraflarına…


:BDIB:
Atatürk’ün fotoğraflarına bakıyordum. Türkiye Cumhuriyetini kurup, bizim birlik içinde olmamız için tüm hayatını feda eden o yüce liderin fotoğraflarına… Tuhaf bir şekilde duygulanmaya başladım, her seferinde olduğu gibi yine gözlerim dolmaya başlamıştı ve bir süre sonra gözlerimden damlalar aşağı yuvarlanır oldu.

Düşündüm birden, yaptıklarımızı ve geldiğimiz noktayı düşünmeye başladım.

Eğer Atatürk yaşasaydı dedim kendi kendime…

Acaba şu günleri görseydi ne derdi bize?

Bu milletin bağrından çıkan evlatlarının 25 yıldır birbirleriyle savaştığını görseydi ne derdi diye düşünmeye başladım.

Zorlu mücadelelerden geçmiş, imkansız denilen savaşlar vermiş ve bütün hayatını bizleri yani Türkiye halkını birleştirmek için feda etmiş ve Cumhuriyet’i kurarak bizi dünya’da gerek politik, gerek ekonomik ve gerekse sosyal anlamda saygın bir devlet konumuna taşımayı başarmış bir lider olarak acaba bu günleri görseydi bize ne derdi?

Atatürk, Türk ya da Kürt veya Çerkes Misak-ı Milli sınırları içinde yaşayan bu milletin birbirine düşmesini değil bir arada yaşamasını isterdi.

Böylesine muhteşem bir lidere sahip olmak ama değerini bilememek ve ne yazık ki politik, ekonomik ve siyasi anlamda onu yeterince takip edememiş olmamız üzücüdür.

Bir röportajda Birleşmiş Milletlere üye olmayı düşünüyor musunuz? diye sorulduğunda ‘’Şartlarımızı koyarız, kabullerine bağlı. Biz müracaat etmeyiz üye olmak için, davet gelirse düşünürüz’’ demişti ve bunun üzerine BM yasasının değiştirilip, BM tarafından üyeliğe davet edilen ilk ülke Atatürk’ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti olmuştur.

Ne yazık ki biz Avrupa Birliğine gerekli tavrı gösterememiş ve halen Avrupa Birliği tarafından gereksiz bir şekilde oyalanmaktayız.

Sevgili dostlar, Türkiye’de her geçen günkü gelişmeler Türk milletinin geleceği nereye doğru gidiyor sorularını gündeme getirmekle birlikte, ekonomik ve siyasi anlamdaki yapılandırmalar, kadrolaşmalar ve Türkiye’nin dış devletlerle olan ilişkilerindeki tavırları ne yazık ki yanlış politikacılarımız yüzünden Türkiye’nin olması gereken yerde olamadığını gösteriyor.

Amerika’nın en ünlü ekonomistlerinden biri olan Mr.Johns`un bile bir sözünde ‘’Türkiye ekonomiyle savaşta bir tek Atatürk’ü örnek alsın yeter’’ demiştir.

Ne yazık ki Türkiye’yi yönetenler Atatürk’ü yeteri kadar tanıyamadı, anlayamadı ve izleyemedi.

Ona her zamankinden çok daha fazla ihtiyaç duyuyor ve onu her zamankinden çok daha fazla özlüyoruz.

Anıl YÜCEL
anilyucel@hotmail.com



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çöplükte Geçen Bir Rüya...
Kurnazlık ve Zeka
Dünya'yı Değiştirmek İstermisiniz?
Dokunma Keyfine İşsizliğin...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Engelleri Yok Edelim! [Eleştiri]
Ötekileştirme, Ötekileştiriciler ve Ötekileşenler... [Eleştiri]
Afrika Açlıktan Kırılırken... [Eleştiri]
Atatürk Döneminde Türkiye [Eleştiri]
Osmanlı Tarihinde Mehteran [Eleştiri]
Çağdaşlık ve Engelli Olmak! [Eleştiri]
Bir Moğol Hakanı Cengiz Han! [İnceleme]
Agamemnon Trajedisi ve Troia Savaşı [İnceleme]
Tolstoy'un Edebiyatı... [İnceleme]
Türkçe'nin Yozlaştırılması! [İnceleme]


Anıl YÜCEL kimdir?

Anıl Yücel Malatya/İstanbul, Turkey 19 kasım 1985 Ankara doğumluyum. . . Malatya İnönü üniversitesi mezunu. . . Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim İşletme bölümü 3. sınıf öğrencisi. . . Emlak Müşavirleri Derneği üyesi ve Emlak danışmanı. . . Siyaset ve dış politika, Edebiyat, Sanat, Felsefe, Tarih ve Ekonomi üzerine gazetelerde, dergilerde ve internette çeşitli makaleler. Siyasetle ile ilgili sunumlar, konuşmalar ve çalıştaylar. AB projeleri yapım ve uygulamaları, çağdaş yaşam adına çalışmalar. Engellilere yönelik çeşitli çalışmalar ve engelliler için hazırlanan "EngelSizce Dergisi" çıkartılmıştır.

Etkilendiği Yazarlar:
goethe, schiller, novalis, shakespeare, dostoyevski, kafka vs


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Anıl YÜCEL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.