..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Özyaşamöyküsü başka insanlarla ilgili gerçekleri anlatmak için eşsiz bir araç. -Philip Guedella
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Anıl YÜCEL




31 Aralık 2010
Kurnazlık ve Zeka  
Anıl YÜCEL
Sizce zekayla kurnazlık arasında ki temel fark nedir?


:BJJJ:
Sizce zekayla kurnazlık arasında ki temel fark nedir?

Çoğu insan bu iki özelliği hep birbiriyle karıştırır ve ikisinin de hemen hemen aynı şeyler olduğunu düşünür. Oysa ki ikisi de birbirinden tamamen farklıdır.Zeka bir insanın ortaya koyduğu emek,üretim, fikir ya da oluşturduğu bir förmül’ü yaratmasından ibarettir. Oysa ki kurnazlık ise ortaya çıkan bu ürünlerden çeşitli şekillerde hile yaparak yararlanma durumudur.

Albert Einstein, Galileo, Leonardo Da vinci, Johannes Kepler gibi ünlüler zekidir. Yaşadıkları dönemlerde toplum adına bir şeyler kazandırmak için emek harcamışlardır. Zekalarıyla insanlığı çağının ilerisine taşıyabilecek buluşlara imza atmışlardır.

Ünlü bilimadamı Thomas Edison yaptığı çalışmalarla toplumu aydınlatacak buluşlar sağlamıştır ve ampulu icat etmiştir, Alman Gutenberg ise matbaa’yı icat ederek yeni çağın açılmasını sağlamışlar.

Buna karşın İtalyan asıllı Amerikalı mafya babası Al Capone ise kurnazdır. Oluşturulan emeklerden, dönemin hukuksal boşluklarından yararlanmasını bilmiş ve işlediği pek çok suçtan ötürü aklanmayı başarmıştır. Ancak devlete ve topluma verdiği zarar korkunç boyutlardadır.

George Bush’da kurnazdır. Yaptıkları, aldıkları kararlarla toplumun ve insanlığın gelişimini kendince zarara uğratmıştır. Kurnazlığı tıpkı diğerleri gibi dünya’yı olumsuz yönde etkilemiştir.

Sevgili dostlar, bu kıstas da en ayırt edici özellik sanırım zeki insanlar topluma bir şeyler katmak için uğraşırlar, kurnaz insanlarsa bunları kendi çıkarlarınca kullanırlar. Çoğu zaman da bu şekilde toplumu zarar uğratırlar.

Çalışmak, emek vermek zeki insanların işidir.

Çalıp, işin kolayına kaçmaksa kurnaz insanların işidir.

Ne yazıkki yaşadığımız Türkiye’de de, dünya’da da artık zeki insanlar yok olmaya başlıyor ve onların yerini kurnazlar alıyor.

Daha kapitalist, daha acımasız, üretmek yerine nasıl hile yaparız diyen bir dünya düzenine doğru ilerlemekteyiz. Ahlaki ilkelerin zayıfladığı, ahlaksızlığın ve her türlü yalan, dolanın arttığı bir sistem için de yaşıyoruz.

İşte bu dünya’yı ve insanlarını mahveden de bu kurnazlıktır.

Anıl YÜCEL
anilyucel@hotmail.com



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dokunma Keyfine İşsizliğin...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Atatürk'e Özlem...
Çöplükte Geçen Bir Rüya...
Dünya'yı Değiştirmek İstermisiniz?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Engelleri Yok Edelim! [Eleştiri]
Ötekileştirme, Ötekileştiriciler ve Ötekileşenler... [Eleştiri]
Afrika Açlıktan Kırılırken... [Eleştiri]
Atatürk Döneminde Türkiye [Eleştiri]
Osmanlı Tarihinde Mehteran [Eleştiri]
Çağdaşlık ve Engelli Olmak! [Eleştiri]
Bir Moğol Hakanı Cengiz Han! [İnceleme]
Agamemnon Trajedisi ve Troia Savaşı [İnceleme]
Tolstoy'un Edebiyatı... [İnceleme]
Türkçe'nin Yozlaştırılması! [İnceleme]


Anıl YÜCEL kimdir?

Anıl Yücel Malatya/İstanbul, Turkey 19 kasım 1985 Ankara doğumluyum. . . Malatya İnönü üniversitesi mezunu. . . Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim İşletme bölümü 3. sınıf öğrencisi. . . Emlak Müşavirleri Derneği üyesi ve Emlak danışmanı. . . Siyaset ve dış politika, Edebiyat, Sanat, Felsefe, Tarih ve Ekonomi üzerine gazetelerde, dergilerde ve internette çeşitli makaleler. Siyasetle ile ilgili sunumlar, konuşmalar ve çalıştaylar. AB projeleri yapım ve uygulamaları, çağdaş yaşam adına çalışmalar. Engellilere yönelik çeşitli çalışmalar ve engelliler için hazırlanan "EngelSizce Dergisi" çıkartılmıştır.

Etkilendiği Yazarlar:
goethe, schiller, novalis, shakespeare, dostoyevski, kafka vs


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Anıl YÜCEL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.