..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanatçı, toplumda uzun çalışma ve çabalardan sonra alnında ışığı ilk duyan insandır. -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Kesinlikle Karşıyım! > Emine Pişiren




8 Şubat 2017
Yarım Somun Yemek İçin Orospuluk  
Emine Pişiren
Ama benim can sıkıntım hala devam etmekteydi. Ne yapmalıydım? Ev kadınlarının nasıl vakit geçirdiklerini düşündüm. Bir çoğunun yemek sitelerinde, okey oyun masalarında veya dizi film izleyerek vakit öldürdüklerini öğrendim.


:BGEF:


Kış hepimizi, daha doğrusu benim gibi emeklileri eve bağladı. Haberler ve ülkemizin gidişatı moralleri bozup dururken, ara ara girdiğim sosyal medya beni daha çok gerip duruyordu. Adeta bilgi kirlilikleriyle birbirimize mutsuzluk bulaştırıyorduk.
Günlerce kara sakallı eli palalı adamların katliamları, şehit haberleri, hayat pahalılığı, vb, temalı haberleri daha fazla izlemek, dinlemek istemiyordum.
Canım çok sıkkındı.
Kitap okuma saatlerim sabah 07:00-11:00’leriydi.
Şimdilerde haftanın 4 gününü tam gün resim kursunda geçirmekteyim.
Bu nedenle okuma saatlerimi hafta sonuna kaydırmıştım. Hem artık okuma dikkatim de kaybolmuştu. Aynı sayfayı iki kez okuyordum, bir sonraki sayfayı anlamak için.
Ne yapabilirdim, şu baş ağrısı benzeri can sıkıntısına? Aspirin veya gripin içsem ruhuma deva olur muydu?
Havaya aldırmadım, fotoğraf makinemi alıp doğayı izledim vizorden.
Ama benim can sıkıntım hala devam etmekteydi.
Ne yapmalıydım?
Ev kadınlarının nasıl vakit geçirdiklerini düşündüm.
Bir çoğunun yemek sitelerinde, okey oyun masalarında veya dizi film izleyerek vakit öldürdüklerini öğrendim.
Yemek sitelerinde turladım: Bütçemden fire verdim, vazgeçtim.
Oyun sitelerine girdim: Yaşın kaç, gözlerin ne renk, evli misin, sevgilin var mı? Sorularıyla karşılaşınca vaktimin eften püften soru cevaplarla dolması kişiliğime ters geldi. Neredeyse ahlak profesörü veya psikanalist kesilmiştim milletin başına.
Geriye dizi filimleri izlemek kalmıştı. Kızıma, komşularıma, arkadaşlarıma sordum: Üç yeni başlamış dizi film izlemeye başladım.

KİRALIK AŞK
CESUR VE GÜZEL
ANNE
Ve evlilik programları...
...
Allah’ım ya kime şikayet etsem bu dizileri ve programları?
KİRALIK AŞK, entrikaları ve düzensiz ilişkileri,
CESUR VE GÜZEL, evlilik dışı ilişkilerin doğal oluşunu,
ANNE, ise beni oldukça geren bir dizi. Nedeni ise, BİR KADININ YARIM SOMUN EKMEK YEMEK İÇİN; 6 YAŞINDAKİ ÇOCUĞUNUN GÖZLERİ ÖNÜNDE NASIL OROSPU OLACAĞINI İZLEYİCİLERE ve ÇOCUĞUNA öğretiyordu.
Evlilik programları ise beni daha çok şaşırttı!

Nedeniyse; Locada oturmakta olan, evlenmek isteyen gençlerimizin güzelliğini ve şıklığını görünce onların neden hala evlenemediklerini anlamaya çalışırken, gençlerin de popüler kültür sevdalarıyla egolarının aşırı şişirilip uyuşturulduğunu, daha sonunda yaşadıkları hayal kırıklıklarıyla ruhsal gel-gitler ve depresyona girdiklerinin canlı tanığı oldum.
Örneğin; Hanife adlı 21 yaşındaki güzel kızımızın medya önünde yaşadıkları yenilir yutulur değildi...Aslında evlilik programları; toplumun ruh sağlığını nasıl etkilediği konusunun, başlı başına insan bilimcilerince irdelenip; psikolog ve sosyologlar tarafından tartışılması gerekli ayrı bir sosyal yaramızdır.
Sonuç olarak;
Emperyallerin ustalıkla hazırladıkları medyatik ve popüler kültür sevdalısı bir toplumumuza nasıl Siyonist tuzaklar kurduklarını devlet neden görmüyor?
Ee, bu ülkede kadınların nasıl aptallaşabileceğini farkedince ülkenin geleceğini, felakete sürüklendiğini görmemek için ölmek mi gerek?
Kimse bir kadının alın teriyle çalışıp ekmek kazanabileceğinin senaryosunu yazmamış.
Kimse çekirdek ailenin nasıl birlik içinde mutlu olabileceğini işlememiş.
Elektrik alınmamışsa evlilik olunamayacağını, ekmek yemek için bir kadının kısa yoldan orospuluğun nasıl yapılabilirliğinin ince detaylarını, silah nasıl kullanılacağını, öfkelenince kan akıtmanın en kolay yollarını, vs öğretmenlik yapmaktaydı senaristler.
Haberleri izleyim bende...
Belki ülkemin aydınlık geleceğini izleyebilirim.
Umut bu belli mi olur?
Orospuluk eğitimi almaktan iyidir.

Emine Pişiren/Kocaeli
2017



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın kesinlikle karşıyım! kümesinde bulunan diğer yazıları...
Havada Bok Kokusu Var Baba
O Zamanda da Zina Vardı/ Bu Zamanda da Zina Var...
Bir Kadının Aşkı Samanyolu ve Yıldızlara Denk Midir?
80′li Yaşlarımızda Fenni Muayene Yapılmalı!..
Yavaşça Ölmek İstemiyorum

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Değerli Yazım Dostumuz Sayın...
Entellektüel Kadınlar Nasıl Bir Erkek Arar?
Yoksa Canınız Hoşaf mı Çekti?
Allah'ın Laneti Üzerlerine Olsun!..
Eh, Burası Türkiye
Her İkisi de Bir Şairin Asil Yüreğine Sahiptiler
Atatürk'e Duyulan Bu Öfke, Bu Nefret Nedendir?
Hadi Yıkayalım Ruhumuzu!..
Siz Böyle Yanmıyor Musunuz? - 2 -
Kısa Kes Aydın Havası Olsun!..

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Adamdan Saymışız [Şiir]
Ah Ulan Istanbul! [Şiir]
7. Didim Şiir ve Şairler Buluşması [Şiir]
Çekinme Söyle [Şiir]
Yağmur Kuşu Suskunluğu [Şiir]
Hangi Dua İle Sana Gelelim? [Şiir]
İsterdim [Şiir]
Davetsiz Konuk - 1 - [Şiir]
Madem ki... [Şiir]
Git Demene Gerek Yok [Şiir]


Emine Pişiren kimdir?

Yazmayı, okumayı ve birikimlerimi paylaşmayı seven biriyim. Edremit'in yerel bir gazetesinin köşe yazarıyım. Bazı web sayfalarında da edebiyat adına paylaşımlarım yayınlanmaktadır. Sevgi ve ışık sizle olsun.

Etkilendiği Yazarlar:
Mehmet Emin Yurdakul, Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Victor Hugo, Balzac, Leo Buscaglia, Eric Frrom, Irvın Yalom, Dale Carneige, Doğan Cüceloğlu, Haluk Yavuzer...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Emine Pişiren, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.