..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilim şaşkınlıkla başlar. -Aristoteles
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Ömer Faruk Hüsmüllü




15 Mayıs 2010
Ben,ben,ben…gene Ben!  
Ömer Faruk Hüsmüllü
O nedenle kırgınlıkları,küskünlükleri,şahsi çıkarları,kızgınlıkları,hepsinden önemlisi egoist düşünceleri bir tarafa atıp siyasi görüşümüze uygun olan muhalefetteki iki büyük partiden birinin içinde yer alıp güçlerimizi birleştirmeliyiz.Fikirdaşlarınızla bir hesaplaşma planlıyorsanız bunu şimdilik erteleyip ülke selamete çıktıktan sonra yapabilirsiniz.


:BJID:



Evet, Sen,sen,sen…Gene SEN!… Ammaaa…Bilmem farkında mısın, Elden gidiyor ülken?

*

Önce fırkalara(partilere) bölündük.
Sonra sağcı,solcu diye bölündük.
Sonra alevi,sünni diye bölündük.
Sonra Türk,Kürt diye bölündük.

Sonra.sonra,sonra…

Ülkücü/devrimci, milliyetçi/ulusalcı, devrimci/muhafazakar, kemalist/Atatürkçü, dindar/ateist, emekçi/patron, faşist/komünist, Amerikancı/Rusyacı, falancı/filancı diye bölündük de bölündük….

*

Bu bölünmede en büyük vebal kendilerini "toplum önderleri" olarak kabul ettiğimiz liderlerindir.Onlar bizleri birleştireceklerine farkında olmadan tam tersini yaptılar.

O nedenle bu sayın toplum önderlerine seslenmek istiyorum:
Sayın Pamukoğlu,
Sayın Okuyan,
Sayın Yaşar Nuri Öztürk,
Sayın Zeki Sezer,
Sayın Topçu,
Sayın Zeybek,
Sayın Perinçek,
Sayın Özkan,
Sayın Şener
Sayın…
Sayın….

(Daha onlarcasını ekleyebilirsiniz)


*

Sizlerin vatanseverliğinizden, yeteneklerinizden, bilginizden asla şüphemiz yok. Hepiniz birbirinizden değerlisiniz;ama ayrı ayrı partilerle seçimlere girmeye kalkmanız ne size ne de ülkeye bir şey kazandıracaktır.

Tek başınıza iktidar olamayacağınızı bile bile bu halk size oy vermez.Halk sizi çok seviyor olabilir,sizin iktidara gelmenizi istiyor da olabilir.Ama bunun imkansız olduğunu anlayabilecek kadar da sezgi sahibidir.Sanırım rahmetli Osman Bölükbaşı'nın "alkışlar bana,oylar başka partilere" sitemini duymuşsunuzdur.

Alacağınız binde bir ila yüzde beş arasındaki oy ile belki "geçen seçime göre oy yüzdemizi şu kadar artırdık" diye övünecek, "sayın başkanım" hitaplarını bir süre daha duyacaksınız,ama her geçen gün biraz daha fazla kan kaybeden bu ülkenin elden çıkışını gözyaşları içinde izlemek zorunda da kalacaksınız.

*

Türkiye,Cumhuriyet tarihinin en önemli,en tehlikeli virajına girmiş bulunuyor. Tarafsız birçok toplumbilimci bunu söylüyor.

Bu millet bir kez daha varoluş mücadelesi veriyor.

O nedenle kırgınlıkları,küskünlükleri,şahsi çıkarları,kızgınlıkları,hepsinden önemlisi egoist düşünceleri bir tarafa atıp siyasi görüşümüze uygun olan muhalefetteki iki büyük partiden birinin içinde yer alıp güçlerimizi birleştirmeliyiz.Fikirdaşlarınızla bir hesaplaşma planlıyorsanız bunu şimdilik erteleyip ülke selamete çıktıktan sonra yapabilirsiniz.

*

"Ben baş olmak istiyorum.Ben o partidekilere kırgınım.O parti benim kıymetimi anlamadı.Onlar bir zamanlar beni kovmuşlardı.Onlarla birlikte olmaktansa…" gibi yaklaşımlar içinde iseniz tabii ki bizim söylediklerimizin hepsi boşa gitmiş demektir.

O nedenle sayın toplum önderleri,
Komutan olmak için değil CHP ya da MHP'de bir nefer olmak amacıyla bu siyasi oluşumlardaki yerinizi almalısınız.

*

SON SÖZ
Sayın toplum önderleri :

Tarihte unutulan, adı anılmayan binlerce komutan varken Karafatma, Ulubatlı Hasan, Seyit Onbaşı gibi binlerce "NEFER" in altın harflerle yazılmış adları aynı tarihin sayfalarını süslemiyor mu?


.Eleştiriler & Yorumlar

:: Evet budur
Gönderen: Mustafa Şakarcan / , Türkiye
16 Mayıs 2010
Durum bu olmasına karşın yazınızda belirrtiğiniz anlamsız tartışmalarşunu anımsatıyor: İstanbul F.S. Mehmet tarafından kuşatıldığında rahipler de meleklerin dişi mi yoksa erkek mi olduklarını tartışıyorlarmış. Özünden yakalayıp yazmışsınız. Teşekkürler ellerinize sağlık. Saygılarımla...

:: İnanmıyorum.
Gönderen: Levent Ölçer / , Türkiye
16 Mayıs 2010
Ömer Bey'in sözlerindeki doğruluğa inanıyorum. Ama ben bu yaşlı zihniyetli partilere ve onların yöneticilerine inanmıyorum. Evet, kesinlikle Türkiye çok tarihi bir dönemeci dönüyor. Ama konuşmalarını dinliyorum, hareketlerine bakıyorum ve kesinlikle bu gördüğüm liderlere inanmıyorum. Benim içime oy verme arzusunu düşüren, bana seçim sandığını dört gözle düşleten tek bir lider var şu anda. Kaç oy alacağı da umurumda değil. Neden? Çünkü bu seçimi kurtarsak bile 3-5 sene sonra yine aynı yere geri döneceğimizi adımı bildiğim gibi biliyorum. Bu çemberi yarabileceğine ve ülkeye gerçekten hizmet edeceğine inandığım tek bir LİDER görüyorum Türk siyasetinde. Benim gördüğümü kaç kişinin gördüğünü umursamıyorum. birileri uçurumdan atladı diye kendimi uçurumdan atacak değilim. Bir tek isim içimde oy verme arzusunu besliyor, bir tek isim konuştuğunda ağzından çıkanlarda yapmacıklık değil samimiyet duyuyorum. Türk siyasetinde önümüzdeki seçimde kötünün içinde iyiye oy verenlere lafım yok, ama ben iyinin içinde bile iyiyi bulduğuma inanıyorum. Bu ülkenin yaşlılarına ve yaşlı düşünenlerine zerre kadar güvenim kalmadı, bu ülkede Atatürk devrimleri devam edecekse bunu sadece gençler yapacak, yaşlılar ölmüş de cesetleri kokuyor farkında değiller. Gölge etmesinler yeter. Yüreğinizi sandığa koyun. Yüreksiz bir yol yol değildir. Saygılarımla Ömer Bey.

:: İnsan Egosu
Gönderen: Hulki Can Duru / , Türkiye
15 Mayıs 2010
Sn Hüsmüllü, Kutlarım, işin özünü açığa çıkartmışsınız. İnsan egosu ön planda olduğu sürece “birlik” ve “dirlik” sağlanamayacak, “filler” tepişirken ezilen “çimenler” olacaktır. İki büyük muhalefet partisi içinde birleşmek de çok akılcı bir çözüm !




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
İktidara Gelebilmek İçin Tüyolar!
"Adam Olmayan" Adamlar!..
Millet İsterse Tarih Tekerrür Etmez!
Duble Yol Mu, Duble Fiyasko Mu?
Ben "Evet"i Basacağım
Ampul Vicdanları Aydınlatabilir mi?
İnsanoğlu Nereye?
Ekmelettin Bey Cumhurbaşkanı Olursa Bu Kitaplar Ücretsiz
Kriz Teğetcileri Vuruyor
Bu Bilge (!) Adamlar Kaç Kişi?

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Atatürk’ün Ordu - Savaş ve Barış Hakkındaki Sözleri
Türk Devletleri Ne Zaman Kuruldu ve Ne Zaman Yıkıldı?
İnsanoğlu Dur ve Dinle!
Kitapsız Bir Din Doğdu,haberiniz Var mı?
Kızılderili Soykırımı / American Natives Genocide
Bayrağın Türklerde Önemi
Kitapları Yakın, Kütüphaneleri Yıkın!
Facebook’a Bir Önerim Var
Mağaranın Kamburu Romanından Seçmeler…
Eleştirinin Eleştirisi - 3

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Siyasi Taşlama: Neşezâde - 2 [Şiir]
Siyasi Taşlama: Karamsarzâde [Şiir]
Kusurî"den Tırtıklama [Şiir]
Zam Zam Zam... [Şiir]
Tırtıklama (Kazak Abdal'dan) [Şiir]
Yoklar ve Varlar [Şiir]
İstanbul,sana Âşık Bu Kul [Şiir]
Âşık Dertli"den Tırtıklama [Şiir]
Namuslu Karaborsacı [Şiir]
Dostlarım [Şiir]


Ömer Faruk Hüsmüllü kimdir?

Uzun süre Oruç Yıldırım adını kullanarak çeşitli forumlara yazı yazdım. İddiasız iki romanım var. Çok sayıda siyasi içerikli yazıya ve biraz da denemelere sahibim. Emekli bir felsefe öğretmeniyim. Yazmaya çalışan her kişiye büyük bir saygım var. Çünkü yazılan her satır ömürden verilen bir parçadır.

Etkilendiği Yazarlar:
Az veya çok okuduğum tüm yazarlardan etkilenirim.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.