Tarihten öğreniyoruz ki tarihten hiçbir şey öğrenmiyoruz. -Hegel |
|
||||||||||
|
Son yıllarda okuduğum en ilginç ve fantastik kitaplardan birisiydi daha doğrusu ikisydi Zar adam ve Zar adamın peşinden isimli kitaplar.Konusu bir psikoloğun hayatının monotonlaşması üzerine hayatını tamamen değiştirmesi üzerine kurulu bir kitaptı.Bir zarla insanın hayatını ve de tüm kişiliğini değiştirmesi felsefesi hakimdi kitapta.Gayet iyi paralar kazanan ve iyi bir psikolog ünü olan Luke Rhinehart’ın kendisince sıkıcı kanısında olduğu hayatını bir küp şeklindeki zara bağlaması gibi değişik bir olaydan doğuyordu bu ilginç macera. Bir geceydi.Luke Rhinehart, eşi ve dostları Jake Ecstein ile karısı Arlene Ecstein’ın kumar oynadığı masada Luke’un daldığı derin düşünceler ve içine düştüğü bunalımdan kurtulmak için elinde oynadığı zarı bir anlığına hayatını değiştirmesi için kullanması sonucu hem hayatını hem de herkes tarfından bilinen iyi kişiliğini değiştirmesiyle birlikte artık eski Luke Rhinehart olmayacaktı ertesi sabah. Ve de öyle oldu.Gece attığı zarla dostu Jake’in karısıyla ilişkiye girip karısını aldatmasıyla birlikte zarı artık hayatının her yerine koyarak değişecekti.Bu değişimi bir tek kendisine uygulamayacaktı Luke. Psikoloğ olarak çalıştığı yerdeki hastalarına da uygulamaya başlar.Hastalarını hayatlarını zar atarak değiştirmeleri konusunda onlara telkinde bulunur.Ve böylece yalnız kendisini değil herkesi tüm dünyayı değiştirmeyi amaçlamaya başlar.Gizli gizli yaptığı zar atışlarını zamanla gün yüzüne çıkartır.Çocuklarına ve eşine gizlice uygulamaya başlar ve onları da gizli zar üyelerinin arasına katar. Zar yaşamını artık kendi içinde gizli üyeler elde ederek sürdürmek istemiyordu Luke.Ve sonunda dosttu Jake’i de işin içine katarak tabi ailesini de dahil edip tüm Amerika’ya iletmek için uğraşlara başlar. Ama bu zar yaşamı sürdükçe Luke’un psikoljisi ve bünyesinde değişmeler hızlanmaya başlar. Görülmedik hareketlerde ve kılıklarda insanların karşısına ve arasına çıkar.Zamanla Luke’un karısı ve dostları zar yaşamına kendileini alıştırsalar da Luke’un bozulan tavırlarıyla zar yaşamının insanlığı tehdit eden bir şey olduğunu düşünmeye başlarlar. Ve olan olur Luke günün birinde tedavi ettiği hastaları bir tiyatroda ölümü sergilemeleri için salar ve sonunda Luke’ta işlediği ilgilnçlikler sonucu zar yaşamının esiri olduğu düşünülerek deli suçlamaları sonucu girer hapse.Ardında ise binlerce insanın zar yaşamı ile uğraşması ve binlerce insanın zar hayatına kapılması kalmıştı.İlk kitap böyle sürükleyici ve macera dolu olarak son bulur.Ama macera daha bitmemişti.Luke Rhinehart hünerlerini yeniden konuşturarak Zar adamın peşinden isimli kitabıyla yeniden okuyucunun karşısına çıkar.Bu kitap ise Luke ortalıklardan kaybolup gitmesiyle ve oğlunun babasının ardından yaşadığı hayatıyla başlıyordu. Luke’un oğlu Larry babasının kendisini ve ailesini terk edip gidişinden sonra babasının koskoca bir yalan ve inandığı zarlarında sadece palavradan öte olduğunu düşünerek sürdürüyordu zarlardan uzakta bir yaşamı.Ama bir gün babası ona bir işaret yollar ve Larry tekrar babası ile içinde bulunduğu zar yaşamını düşünerek babasını bulması gerektiğinden bahseder.Ve sevdiğini düşündü kadın Honoria ve anlayamadığı kadın Kim ile birlikte babasının müritlerinin bulunduğu bir kasaba da türlü türlü ilginçlikleri yaşayarak babasının inandıklarını bu mu diye sorgular.Ve daldığı derin düşünceler ve sorgulama sonucu Kim’le birlikte zar yaşamını keşfe çıkar.Burada babasının yıllar önce karısıyla ilişkiye girdiği Jake’i de bulur.Onunla babası hakkında ve zarlar hakkında uzun uzun saohbet ederler. Günler günleri götürüyordu ama kaçakları oynayan Luke Rhinehart’ı sadece Larry aramıyordu onun dışında polislerde peşindeydi Luke’un.Çünkü Luke’un Amerika dünyasında açtığı derin yaraları düzeltmek ve zara bağlanan insanları ve de zar şehirlerini yıkmayı, dağıtmayı düşlüyorlardı.Larry babasının bu küçük zar kasabasında olmadığı düşünerek eski hayatına geri dönüp sevdiğini sandığı kadına döner.Ama Kim ile zar yaşamı onu bırakmıyordu.Zarların o büyülü etkisine bağlı kalmaya başlar bedeni.Larry bir saniye bile çalıştığı borsa işinde zarları kullanarak kimi zaman kar kimi zamanda zarar ediyordu ;ama babası gibi bağlandığı zarlarla o da dünyasını değiştirir ve o da bir gün babası gibi bir geceyi darmadağın edip gerçekten sevdiği kişi Kim’i de yanına alıp babasının asıl olduğu yeri bulmaya gider Arlene Ecstein’ın verdiği bilgilerce. Sonunda da zar yaşamının babası tüm geçmişinden uzakta bir dağın başında keşişlerin arasında kendisine görmeye gelen oğluyla birlikte gençliğinde atıldığı işin tüm dünyada uyandırdığı ilginin ve getirdiği sonuçları görerek oğlunun söylediği geri dön baba cümleleriyle birlikte zar yaşamının babası Luke Rhinehart tekrar eski Luke olur.Luke’un izini süren polisler ise kendilerini bekleyen ilginçlikle birlikte kalırlar kuytu bir köşede bilinmezde.Ama kitap zarı ve zarın getirdiği felaket gibi sonuçları gösterse de Luke Rhinehart gerçekten de gerçek gibi bir romanı sundu bu iki kitapta belki de bir devamı bile olabilir bu ilginç serüvenin. İşte böyle ilginç bir konu üzerine sürdürülen ilginç bir maceranın ürünü Zar Adam kitapları.Herkesin bir gün okumasının gerektiği ve her kütüphanenin baş köşesinde bulunması gereken bir bestseller kitabıdır Zar Adam ve Zar Adamın Peşinden.Ama kitap böyle mükemmele yakın güzel olsa da kitapta bir eksik yan var.O da okuyuculara konu olarak sunulan zar yaşamının insanın içindeki benliği yok etmek ve yerine bir sürü kişilikler koyarak insanları tamamen değiştiren bir olgu olduğundan kötü bir imajı sunuyor kitap.Kitap her şeyiyle birlikte güzel anlatımı ya da sürükleyici bir akışı da olsa insanları zayıflaştıran bir olguyu anlattığı için kitapta yer alan zar yaşamı bizleri kötülüğe sürükleyen yol olduğundan kitabın eksik bir yanıdır.Böyle de olsa iyi dileklerimi sunarak konusu ve anlatımı her ne olursa olsun mutlaka her okuyucunun görüp okuması gereken bir kitabı diğer bütün okuyucular adına elimden geldiği kadarıyla eleştirdim.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Barış Ünlü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |