..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamın her anı hakkını ister. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Emine Pişiren




24 Ekim 2009
Yoksa Düşüncelerimiz mi Kontrol Ediliyor?  
Şimdi aklıma üşüşen bir sürü kuşkuyla baş başayım.

Emine Pişiren


İnsan bilmediği bir tehlike karşısında ne yapacağını, nasıl düşüneceğini anlık kavrayamaz, hele ki bu en değerli sağlığımız olunca, panik atak krizleri yaşarız. Öyle ya, bu DOMUZ GRİBİ yeni bir hastalık değil ki. Neden daha önce önlem alınmadı? Bu virüslerin hazan aylarında daha çok yayıldığını beşikteki bebek dahi bilir hale geldi.


:AFIH:


Son günlerde internette bir virüs gibi yayımlanan haberler var. Kimi ürkütüyor, kimi şaşırtıyor, kimileri de “yok canım bu kadarı da olmaz!” dedirtecek kadar şok bilgiler içermektedir.

Ben genelde, eğer bilimsel içerikli ise dikkatle okurum ve araştırırım, “aslı/astarı var mı?” diye…

Aşağıdaki yazı benim e-postama bir dost tarafından geldi. Bana mantıklı geldi. Ki, son günlerde DOMUZ GRİBİ endişelerini yaşatan ve bizi kara kara düşündürten hükümetimiz olursa.Bir hafta önce de sağlık bakanı TV’de “felaket tellalı” gibi duyuru yapmış bizleri korkutmuştu.

İnsan bilmediği bir tehlike karşısında ne yapacağını, nasıl düşüneceğini anlık kavrayamaz, hele ki bu en değerli sağlığımız olunca, panik atak krizleri yaşarız. Öyle ya, bu DOMUZ GRİBİ yeni bir hastalık değil ki. Neden daha önce önlem alınmadı? Bu virüslerin hazan aylarında daha çok yayıldığını beşikteki bebek dahi bilir hale geldi.

Şimdi aklıma üşüşen bir sürü kuşkuyla baş başayım. Hani,CIA ajanlarının Nazi kamplarında binlerce Yahudiye denedikleri “florid” adlı madde geliyor. Hergün kullandığımız, şu diş macunlarımızda bolca olan ve “diş minesini güçlendirici” etkiye sahip, diye bildiğimiz…Oysa hem kanser yapıyormuş, hem de düşünce kontrollerimize malik olamıyormuşuz. Ne kötü bir durum!..

Kanser hastalığının tedavisindeki ilaç ve hammaddesi hep Amerika’dan ithal ediyoruz.

Ülkemiz kanser hastalığında dünya ülkeleri sıralamasında en başta olduğuna göre, ben şimdi şöyle düşünmekteyim:

“Önce hastalığı bulaştır, sonra tedavisi için ilacı, “fellik fellik” Amerika’dan almak için sıraya gireyim…”

Peki, ya tedavi sonrası sonuç?

Yetmiş milyon ülkemin nüfusu hızla artmakta. Artık savaşlar topla tüfeklerle veya nükleer silahlarla olmuyor.

Şimdiki savaşlar hem biyolojik hem psikolojik hem de genetik savaş…

Aklıma her türlü komplo teorileri gelmekte…

Hadi bir tanesini yazayım…

Yıllar önce bir Amerika’da yaşayan genç doktor gelmişti Amerika’dan. Hani kan kanserine yakalanmış ve genç doktora kemik iliği nakli için gerekli kan aranıyordu. İşte o yıllarda, yüzlerce Türk insanı duygusal ve merhametli yüreği ile koşup, kuyruklara geçmiş, şişe şişe kanlarını vermişlerdi. Sonra, duyduk ki, o doktor gerçekten hasta değilmiş ve yalan söylemiş. Verilen kanlar da bir daha geri iade edilmediği gibi kimse de verdiği kanın peşine düşmedi.

Biz son derece cömert, verici, yardımsever, şefkat timsali Türk İnsanı olarak, aslında doğru olanı yaptık, ama güven duygularımız da zedelendi…

Şimdi, şöyle bir düşünün. Bir canlıyı kopyalamak için bir kemik, bir doku yeterliyse, 400 ünite taze kan hücrelerinden gen bilimi neler, neler başarmaz?

Susan bir Türkiye var şimdi…

Sakin ve sus/pus içine kapanmış durumda. Her yanlışı, doğru kabul edip başına ve ensesine “vur, al ağzından lokmayı” gibi bir karakter rengine de bürünmüş.

Eee, neden böyle bir suskun ve sessizce acıya razı, kendi sinesini döven bir insan oldu?

Acaba, düşüncelerimiz mi kontrol altında?

Peki bunu nasıl başarıyorlar?

Buyrun okuyun bir bilim adamı olan doktor kendi ağzından ne demiş bize?



Emine Pişiren/Edremit-Akçay

23.ekim.2009


***


Bu yazı Y.Doç.Dr. Cemalettin CAMCI tarafından hazırlanmıştır

Dün gece eve dönerken su almak üzere markete uğradım, görevliye şöyle sordum:

1,5 lt. su var mı? Ama Turkuaz/ Damla dışında lütfen !!!!!!!!!!!!!!!

Turkuaz çıktığından beri bu şekilde su alıyordum artik.

Para verip kötü su içmeye hiç niyetim yok! Marketteki adamın dediklerini aynen aktarıyorum:

- Abi, ben o sudan satmıyorum. İnan ki gelen müşterilerden onda dokuzu senin söylediğin şeyi söylüyor.

Peki, neden halen satıyorlar?’ diye sordum.

- Abi, Turkuaz/Damla suyu, marketlere bedava veriliyor, satarsan kara geçiyorsun, satmazsan öylece duruyor. Ama ben satmıyorum, çünkü alan yok.

Ayrıca CocaCola satanın Turkuaz/Damla da satma zorunluluğu var, hatta Başka su sattırmamaya çalışıyorlar.

Uzun söze gerek yok; hiç kimse almazsa, hiç kimseye satamazlar…

Lütfen okuyun, okutun! Bir şeye dikkatinizi çekmek istiyorum.

Türkiye’de bazı şişeli içme suları doğal kaynak suyu değil.

Doğal kaynak sularında devlete para ödemeniz gerekiyor, artı bu tesislerin yatırım maliyeti çok yüksek.

Dolayısıyla CocaCola ne yaptı,

kaynak suyu araştırmalarının maliyetlerini çok yüksek bulduğu için

Bursa/Kestel ovasındaki CocaCola fabrikasında derin kuyu pompalarıyla ovanın suyunu çekerek bunu da termostan geçirip filtre ederek hem CocaCola meşrubatını hem de Türkuaz/Damla’yı şişelemeye başladı.

Türkuaz/Damla’nın etiketinin üst ve altındaki Kahverengi şeritlere dikkat edin:

‘Sofra İçeceği’ yazar. Devlet, CocaCola’nin uyanıklığını kanuna uydurmak ve uyanıklığa yapılacak itirazları bertaraf etmek için böyle bir kural çıkardı!

Binlerce dönümlük tarım arazisinin bulunduğu

ve CocaCola hariç

hiçbir İsletmeye ‘derin kuyu pompası’ çakma izni verilmeyen Kestel ovasında,

yeraltından çekilen su, filtre edilip daha sonra içine bazı mineraller katıldıktan sonra

Türkiye’nin en ücra kasabalarına bile satılıyor ve lıkır lıkır içiliyor.

Bazı yazlık kasaba ve köylerde neredeyse Turkuaz/Damla harici içme suyu bulamazsınız çünkü

dağıtım ağı çok güçlü. Bayilere baskı bile olduğu yolunda duyumlar aldım.

Turkuaz/Damla içmeye Devam edecekseniz, unutmayın, yapay bir su içiyorsunuz.

Duyarlı bir vatandaş olarak konuya dikkatinizi çekerim.

Her tarafı doğal kaynak sularıyla dolu memlekette, millete kuyu suyunu zorla ve de üstüne para alarak içiriyorlar.

İçmeyin arkadaşlar!

Gönderenin Notu:

Kola’nın Ülkesi’nin 1960 lı yıllarda,

Özellikle ilkokul Öğrencilerine Ücretsiz süt tozu, balık yağı ve peynir yardımı yaptığını,

bu tarihlerden sonra Anadolu tarihinde ilk kez çocuk felci vakalarının görüldüğünü

ve de sonraları Çocuk felci aşısının ‘rutin aşılar’ arasına sokulduğunu,

bu aşıların bizlere büyük paralarla satıldığını HATIRLAYIN VE UNUTMAYIN..

Küba gibi bir ülkenin ‘İnsan sağlığıyla ticaret olmaz’ diyerek,

(ABD de bile patent aldığı) kanser aşısını,

yoksul ülkelere ilacı,

isteyen Ülkelere de patentini Ücretsiz verdiği,

buna karşın tüm AB / ABD / İSRAİL’in yapay hastalıklarla hazinemizi ve sağlığımızı emdiklerini

BİLİN VE UNUTMAYIN..

Ücretsiz’ adını bile söylemeyen bu malum firmalar,

‘Ücretsiz su veriyorlarsa’

bunun nedenini DÜŞÜNÜN VE BULUN!!

Yazan

Y.Doç. Dr. Cemalettin CAMCI

Fırat Üniversitesi Genel Cerrahi Elazığ-Türkiye

Kaynak: http://forum.memurlar.net/topic.aspx?id=696507



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
Değerli Yazım Dostumuz Sayın...
Hadi Yıkayalım Ruhumuzu!..
Yoksa Öldüm de Cehennem de mi Yaşıyorum Ben Anne?
Sinerji... (- I - )
Ben Yaşarken Ölmüşüm de Haberim Yokmuş!..
Utandım İnsan Oluşumdan
Anasını Öpen Kadı Olursa...
Acıdan da Zevk Alırız
Yüzlerce Hayattan Biri...
Kadının Özü O Yasak Kelime

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yarım Somun Yemek İçin Orospuluk
Entellektüel Kadınlar Nasıl Bir Erkek Arar?
Yoksa Canınız Hoşaf mı Çekti?
Allah'ın Laneti Üzerlerine Olsun!..
Eh, Burası Türkiye
Her İkisi de Bir Şairin Asil Yüreğine Sahiptiler
Havada Bok Kokusu Var Baba
Atatürk'e Duyulan Bu Öfke, Bu Nefret Nedendir?
Siz Böyle Yanmıyor Musunuz? - 2 -
Kısa Kes Aydın Havası Olsun!..

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Adamdan Saymışız [Şiir]
Ah Ulan Istanbul! [Şiir]
7. Didim Şiir ve Şairler Buluşması [Şiir]
Çekinme Söyle [Şiir]
Yağmur Kuşu Suskunluğu [Şiir]
Hangi Dua İle Sana Gelelim? [Şiir]
İsterdim [Şiir]
Davetsiz Konuk - 1 - [Şiir]
Madem ki... [Şiir]
Git Demene Gerek Yok [Şiir]


Emine Pişiren kimdir?

Yazmayı, okumayı ve birikimlerimi paylaşmayı seven biriyim. Edremit'in yerel bir gazetesinin köşe yazarıyım. Bazı web sayfalarında da edebiyat adına paylaşımlarım yayınlanmaktadır. Sevgi ve ışık sizle olsun.

Etkilendiği Yazarlar:
Mehmet Emin Yurdakul, Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Victor Hugo, Balzac, Leo Buscaglia, Eric Frrom, Irvın Yalom, Dale Carneige, Doğan Cüceloğlu, Haluk Yavuzer...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Emine Pişiren, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.