Yaşam başlangıcı olmayan bir yolculuktur. -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
TERÖR BELASI ÜZERİNE Duyarlı olma konusunda Türk milleti ve dünya insanları olarak bazen pekte iyi değiliz.Ama bunun nedeni ve göstergesi geçmişten gelen geleneklerimizden ve göreneklerimizden dolayı bazı konuları alışkanlığımız gibi es geçişimiz ve de pekte önemsemeyişimizdir. Şimdi ise gerek dünyada olsun gerekse de Türkiye’mizde olsun her an ve her geçen saniye bomba patlamasıyla yaşamaya başladık.Bu bombaların patlamalarıyla birlikte ne huzurumuz ne de inandığımız bazı gerçeklerinde doğruluğu kaldı.O yüzdendir ki terör illetiyle tüm dünyayı birlikte zorunlu bir şekilde yaşamak zorundaymışız gibi ve de terörü kabul edecekmişiz gibi bazı saçmalıklarla terörden rant sağlayanlar masum insanları ve fakir ile orta sınıf insanları sindiriyorlar.Hem de bunu orta sınıf ile fakirlerden çokça zenginken yapıyorlar.Belki de bu yaptıklarının sonunda halk tarafından bir bedel ödetilme ihtimalinin olduğunu da bilmiyorlardır. Ayrıca bu terör belası yüzünden gelişen teknolojimiz ile ayakta kalmaya çalışan ekonomimiz tekrar eski günlerdeki gibi geriye giderken ve de önemli bilim adamlarımız, siyasetçilerimiz ile yazarlarımız ölüyorken, öldürülüyoken daha nasıl iyi bir durumda olabiliriz ki bu hallerdeyken.Bu yüzdende ülkemizin gelişmesine, sağlam bir ekonomiye kavuşmasına ve de demokrasi ortamının sağlanmasının önüne geçiyorlar bu belayı üzerimize salanlar.Bir de dünya’nın üstün devletlerinin liderleri bizlere şirin bir yüze bürünerek bakıyorlar.Ülkemizde de böyle adice bakan bazı devlet adamları ve bazı askeri görevliler bu terör dediğin nedir ki 1 ayda biter diyorlar ama hiçte bu bir 1 ayı hemen getiripte şu beladan kurtulalım demiyorlar.Belki de ülkemizdeki bu tür adamlar kendilerine sağladıkları rantları kullanmak ve bunun bitmesini engellemek için bir sürü masum sivilin ile masum askerlerin ölmesine de göz yumuyorlar. Acaba daha kaç masumun ölmesi gerekiyor ki bu terör bitsin?Acaba daha kaçımız bu hassas konuda duyarlılığımızı gösteripte terörü bitiremeyenler ya da bitirmek istemeyenlere karşı sesimizi duyuracağız? Acaba daha kaç aydınımız terörün dolaylı etkisiyle ya mafyalarca ya da istihbaratçılarca ölecek ya da öldürülecek?Acaba diye diye geçirdiğimiz günler, haftalar ve aylar sonrasında halk olarak susup kaldığımız sürece terörden rant sağlayanlar gerek Türkiye’de olsun gerek de dünyada olsun masum halkları daha da sömürecek daha da insanları ayrı ayrı bir şekilde yalnızlaştıracak. Ne olur ki birazda olsun sesimizi çıkartalım.Ama yüksek bir şekilde çıkartalım ki bu işten kazancı olanlar duysun bizlerin acı feryatlarını ve azda olsa insan olduklarını hatırlasınlar bu sayede tüm dünyayı ve Türkiye’mizi biraz olsun toparlayabilelim.Biz susmadıkça bu terörün üzerine adım adım gittikçe bu terör hayli hayli biter ama öte türlü davranırsak yani boşverirsek, umursamazsak, önemsemezsek ve de teröristlere bunlar birkaç kişilik çapulcu topluluğu dersek onlar bir gün büyür bu gün büyüyüp bize dert oldukları gibi her geçen an daha da şiddetlenerek artacaktır bunu da asla ama asla unutmamız gerekir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Barış Ünlü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |