Edebiyat yaşamın öncüsüdür, onu öykünmez, ona istediği biçimi verir. -Oscar Wilde |
|
||||||||||
|
Halk Huzurunda Pespaye Akil’ler’e 28 FEBRUAR 2010- SONNTAG Faşizm’in Kitle Ruhu Anlayışı 10.15 Williem Reıch 13.48 Doğrudur. Ahlaksızlık üzerine bir iman inşa edilemez. Ancak../.. Ve Fakat. İman üzerine de bir ahlaksızlık inşa edilemez. Ahlaksızlık üzerine inşa edilen bir iman da görülmemiştir. Görüldüğü varsayılsa bile önemsenmemiştir..Değersenmemiştir. Asıl sorun../.. Binlerce yıldır içimizi kemiren../..Biz'i Biz'den eden../.. İnsanlığımızı tüketen../..İnsanlığımızı kemiren../.. Yeryüzümüzü bütünüyle ve utanmadan sömürdükçe sömüren.. Asıl sorun. İman üzerine inşa edilen ahlaksızlık sorunudur. .. Ahlakçı Filozoflardan nefret eden Essah Filozoflar'ın nefret sebebi de bundan başkası değildir elbet. Nietszche'nin öldürdüğü Tanrı'da bu Mü'min Ahlaksızlar'ın Tanrısından başkası değildir. Ve yine elbet. .. Mü'min ahlaksızlarının en belirgin özelliği. Ahlak aşkına -ahlak rızasına-İnsan'ı manüple edip.. İman ve ahlak’a rağmen…/..Allah’a rağmen.. İnsanın üstünde;İnsanın tepesinde.. İnsan Üstü Bir Kahraman Olarak. İnsana Rabb'lık taslamaktan ibarettir. .. Mü'min Ahlaksız ahlakı kutsarken İnsan'ı aşağılar ve O'nu ancak ve ancak tenezzülen İnsan'dan sayar. İnsan'a ilgisi bile varsayımsaldır Mü'min Bir Ahlaksız'ın. .. İnsan.. Mü'min bir ahlaksız nazarında.. Olsa olsa ya meçhul kahraman bir askerdir. Yahut bu “meçhul kahraman askerliğe” can u gönülden aday ve henüz ve belki sadece.. Bu adaylık arzusu nisbetince birazcık İnsandan sayılabilen bir insancıktır ancak. .. Mü'min Bir Ahlaksız kesinlikle Üst İnsan'dır. Ya Allah'ın yeryüzündeki yegane gölgesi-halifesi'dir.. Yahut -Allah bilir ya- Allah'ın ya bizzat elçisi yahut bu elçi'nin günümüzdeki biricik temsilcisidir. Bu durum ve duruşunu doğrudan yalın ve net sözlerle de açıklamaz Mü'min Ahlaksız. Kerameti kendinden menkul ezotorik bir retorik türetir ve.. Bu retoriği el'an kabul gören.. El'an iman edilen herhangi bir Din'in.. Söylem ve söylenceleriyle örtüştürebilmeyi başarabilerek. Kurtuluşunu bir kahramana koşut olarak mümkün gören kitlelerin üstüne. Adeta. İstiva eder. .. Ayet el Kürsi artık onundur. Arş tahtına kurulmuştur. Aziz tebaa’mız’ın kurtuluşu ya çok yakındır. Yahut çoktan kurtulmuştur Aziz Tebaa’mız. Sayelerinde. Bu Monark’ın. Ve.. Mon -Arş -i ‘si’nin.. .. Zavallı ( ama aziz mi aziz)Tebaa.. Bu Mükemmel Monarşi’nin Muhteşem Monark’ı ve. Onun sair Asil mi Asil. Arş-i Dükleri.. Arş’a doğru m’arş m’arş yahut rab-rab yürüyen. Rabbani M’arş’andiz Şövalyeleri’nin M’arş’ları eşliğinde.. Eşsiz kahramanlıklar göstermiişş..! Böylecee.! Kahraman bir Irrkk.! ../..Kahraman bir Milleeett.! Yahuuutt.! Kahraman bir Ümmeeett.! Doğuvermiştirr şanlı tarihimizin nurlu ufuklarındaaan.! Vee..! Dünkü nadaan ve nalaan bahtı kara müridaan ve talibaan Kahraman mı kahramaann..Aman amaan.! Mübarek mi mübarek bir Büyük Millet Evladı.! Oluvemiştirrr..! Höcceten lillaaah.! Şu eski gariban evlad-ı vataann.! Allah Allaaah.! Neesliin dedeen..! Ceeddiin babaaan.! .. Yahu düne kadar bu ceddin baban neslin deden.. Neler neler çektiydi bu Allah gölgesi yarı ilah zebellah monarklardan da.. Ne çabuk unuttuydun ey ahmak kahraman dünkü tebaa.. Sayın saftirik vatandaş.? .. Ama olsun abi.! İnsanın içi açılıyo ve içi bi hoş oluyo be abi.!? Biraz da biz kahraman bi millet oluverek be abi.!? N’olmuş yani.? .. Olmaz İnsan Kardeşim olmaz.. İçin açılır ve için bi hoş olurkene.. İnsanlığının içini boşaltıyorlar haberin olmuyor. Unutma. Senden başka milletler ve ırklar da var. Onlar da tıpkı senin gibi cuş-u huruş’a gelip. Senin gibi dolmuşa geliyorlar vee.. Birbirleriyle kıyasıya savaşıyorlar. Peki ne için.? İçleri senin gibi açılıp bi hoş olsun için mi.? ??? .. Nietszche Üst İnsanı kutsamadı.. Bilakis Üst İnsan’a lanet etti ve .. İnsan Düşmanı Tanrısıyla birlikte öldürdü O’nu. Kölelere kızgınlığı da kölelerin aymazlığınadır. Kölelere acımasızlığı da kölelerin kendilerini insan saymazlıklarına dır. Kendine rahmet etmeyene rahmet etmemiştir Nietzsche. O’nun öfkesi sahih insana değildir. İnsanlığını unutan insansız insana dır öfkesi O’nun. Başkaca değil. .. Nietzsche Kamil İnsan’a işaret ediyor ve Kamil İnsan’ı öneriyordu. Kamil Cemaat veya Kamil Toplum’u da mümkün görmüyordu. .. Hitler… Nietzsche’yi kıçından okuyarak.. Wagner’i de bu okuyuşuna m’arş yaparak. Kamil İnsan yerine İlah İnsan’ı ikame etmeyi ve üstüne üstlük.. Nietzsche’nin mümkün görmediği Kamil Cemaat yerine de. İlah Millet’i ikame etmeyi denedi. Ve. Çok kötü yenildi. .. Yahudiler’e yenildi üstelik. Hani şu İnsandan bile saymadığı”lanetli”Yahudiler’e.. Yenildi.. Üstelik. .. Ne kadar İronik ve. Ne kadar komik. Değil mi.? .. İmdii. “Türk-Germen İmparatorluğu” Hitopıası denince. Ne gelir insanın aklına şu halde. Şimdi.? Jöntürkler-Böntürkler ve.. İttihat-Terakki bu nasıl merak ki..Hala aynı terane.. Demekten başka.? Ne gelir ki İnsan’ın aklına. Acaba.? .. Ergenekon son kalesi’dir işte bu merak’ın. Nato içinde hernasılsa gizlenerek örgütlenebilmiş. Son kalesidir Ergenekon. Bu merakın. Kardeş.! .. 27 Mayıs’a sahib çıkarlar da. Sahib çıkmazlar sair darbelere. 12 Eylül dahil. Acaba niçin.? .. 28 Şubatta son hamlelerini yaptılar. .. Kimi Ergenekon Müdafii güya İslamcı şair ve ediblerin. Milletin gözünün içine baka baka edebsizce.. Ergenekon avukatlığına soyunmalarının nedeni nedir sizce.? .. Madımak Yangınında Alman Gizli Servisi’nin parmağı olabilir diyen ve. Geçtiğimiz aylarda vefat eden rahmetli bir gazeteci yazar vardı. Uyarmıştı ama. Olmuşmuydu bir dinleyen.? .. Nietzsche..Wagner..Hitler..Nazizm..Natıonal Sosyalizm.. Ian Dallas.. İ.Özel.. Erbakan.. Milli Görüş..Natıonal İslamizm..Türk Demek İslam Demektir. 28 Şubat. Ergenekoncu Kemalist (Stanilist)Türkçüler’in.. Ergenekoncu Galiyevist Ulusal İslamcılara Karşı deneyip te başaramadığı akibeti halen meçhul ve mevhum. İhtilal girişiminin adıdır. Başka değil. .. Niçin.? İsmet ÖzeL..Nihat Genç..Mehmet Bekaroğlu.. Trio’su. Şimdilerde. Kimlerle birlikte.. Aynı havadan ve aynı telden çalıp oynamaktadırlar acaba.? .. İ. Özel.. Şimdiye dek. Hangi Müslüman Alim ve Aydınlarını.. Düşünür ve Bilgelerini.. Edib ve Şairlerini.. Referans almış ve Refere etmiştir bizlere. Söyler misiniz.? Lütfen.! .. Yüzü hiçbir zaman Doğu’ya dönük olmamıştır Özel’in. Batı’ya dönük yüzü de Batı’ya düşman’dır Özel’in Güney’e bakmak sa aklına bile gelmez Özel’in. Ne Şam’ın Şekeri Ne Arab’ın Yüzü’dür Yüz’ü Güney’e Yönelse Bile Özel’in. Kuzey’e Minnet’i dahi Galiyev’e Özentisinden İbarettir Özel’in. Emperyal İmparatorluğunu Yitirmiş Bir Monark Yüzünden İbarettir Yüz’ü Özel’in. Öfkeden çıldırmış hırstan kudurmuş bir kızarıklık içinde. Mosmor Morarıp Duran Aristokrat Bir Arşidük Şövalye Yüz’ünden İbarettir Yüz’ü Özel’in. .. Ekmeğini yemekten utanmadığı ama oturmuş çehresinden iğrendiği O Rençber. Sütünü emmekten utanmadığı ama yumurtlamasından utanç duyduğu O Kadın. Sakallarından korktuğunu ileri sürüp;Romalı sakalsız suratına mahkum ettiği O Çocuk. Kanlı bıçaklı ihtilal sahnelerini Devrim diye yutturup kakaladığı.. O masum mu masum Genç Oğlan-Genç Kız.. Nasıl İnansın ve Tanrısayarak kutsasın bu saatten sonra bu içe dönük ve panic atak. Şizo effectif manyc depresif gayet pahalı sayın kahraman’ı Sayın bayım..? Anlatınız bakayım. Şimdi de siz. Sayın bayım.! .. İslami Yekiniş Hareketi öyle mi? Hayır olmaz. Şöyle demeniz gerekir di bi kerem., Gerçek hayranıysanız şayet. Bu avcıl şairin: .. Türki Yekiniş Hareketi.. Nasıl iyi mi.? .. Fotoğrafa’bakın şimdi. İkbal..Şeriati..Humeyni..Malcolm X.. Talegani..Hasan el Benna..Mevdudi..Seyyid Kutup.. Fazlullah..Nasrallah..Fazlurrahman..Faruki..Osman Don Fodio..Gannuşi..Malik bin Nebi.. C.Efgani..Abduh..Abbas Musavi..El Kassam..Süruş..M.Şeltut..İslambuli..C. Said..A. Azad. Musa Carullah..Kelim Sıddıki..Nur Missuari..N. El Attas..Fukuyama..Mutaahhari..Şirvani Say da say abi..! Aylık Dergi naşir’i nin kulakları çınlasın. Kulaklarımız ne kadar da dışarıdaymış haggaten yaa.? Bu kadar da yabancı hayranlığına da pes yani ha.! Hah haa.! Şimdi. Sen. İsmet Özel’den. Bu zat-ı muhteremlerin encamı hayırlarını bi sor bakalım. Alabilecek misin aceb doğru dürüst bir cevap.? .. Ian Dallas deyince bülbül gibi şakır amma. Değil mi ama? .. Muhtemelen seferberlikte esir düşmüş bir Türk oğlu Türk sulbünden tevellüd eylemiş. Olmasın dı bu Es Sufi Hazret. A benim beyim.? .. Sordun söyledim. Daha önceki mektuplarımda da anlatmıştım zaten../.. Yer yer. Bi zahmet bakıver. Vallahi değer. Maksadın üzüm yemek se eğer. Sayın kardeşim.! .. Wesselam.!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Veysel Menekşe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |