..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Doğaüstü henüz anlayamadığımız doğal şeylerin adı. -Elbert Hubbard
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > 21. YÜZYIL > Anıl YÜCEL




31 Aralık 2010
Atatürk Döneminde Türkiye  
Anıl YÜCEL
”İzmir kurtulmuş, çok tatlı bir yorgunluk, Ankara’ya hareket edecekler…


:BBAG:
”İzmir kurtulmuş, çok tatlı bir yorgunluk, Ankara’ya hareket edecekler… Trene binerler ve kompartımana çekilirler. Ertesi gün, yaveri, Atatürk’ün kompartımanının kapısını çalar. Atatürk, yorgun, bitkin bir halde kravatını yıkamaktadır. Yaveri; ‘Paşam bu ne hal, hiç uyumadınız herhalde, niye böylesiniz?’ der. ‘Çocuk, kompartımanıma yastıkla battaniye koymayı unutmuşsunuz. Kolumu yastık yaptım ağrıdı. Setremi yastık yaptım üşüdüm. Uyumadım kalktım’ der. Yaveri; ‘Aman paşam! Birimize haber verseydiniz. Hemen size bir yastıkla battaniye getirirdik’ der ve bir ülke kurtarmaktan dönen komutan tarihi bir cevap verir; ‘Geç fark ettim. Hepiniz en az benim kadar yorgundunuz, hiçbirinize kıyamadım. Önemli olan benim uyumam değil, milletimin rahat uyuması…” Demiş, yıllar önce büyük önder Atatürk.

Sevgili dostlar, son zamanlarda gelişen olaylar ve Türkiye’nin gidişatı büyük önder Atatürk’e her zamankinden çok daha fazla ihtiyaç duyulduğunu göstermektedir. Onun bir devlet adamı olarak insani yönü, fikirleri, çağdaş, laik ve demokratik anlayışına olan özlememiz her geçen gün daha da artmaya başlıyor.

Şöyle bir geriye bakıp düşünüyorum da kurtuluş savaşında toplu iğne dahi yapamayan bir ülkeyken kurulan Türkiye Cumhuriyetinden sadece on yıl sonra Kayseri’de uçak fabrikası kurar hale gelmiştik.

Üstelik Osmanlıdan kalma borçlarımız vardı…

Ve bunca olumsuzluğa karşın Atatürk yine de başarmıştı.

Bugünse Üniversiteli gençlerimizin işsiz kaldığı ve işsizlikte birinci sırada yer alan Afrika’dan sonraki üçüncü sıraya kadar çıkan bir Türkiye haline geldik.

Borç içinde yüzen her geçen gün daha da yoksullaşan,

Kendi fabrikalarını, bankalarını yabancılara satan ve kendi topraklarında üretim yapamayan,

Her geçen gün değerlerinden biraz daha uzaklaşan,

Laikliği eleştirmeye başlayan bir ülke haline geldik.

Sevgili dostlar, bugünkü Cumhuriyetimizi ve değerlerimizi Atatürk’e borçluyuz.

Öyle ki kaybedildiğinde ve taviz verildiğinde bir daha asla geri alınamayacak değerlerdir.

Bu yüzden büyük önder Atatürk’e bir başka borcumuz daha varsa; O da cumhuriyet’e ve Atatürk’ün getirdiği değerlere sahip çıkmamız ve onları korumamız gerektiğidir.

Anıl YÜCEL
anilyucel@hotmail.com



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Engelleri Yok Edelim!
Ötekileştirme, Ötekileştiriciler ve Ötekileşenler...
Afrika Açlıktan Kırılırken...
Osmanlı Tarihinde Mehteran
Çağdaşlık ve Engelli Olmak!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Atatürk'e Özlem... [Deneme]
Çöplükte Geçen Bir Rüya... [Deneme]
Kurnazlık ve Zeka [Deneme]
Dünya'yı Değiştirmek İstermisiniz? [Deneme]
Dokunma Keyfine İşsizliğin... [Deneme]
Bir Moğol Hakanı Cengiz Han! [İnceleme]
Agamemnon Trajedisi ve Troia Savaşı [İnceleme]
Tolstoy'un Edebiyatı... [İnceleme]
Türkçe'nin Yozlaştırılması! [İnceleme]


Anıl YÜCEL kimdir?

Anıl Yücel Malatya/İstanbul, Turkey 19 kasım 1985 Ankara doğumluyum. . . Malatya İnönü üniversitesi mezunu. . . Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim İşletme bölümü 3. sınıf öğrencisi. . . Emlak Müşavirleri Derneği üyesi ve Emlak danışmanı. . . Siyaset ve dış politika, Edebiyat, Sanat, Felsefe, Tarih ve Ekonomi üzerine gazetelerde, dergilerde ve internette çeşitli makaleler. Siyasetle ile ilgili sunumlar, konuşmalar ve çalıştaylar. AB projeleri yapım ve uygulamaları, çağdaş yaşam adına çalışmalar. Engellilere yönelik çeşitli çalışmalar ve engelliler için hazırlanan "EngelSizce Dergisi" çıkartılmıştır.

Etkilendiği Yazarlar:
goethe, schiller, novalis, shakespeare, dostoyevski, kafka vs


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Anıl YÜCEL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.