..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşk eski bir masaldır ama her zaman yepyenidir. -Heine
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Toplumcu > Hilâl Erboyacı




5 Temmuz 2010
Bir Kadın  
Bir Kadın

Hilâl Erboyacı


Karşıdan hızla gelen esmer, ince yapılı, genç kadının simsiyah gözlerinde öfke vardı.


:BEEC:
Karşıdan hızla gelen esmer, ince yapılı, genç kadının simsiyah gözlerinde öfke vardı. Annesinin acelesini anlayamayan bir buçuk -iki yaşlarında şirin mi şirin çocuk,hop oturup hop kalktığı çocuk arabasında olanları anlamaya çalışıyor, şaşkın şaşkın etrafına bakıyordu. Bir şeyler olmuştu !.. Sıradan bir sahil gezintisi değildi bu.



-Bir sigara verebilir misiniz? dedi.



Sesi titriyordu. Birden şaşırmıştım, anlayamadım. Gözlerinin içine baktım. Mahcup bir çaresizlik simsiyah gözlerindeki öfkeyi gizleyemiyordu.Tekrar edince anladım.Tiryaki tiryakinin halinden anlar.Bir değil, üç tane sigara verdim.Anlıyordum, neyi anladığımı bilmeden . Böyle zamanlarda sigara, fırtınada sığınılan gemi gibi yetişir insanın imdadına.



Kafamda kadınla ilgili binlerce soru işareti, kendime: ’ Sana ne ?!..’ diyemedim. Eşiyle tartışmış olmalı. Bir kadın kolay kolay kalabalıkta öfkesini dışa vurmaz. Bastırır genellikle. Gülümsedim kendi kendime:



-Bir senaryo ürettin ya yine!.. Sardın yükü erkeğin sırtına….




Kuruntu işte…Ne çok nedeni olabilir aslında. Örneğin: annesine kızmıştır, patronu çileden çıkarmıştır; ne bileyim ev sahibi evden çıkmalarını söylemiştir…



Geriye aldım düşüncelerimi. Bu, kesinlikle bir erkek işi. Hem de sıradan bir öfke değil, çileden çıkaracak kadar biriktirilmiş öfkelerin dışavurumu. Bir kadın patronuna kızsa , anlatır , kusar zehrini en yakın arkadaşına; böylece rahatlar. Ev sahibine kızsa , geçer karşısına, yükseltir sesini , meydan okur korkusuzca, hakkını arar.



Bir kadın sabırla yoğrulur . Bilir ki özveri asli görevidir. Taşmadığı sürece bardak ; kilitlenir, sineye çeker . En yakın dostuna bile anlatamaz yaşadıklarını. Bilir ki her tartışma, çocuğundan da kendin de bir şeyler alır götürür. Susar çoğu zaman , razı olur kaderine. Süslenir püslenir , mutlu olacak tezler üretir kendi kendine.



-Amma da yaptın! dedim, aklıma farklı örnekler getirerek. Tezler üretirken istisnaların kaideleri bozduğunu unutarak, birilerine haksızlık yapmaktan korktum.





Yine şöyle bir ruhumu dinlendireyim diye yola çıktığım sahil gezisi takıldı insanca duygularıma. Geriye dönüşte uzaklaştırmaya çalıştım düşüncelerimi , konuşmalarına katıldım yanımdakilerin. Doğayı hissetmeye çalıştım, kafamdaki tüm tilkileri uzaklaştırdım. Güzel bir gündü. Her şey yolundaydı. İnsan Allah’tan başka ne isteyebilirdi? Pırıl pırıl bir deniz , ısıtan ama yakmayan bir güneş ruhumu arındırıyordu.



….Yine aynı kadın. Belli ki o da geriye dönmüş, bu kez tam gezinti modunda karşımdan geliyor. Tek farkla; yanında yuvarlak yüzlü , kumral, otuzlu yaşlarda bir adam , ela gözlerinde suçlu bir ifade, yavaş yavaş yürüyor.Çocuk mutlu, sanki rahatlamış babasını da yanında görmekten, gülümsüyor.Kadın kasmış kendini; ama öfkesi dinmiş. Mutlu olmasa da haklı olduğu gözlerinden okunuyor.



Ne o bana baktı, ne de ben daha önce karşılaştığımızı hatırlatacak bir davranışta bulundum ona. Geçip gittik….





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplumcu kümesinde bulunan diğer yazıları...
Elini Uzatsa Elime Değecekti
Meydan Okuyuş
Ne Saçma Hayal (!)
Yeter ki Çocuklarımız Mutlu Olsun
Beyaz Asil Bir Renktir
Kadere Bak!

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
... ve Kederi de Yaşamalısın
İşte Gidiyorsun
Ruh Eşim
Hani Benim Gençliğim Anne
Gökse
Bir Rejim Denemesi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Har Elinden [Şiir]
Kutsi ve Asi [Şiir]
Erteledik [Şiir]
Orantısız Güç [Şiir]
Yirmi Birinci Asra Hicviye [Şiir]
Nerede Ölmeden Önce Ölüm [Şiir]
Çanakkale'de Zafer Muştulanmıştı [Şiir]
Sessiz Kahramanlarımız [Şiir]
Yapay Tanrılar [Şiir]
Üç Çocuk / Üç Can [Şiir]


Hilâl Erboyacı kimdir?

Yaşam söz üzerine kurulmuş. Yazı sözü kalıcı kılmış. Bir Edebiyat neferi olarak seksenli yıllarda başladığım serüvenime bir iz bırakmak ve geleceğe katkıda bulunmak üzere çıktım. . Bir hoş sada bırakabilirsem ne mutlu. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Türk şiirinin tüm isimlerinden etkilenmiş olmam mümkün..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hilâl Erboyacı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.