Ben bir öğretmen değil, bir uyandırıcıyım. -Robert Frost |
|
||||||||||
|
Evet, insan dünyaya sadece yemek, içmek, üremek için gelmemiştir. Yüzde yüz katılıyorum. İnsan eğer eşrefi mahlukatsa bu sıfata uygun bir hayat sürmek zorundadır ve sınavı da budur. Şimdi, asıl odaklanmamız gereken insanca yaşamak, insan onuruna layıkça yaşamak değil mi? Zaten bu yola bir kez girdiğimizde bu yolda attığımız her adım Allah rızası için, aldığımız her nefes Allah rızası için değil mi? Allah rızasını nasıl kazanacağız? Ben beş vakit namaz kılıyorum, oruç tutuyorum, kurban kesiyorum ve bir yandan da hileli tartı kullanıyorum, dedikodu yapıyorum, onun bunu karısına yiyecek gibi bakıyorum, iftira atıyorum, yalan söylüyorum, dolandırıcılık yapıp bana borç verenleri süründürüyorum.. Ben iyi bir müslüman mıyım? Sadece ŞEKİL olarak yaptığım ibadetler beni iyi bir müslüman yapmaya yetiyor mu? Müslümanlığın özü ibadet mi yoksa iyi ahlak mı? İyi ahlaktan kasıt ne? Doğruluk, dürüstlük, özü sözü bir olmak, hem dost hem düşmanının senden razı olması, yardımseverlik, fedakarlık, can düşmanına bile adalet, hem insanlara hem hayvanlara merhamet, alçakgönüllülük, anlayış, hizmet, ölçülülük, feragat, sabır, cesaret, sevgi? Benim tepkim şekilcilik anlayışının İslama dönüşmesine ve İslamın bazı ellerde Putperestleştirilmeye çalışılmasına. İslamın özü iyi ahlaktır ve sadece "iyi ahlak" diye geçiştirilmeyecek, derinlemesine uzun uzun anlatılacak bir konudur. Biz uzun zamandır bu dünyada bunu unuttuğumuz için insanları dinden soğuttuk.. Yobaz din adamları ve onların akılsız fanatik sürüleri yüzünden İslam dahil bütün dinler bugün gittikçe insanların nazarında soluklaşıp geri plana itiliyor.. Sevgili Fuat Bey, insanları Hak yoluna iletmek için içinizde bir ateş yanıyorsa ben size diyorum ki; Bize sadece "iyi ahlak" demeyin. Bize insan ve doğa sevgisini anlatın, bize dürüstlüğü anlatın, bize adaleti anlatın, bize alçakgönüllülüğü anlatın, bize merhameti anlatın, bize cesareti anlatın, bize sevgiyi anlatın Fuat Bey. Bugün en çok bunlara ihtiyacımız var. Bize en çok sevgiyi anlatın Fuat Bey. Sevgi olmadan bir şey olmuyor. Artık insanlar sevmiyor.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Levent Ölçer, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |