..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşk eski bir masaldır ama her zaman yepyenidir. -Heine
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bireysel > Hilâl Erboyacı




6 Temmuz 2010
Ruh Eşim  
Ruh Eşim

Hilâl Erboyacı


Sıradan bir gündü. Sabah zoraki açtı gözlerini. Birkaç saatlik bir uykudan sonra kendine gelmesi zor olacaktı.


:BEAJ:
Sıradan bir gündü. Sabah zoraki açtı gözlerini. Birkaç saatlik bir uykudan sonra kendine gelmesi zor olacaktı.Yüzünü yıkamadan çaydanlığı ocağa koydu. Çay kaynayana kadar biraz daha uzanayım diye geçirdi içinden. Başını yastığa koydu. Kulağı çaydanlığın sesindeydi.

Yolda buldu kendini. Otobüse bindi. Bu sabah her şey çok farklıydı. Alışılmışın dışında herkes güler yüzlü, herkes mutluydu. İçinde müthiş bir çalışma aşkı duydu. ‘Bugün yarım kalan işlerin hepsini bitirip rahat bir nefes alayım. ’ diye geçirdi içinden. O sırada otobüse dünya güzeli bir kız bindi. Kumral saçları kıvır kıvır omuzlarına dökülmüştü. Ela gözleri oturacak yer aradı.’ Yanımdaki koltuk boş…’ diye düşündü. Genç kız önce kararsız kaldı, baktı ki başka yer yok, oturdu delikanlının yanına.

Nedensiz bir heyecan duydu. Yoksa….Yoksa yıllarca aradığı bir türlü ‘ruh eşim’ diyemediği bu kız mıydı? Genç kız, umarsız bir tavırla camdan dışarıya bakıyor, çevresini seyrediyordu. Bir ara konuşmayı düşündü. Adını sorsa olmazdı. Otobüste yanındakiyle konuşmak için nasıl bir bahane yaratılabilirdi ki?... Terler yanaklarından süzülmeye başladı. Eli ayağı titriyordu. O sırada yaşlı bir adam bindi otobüse, ilerledi. ‘ Yer vermek gerek .’ diye düşündü ; ancak genç kız ondan daha atik davranmıştı.
- Amca, böyle buyurun!
- Hayır, hayır siz oturun ; ben kalkarım, dedi cılız bir sesle .
- Ben, biraz sonra ineceğim, rahatsız olmayın!….
Öylece kalakaldı. İşte bir fırsatı daha kaçırmıştı elinden. Genç kız arka kapıya doğru ilerlediğinde çok geçti.

İş yerine gider gitmez, kapıda patronuyla karşılaştı. Patronu oldukça şirin ve sevecen bir tavırla:
- Günaydın Serkan’cığım, bugün erkencisin, dedi.
- Günaydın.
- Akınlar’ daki malları depoya doğru dürüst indirememişler, bir el atarsan sevinirim.
Kulaklarına inanamadı. Ne olmuştu da patronu bu kadar değişmişti? Anlayamadı. Günlerdir dikkatini çekmek için her şeyi yapmıştı. Ama bir türlü kendini gösterememişti. Şimdi değişen neydi? Uzun bir koridora girdi. Yürürdü yürüdü bir türlü sonu gelmiyordu. İlk defa patronu kendisine güvenmişti, ne olursa olsun bu işin üstesinden gelecekti… Koşmaya başladı, ayaklarında derman kalmamıştı, bacakları ağrıyordu, oysa depo çok yakın görünüyordu; ancak koştukça uzaklaştı, kulaklarına garip sesler gelmeye başlamıştı. Bir şeyler yanıyordu….

Gözlerini açtığında kalbinin atışlarını bir de çaydanlığın artık erimeye yüz tutmuş madeni çıtırtısını duyuyordu. Fırladı yataktan , ocağı kapattı. Saate baktı, mesainin başlamasına on dakika vardı. Geç kalmıştı. Bu saatten sonra yetişmesi mümkün değildi. İzin alacak yüzü de yoktu. Daha geçen hafta uyuyup kaldığı için izin almak zorunda kalmıştı.
- Lanet olsun! Dedi.
Ne bulduysa geçirdi üstüne. Bir taksi çağırdı, işyerine vardığında kapıda patron yoktu. Derin bir nefes aldı. Odasına doğru ilerledi. Gözlerine inanamadı. Odasında genç bir kız oturuyordu.
- Günaydın!
Gözlerine inanamadı. Kekelemeye başladı. ‘ Bu kız, bu kız….’ Rüyasında otobüste gördüğü kızdı.
- Mithat Bey, sizinle görüşmemi istedi.İşletme Fakültesi’ nde Pazarlama okuyorum.Staj
yapmak için başvuruda bulunmuştum…..
Sonrasını dinlemedi. Koltuğuna oturdu.
- Önce birer çay içelim, dedi. Güzel bir gün başlıyordu…..



Hilâl Erboyacı



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Elini Uzatsa Elime Değecekti
... ve Kederi de Yaşamalısın
Bir Kadın
Meydan Okuyuş
Ne Saçma Hayal (!)
İşte Gidiyorsun
Hani Benim Gençliğim Anne
Gökse
Yeter ki Çocuklarımız Mutlu Olsun
Bir Rejim Denemesi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Har Elinden [Şiir]
Kutsi ve Asi [Şiir]
Erteledik [Şiir]
Orantısız Güç [Şiir]
Yirmi Birinci Asra Hicviye [Şiir]
Nerede Ölmeden Önce Ölüm [Şiir]
Çanakkale'de Zafer Muştulanmıştı [Şiir]
Sessiz Kahramanlarımız [Şiir]
Yapay Tanrılar [Şiir]
Üç Çocuk / Üç Can [Şiir]


Hilâl Erboyacı kimdir?

Yaşam söz üzerine kurulmuş. Yazı sözü kalıcı kılmış. Bir Edebiyat neferi olarak seksenli yıllarda başladığım serüvenime bir iz bırakmak ve geleceğe katkıda bulunmak üzere çıktım. . Bir hoş sada bırakabilirsem ne mutlu. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Türk şiirinin tüm isimlerinden etkilenmiş olmam mümkün..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hilâl Erboyacı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.