İnsan melek olsaydı dünya cennet olurdu. -Tevfik Fikret |
|
||||||||||
|
Kanun Güvencesinde Eşit Temiz'lere 26 ARALIK 2009 CUMARTESİ 1930 İnsan Zamanı Din’in ve İdeoloji’nin Ötesinde Aşk Bir pırlanta gördüm...Herkese göstermek istedim...Kötü bir istekmiş...Bilemedim.... Özür dilerim pırlanta..! .. Anormal Peri "Meleklerin Dansı"ndan bildiriyor.. Minnet eylemiyor Nesimi; Führer Numan'a../.. Ferhad Feyruz; Cennet d-inletiyor Keman'a../.. .. -Aman Allah'ım..! Gelgit akıllı bunlar..! İyi değil bunlar..! Nereye gitti şu akıllı yorumlar..?! .. Kimseden birşey öğrenmedim kimseden başka. Kendimden birşey bellemedim kendimden başka. .. Kapımı açıp dışarı çıkmadan evvel...Dışarıma açılmadan evvel.. Kalbimi yokluyorum hemen.. Sabaha sağ çıkmış mı çıkmamış mı bakmak için.! .. Şükür..! Sağ çıkmış elhamdülillah..! .. Sağ elimin avuç içini bastırıp kalbimin sağı-solu bir içine.. Sakin bir "bismillah"çekiyorum Ruhum'un derinliklerinden insanlığımın içine.. İnsanlık niyetine.. ... Bir daha çok şükür..! Nefret etmiyorum kimseden..! ... Ve bir salavat getiriyorum aşkımın esenlikler ülkesinden. Yerevim'in Yeryüreği Sancılarına.. Alaim-i Sem-a-h bir armağan olsun için.. Yeryüzü Aşk'ın Yüzü Olsun için’e olsun için.../.. Her adımım.. Ahiren bir dahi.. "Ya Allah.!"çekiyorum aşk ile bir daha.. Ol Rahmanürrahiym Aşk için. .. Amentübillah..! .. Yeniden ve böylece dimdik ve korkusuz bir cesaretle dışarı çıkıyorum.../..Dışıma açılıyorum.. İç ' im'den.. .. Evet..! Ben bir sandal değilim..! Deniz'in kendisiyim.! Yüzmeyi öğrenirseniz boğulmazsınız..! Korkmazsınız da../.. Ama..! Unutmayın..! Deniz yüzme öğretmez.. .. İçine girerseniz.. Derin bunalımlara da girmezsiniz. Ama..! İzin veren kim.? .. Med-Cezir deniz içindir. .. Gelgitler denizler içindir. Sabit kayalar;mağrur dağlar için değil. .. Tavşanlar haklıdır../..Dermansız Dağlar değil..! Orman bilmez mi sanırsınız niçin orman olduğunu..? .............. --Heyy.! Bu korkusuz ve dikdik konuşan- serseri-perişan deli de kim böyle..? Neler sayıklıyor öyle.!? Böyle bir zamanda böyle bir ortamda../..Böyle berbad bir dünyada... Cennet gibi gülümseyip Cehennem gibi abuk sabuk konuşan bu deli de kim Allah aşkına..! Kim bu adam.?../ Var mı bir tanıyan.? Hangi ırktan..? Hangi milletten..? Hangi kabileden..? Hangi aşiretten.?Hangi dinden..? Hangi aidiyetten..? Hangi soydan hangi asaletten.? Hangi mezhebten hangi meşrebten hangi mensubiyetten..!? Hangi ideolojiden.!? Hangi partiden..?Hangi sokak çetesinden..?Hangi mafyadan.? Hangi dernekten..? Hangi vakıftan.? Hangi kulüpten..? Hangi tarikattan.? Hangi şirketten..? Ve daha önemlisi hangi ülkeden hangi bölgeden hangi şehirden hangi köyden hangi devletten bu adam..!? Hangi türden hangi cinsten ve hangi cibilliyyetten bu adam.? Ne bir arması var ne bir rozeti..! Ne bir üniforması var ne bir rütbesi..! Ne bir bayrağı var ne bir flaması..! Pijaması bile yok.! Ne bu böyle şallak mallak çırılçıplak..!?Ne cür’etle böyle”Tığ-ı teber şah-ı merdan”..!? Aman tanrım.!? Yoksa..!? ... --Ben tanıyorum.! dedi fahişe mi fahişe bir kadın.. --Ben de tanıyorum dedi pislik mi pislik bir erkek.. --Anlatın öyleyse..! Kim bu adam..!? --Anlatamayız..! Her dili bilir ama konuşmaz kendi dilinden başka../.. Anlatamaz O'nu hiçbir kimse../.. Kendisinden başka..! ... Kimseye hissettirmeden birer göz kırpısı gönderdi bu iki aşağılık pisliğe.. Hiçbiyerli.. Hiçbikimse... ve... Hiçbişeysiz.. Herbişey deli. ... Ve sonra kalabalığa döndü deli.. Şunları söyledi deli.. .. --"Konuş.!" diyorsunuz konuşuyorum.. Korkuyorsunuz..! "Sus.!" diyorsunuz.! Susuyorum. Daha çok korkuyorsunuz.. "Siz konuşun.!"diyorum.. Konuşamıyorsunuz. "Susun.!"..."Hiç değil se susun.!" diyorum.. Bir türlü susamıyorsunuz..! .... --Sen gibi olamayız.! Bize benzemelisin..! Çok kalabalığız..! ... --Tıklım tıklım yalnızsınız oysa..! ... ... Yalnızlığınızı maskelemekten de utanmıyorsunuz üstelik.! Günahlarınızı öteki'nin günahlarıyla örtmeyi de marifet bellemişsiniz keza.. Bencilliğinizin yamancında bir bencillik türetip kendi bencillğinizi yasallaştırıyorsunuz ha- keza.. Siz..! Evet Siz..! Kendiniz değilsiniz ki kendinize benzemeye davet edesiniz.! Nasıl benzeyebilirim size.? Söyler misiniz.? .. Siz..! Ya bir dine aitsiniz ya bir mezhebe ya bir partiye,ya bir derneğe.ya bir vakfa veya bir tarikata.. Veya bir millete yahut bir devlete yahut bir kocaya yahut bir karıya.. Aitsiniz. . Size ait değilsiniz siz. Kendiniz için değil; aidiyetiniz yahut mensubiyetiniz için yaşarsınız siz. Lakin. Sizin için yaşayan ne bir aidiyetiniz vardır ne de bir mensubiyetiniz. Siz olmayan bir aidiyet ve asla siz olmaya niyeti olmayan bir mensubiyet adına.. Ayrıldıkça ayrılıyor ve uzaklaştıkça uzaklaşıyorsunuz bir birinizden.. Birbirinizi birbirinize aitleyen bir “iki dolu’nun bir’i” bir bizliğiniz yok sizin. Herbirinizi ayrı ayrı o birine ait kılan ayrıksı bir kalabalığınız var sizin.. Kalabalığınızı kutsayarak yalnızlıktan kurtulacağınızı sanıyorsunuz. Oysa kutsadığınız tıklım tıklım kalabalığın umurunda bile değilsiniz.. Ki.. O kalabalığınız dahi.. Kendiniz sandığınız ve kendinize eşitlediğiniz kahramanların.. Arzularının ve hırslarının zebihi olmaktan da asla masun değildir. Sanırsınız ki kahraman kendinizsinizdir.. Yahut böyle sanmak sizin de hoşunuza gider ve.. Kahramanınız ırzınıza geç se bile.. Bundan zevk almanın yollarını öğretecek bilgelere ihtiyaç duyarsınız. Size öğretilen bilgi de ancak bundan ibaret bir bilgidir işte.. Vah size..! ... Yalnızlığınızdan kurtulmak için küme-leşiyorsunuz. Eşleşmek için değil..Benzeşmek için değil..Birleşmek için değil..Sevişmek için değil.. Aşk için değil..! Çiftleşmek için giriyorsunuz küme-s.lerinize. Farklı farklı yalnız benliklerinizi birbirinizde uyuşturmak için yapıyorsunuz bunu üstelik. Kahraman Horozlar ve Karakter kesen tavuklar olarak üstelik.. Dahası.. Ne siz kahraman horozsunuzdur ne de çiftleştiğiniz karakterin kendisi.. Sevişirken bile başkası adına başkasıyla sevişiyorsunuzdur.. Eyvah size.. .. Din,Devlet,İdeoloji ve / veya daha ne var sa.. Sizin eşsiz-benzersiz muhteşem küme-s lerinizden başka bir şey değildir. En büyük ve muhteşem küme-s sizin kümesinizdir. Kahrolsun aşağılık ve sefil küme-sler. En kusursuz horoz ve en şahane güzel tavuk ta ancak sizin küme-s inizden çıkar.. Kahrolsun öteki kümeslerin şerefsiz horozları ve orospu tavukları.. Hatta..! Zavallı allahları ve soytarı kahramanları bile kahrolsun bu arada.. .. Ne güzel.. Zavallı allahların ve soytarı kahramanların arzularına. Ne kadar da tam tamına uygun bir kümes… Siz bir tavukla yahut bir horozla yetinirken.. Kümesiniz külliyen onların hizmetinde.. … Öteki kümeslerde de farklı bir durum yoktur. Garb Cephesinde değişen bir şey olmadığı gibi… Şark Cephesinde dahi değişen bir şey yoktur. Gerek te yoktur zaten.. Herşey normaldir.. … Tıka basa üniter yalnızlaşıyorsunuz haberiniz bile yok.. Çoğaltınıza bakıp bakıp öteki kümeslerle çoğaltı yarıştırıyorsunuz biteviye.. İçinizdeki kendi derin azaltınızı hiç hissetmiyorsunuz böylelikle.. Kümese kapanıp kümesi kutsamak yetiyor acılarınızı örtbas etmeye.. Kendinizin bile kafiri olmuşsunuzdur ama.. Geri durmamaktasınızdır İlahi Tevhidi kutsamaktan da.. Ne olur ne olmazdır yani. İşi sağlama almanız gerek. “Allaha inanma;Allahsız da kalma.! “ Öyle değil mi yani..? .. Yazık size..! .. Tilkileri kümeslerinize bekçi tutmanıza ne demeli ya..?! Kıs kıs gülüp;bağıra çağıra ağlamalarından da mı huylanmıyorsunuz hiç.!? Ya ahırlarınızın korucuları karakurtlara,bozkurtlara,kızılkurtlara yahut akkurtlara ne demeli ya.. Her kümesin rengine uygun uyuşturucu bir marş yahut mest edici bir arya.. Kapınızın önünde böyle uluya uluya.. Sizin bu kalabalık ahmaklığınıza tiydirip dururken.. Şu oldukça komik ve zigindirik rehavetlerinize ne demeli ya.!? Çok normalsiniz öyle mi.? Hah hah haa.! Hay Allah iyiliğinizi versin e mi..!? Güldürdünüz yine beni deli deli..! Tuh size..! … Küme-s lerinizin reklamlarını – propagandalarını yapmaktan da asla geri durmuyorsunuz. Çok çekici ve ayartıcı isimler koymayı; rengareng tabelalar asmayı da ihmal etmiyorsunuz. Eh.! Bir farkınız olduğunu da hissettiriyorsunuz böylece.. Cami,cemevi,kilise,sinagog,manastır,dergah,dernek,lokal,ocak,mekan,ofis,politbüro, Cafe,bar,meyhane,diskotek,çayevi,çorbayeri, Konferans salonu,okul,mektep,medrese, Herkes kümese… Yumurtalar nereye peki..!? .. Cık size..Olmaz size..Hayır size.. Evet bana..! .. Devamı yarına.. Wesselam.!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Veysel Menekşe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |