Yaşamın her anı hakkını ister. -Goethe |
|
||||||||||
|
Kanun Güvencesinde Eşit Temiz'lere 19 JANUARY 2010 TUESDAY Robert Nesta M.-21-23.-Jamaica No Woman No Cry İs a Regggae bir eagles şarkısıdır.ilginç te bir hikayesi vardır. hikayenin karakteri olan adam bir seyahate çıkar ve yolu california dan geçerken dinlenmek için hotel california yı bulur.otelde geçirdiği birinci günün ardından odasının hemen yanındaki odada kalan kızla tanışır ve kızla hoş vakit geçirmeye başlar çok geçmeden birbirlerine aşık olurlar.bunun üzerine tatili birlikte kaldıkları otelde geçirmeye karar verirler ve bütün yazı orada geçirirler.yazın sonu geldiğinde bir karar aşamasına gelinir ve şu karar alınır: Eğer 1 sene sonra birbirimizi unutmaz ve yine bu kadar çok sevecek olursak ,tanıştığımız gün otel californiada buluşacağız diye sözleşirler.. O zamana kadar birbirlerini hiç aramayacaklardır. aradan 1 yıl geçer ve adam otele gitmek için yola çıkar otelin önüne geldiğinde kocaman siyah bir bina görür otel dün çıkan yangında artık harabe olmuştur.sevdiği adamı görmek için otele birgün önce gelen kadın ise yangında hayatını kaybetmiştir. karanlık bir çöl otoyolunda, serin rüzgar saçlarımda colitaların sıcak kokusu, yükseliyor havaya ileride bir mesafede, parlak bir ışık gördüm ağırlaştı başım ve bulanıklaştı görüşüm gece için durmalıydım orada, kapının önünde durdu görev zili duyuldu ve kendi kendime düşünüyordum ki 'cennet de olabilir bu, cehennem de' sonra bir mum yaktı ve bana yolu gösterdi koridor boyunca sesler vardı sanırım şöyle dediklerini duydum onların: california oteline hoşgeldiniz ne kadar hoş bir yer ne kadar hoş bir çehre bir çok oda var otel california da yılın herhangi bir zamanı, bulabilirsiniz burada aklı "tiffany-dalgın", "mercedes kavisleri" bir sürü tatlı çocukları vardı, arkadaş diye çağırdığı sahnede nasıl dansettikleri, tatlı yaz teri bazı danslar hatırlamak içindir, unutmak içindir bazısı böylece hatırlattım kaptana 'lütfen şarabımı getirin bana' o dedi ki; "o ruhu yakalayamamıştık 1969 dan bu yana" ve o sesler çok uzaklardan çağırıyor hala uyandırır seni gecenin ortasında sadece onların şunu demelerini duymaya... california oteline hoşgeldiniz ne kadar hoş bir yer otel california'da yaşarlar şaşaa içinde ne kadar güzel bir sürpriz, getirir bahanelerinizi aynalar tavanda buzda pembe şampanya ve o dedi ki; "burada hepimiz sadece mahkumlarız, kendi düzeneğimizin" ve ana salonda ziyafet için toplandılar çelik bıçaklarıyla onu doğradılar fakat canavarı öldüremezler hatırladığım son şey, benim kapıya koştuğumdu geçidi tekrar bulmalıydım daha önce bulunduğum yere açılan "rahatla" dedi adam varmak için programlandık istediğin zaman kontrol edebilirsin ama ayrılamazsın asla! …… Video kılled the radio stars.! Tous les dips,tous les lıves,tous les styles. Musicaus micky maus bauhaus rien que pour vos yeux. … … Oteli ben yaktım. O kız o otelden hiç ayrılmamıştı zaten. Ya sahibiydi otelin yahut çalışıyordu otelde. Otelde yaşıyordu zaten yani. O kız. Ve hep aynı şeyi yapıyordu zaten. Hergün. Başka bir yolcuyla. … Ve adam da bunu biliyordu zaten. Ve bir yıl boyunca. Her gün her gece. Yıl sonunda oraya gidiyordu zaten. Adam. … Hergün her gece bir yıl boyunca daha çok adam yanıyordu zaten. … … Hotel California’ erkeklere hoş geldiniz diyor şimdi sadece. Giremiyor bir dişi sinek bile şimdi Hotel California’ya. … … Yıl sonuna kadar süre verdim onlara da. Haberleri yok ama bu kararımdan onların. … … Yangın haber vermez. Kıyamet gibidir yangın. … … Aşk Anarşist tir. Ne kural koyar ne de kural koydurur. Naturalist tir de Aşk. Kontrol etmez ve edilemezliği de İşte bu nedenledir daha çok akıl almaz. Sürreal.! … … Birgün owski. Birgün tarkovsky. Birgün wagner. Öbürgün kahrolsun faşizm. Tutarsızlığın dayanılmaz tutarlı hafifliğine ağır abi tafraları mı satıyor sanıyorsunuz bu. Kendi duvarına bile eşşek olmaya yanaşmaz uygunsuz uyum zırtapozu. Uygun uyumsuzluk delisi pespaye peri. Hah.! Her zaman yakarım lan ben böyle zigindiric aşk otellerini be.! Yanan yansın ben dönmezem yolumdan be.! Bu ne bu be.!? Kalk gidelim servi revanım sadabad’e Elwis Presley Hafız Burhandan tenhalarda menhalarda gezme şaşkın. Muhammedin o gözleri sürmeli. Güfte Can: Yücel. Beste:Nihat Sami Banarlı. Acustic: Adliyeden Emekli Tenekeci Hüseyin Efendi. Sencron:Künefecizade Gaspıralı İsmail Hakkı Bey. Makam: Fiday da da Atinalım Fidayda. Solist:Burkina Fasolu Namık. Vocal Groups:Gerede-Mengen Gazelhanlar ve Mevlidhanlar Cemiyeti Mahalli Korosu. Vee..işte şimdi çaldı kalk borusu. Ay akşamdan ışıktır. Yaylalar yaylalar. Wesselam.!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Veysel Menekşe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |