Dünya hiçbir padişaha kalmadı, sana da kalmayacaktır. -Nizamî |
|
||||||||||
|
Halk Huzurunda Pespaye Akil’ler’e 25 ŞUBAT 2010 PERŞEMBE İçözgürlük – Krişna Murti 10.29 – 14.57 Aklın müekked öfkesi kutsuyor seni. Aşk'ın müşedded şikşikesi kutsuyor seni. Ruh'un müebbed mevhibesi kutsuyor seni. Ey kendiliğinde kendisine rağbeti kendinden müheyya garib-i muzdarib müzmin muhabbet. Araz-ı firak feryadı müntehir kılmaya vaslına deyu. Kalb-i derununda Kalb'in.. Yeryüreği'nin evrak-ı metrukesi... Yerevi'nin müselsel-i mahir pak meh-lika melikesi.. Müennes ü hem Müzekker. Buden u Şoden u Niçun u Hırçın. Amma.! Senin çün sana mahcub. Senin çün sana has; sana münhasır. Hacib u Müvekkel. Halil-i Müşekkel. Müştehi Sadr’ın hal-i nefesi. Nefes nefese sıyırgın mı sıyırgın seyr u sefer u illa illa sen. Kuddusi. Kelimesi. Kutsuyor seni.. .. Arayış ve buluş imgelemi arasında serhoş ve ser-sem her umunuş.. Aranış ve bulunuş irdelemi arasında ser-mest ve serseri her uğunuş. Her ince duyuş erilimi ve her hassas okuyuş serilimi arasında her müsellem savruluş. Her mükrim duyuluş devinimi ve her mükremin okunuş sevinimi arasında her mükemmel varoluş. Bıkmadan usanmadan çekinmeden ve. Utanmadan hem. Yüzsüzce ve arsızca bazen. Ger süklüm püklüm ve ger dimdik ve ger musırr ve ger asi ve ger eşkıya. Ürküsüzce ve. Kelimesi kelimesine..Cümlesi Cümlesine..Harfi harfine.. Bir mutlak sadakat ve bir mutlak vefa. Sabah akşam gece gündüz kerrar defa an be an dem be dem fil muaddel. Durmaksızın ve hiç korkmaksızın ve hiç yorulmaksızın ve hiç mola nedir bilmeksizin. Hiç ara vermeksizin hem Bu yangının külü-külbastısı olmaktan esirgemeksizin hiç kendini hem. Bu O. Bu Deli. Bu Öfkeli. Bilmem ki nasıl esenlemeli..!? Bu Hubut İbn-i Hubut; Merak İbn-i Merak. Madem a Adem. Aşk-ı Mukaddem. Bu kendini bilmez netameli yitik yolcu. Eli daima açık..Eli daima gani.. Eli daima Suyolcu. Lakin arkası daima Muhannet erkete. Kutsuyor seni işte. Eli tetikte../..Kulağı kirişte.. Sana amade. Hem her ayrılığa hem her ölüme meydan okuyuş. Durum ve Duruşunda. Kutsuyor seni işte. .. Neylesindi ya.!? Ne söylesindi ya.? .. Ey her hal ve kar’ın.. Ey her ihtimam içre zeneatkar ve sanatkar’ın. Her şiir ve şair’in ;her güfte ve güftekar’ın Her beste ve bestekar’ın. Bila irade ve elbet yerinde sen olarak kutsadığı sen.! Mükemmelsen bu bizdeki eksiklik nedir ya.? Bu sen ben kavgası ne dir ya.? Durduk yerde . Ey Sen.? .. Her bende bir sen yoksa .. Biz içinde her benlik içre bir sen yok sa ey.! Biz’i de yoksa..Biz’i de yoksa.. Hal buysa. Ey.! .. Eğer var sa her bende bir sen. Bizi de kutsa ey sen.! Bizi de kutsa.! Kutsamak nasıl oluyor sa öylece. Biz’ i de kutsa.! Ey.! .. O inadına isyan..O inadına direniş.. O inadına aşk..O inadına sevgi.. O inadına ilgi..O inadına iman ve eylem.! Aşkına.! Ey .! .. Sen adına kutsanacak bir şey kalmadıysa. Ben ne yapaydım yani.? Sen. Ey.! .. Sen demenin bile ne demekliği asla gerçek bilinemeyen ey sen.! Bağışla.! Ne demek istediğimi bilemediysem bile. Sormayacağım sana.! Nedendir..Budendir..Şodendir.. Güdendir..Gözetendir.. Sormayacağım sana. Hazırcevab olmayacağım sana. Ben de bir sen yoksa illa.! .. Kusurum bile kusur sayılmaz bu Hal’da Bu sonsuz ayıblı ve .. Sonsuz coşkulu yolculukta. Bıraksan da. Biraz da . Sen. Meraklansan a.!? Ey Ben.!? Wesselam.!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Veysel Menekşe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |