..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kötü bir barış, iyi bir savaştan daha iyidir. -Puşkin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Kâmuran Esen




19 Temmuz 2009
Memleket Meselelerinden Size Ne? Konumuz Magazin!  
Kâmuran Esen
Acı gerçekleri yazmak, insanın sinirlerini bozuyor.


:AIBI:

Ne yazsam ne yazsam ? Kadınların , “ Akşama ne pişirsem ne pişirsem ? ” dedikleri gibi... “ Akşam öğünü tasasından bir kadın ölmüş .” diye bir atasözü var. Ben de diyorum ki ; bugün ne yazsam tasasından bir köşe yazarı kesin ölmüştür. Bugüne kadar kimse ölmediyse bile, bugünden sonra ölebilir. Sorun , yazmakta değil aslında ; yazarken , sinirlerine hakim olabilmekte . Ağzını bozmadan , kimseye hakaret etmeden yazabilmekte.

Ne yazayım ne yazayım ? Benzine yapılan yüzde sekizlik zammı mı yazayım ? ÖSS sınavında çocuklarımızın nasıl döküldüklerini mi yazayım ? Maliye bürokratlarının , yıl sonunda bütçe açığını 45 milyar lira seviyesinde tutmanın mevcut ayarlamalarla dahi mümkün olamayacağını öngördüğünü ve gelir tarafını artırmak için bir kez daha arayışa girdiğini ve yeni zamların yolda olduğunu mu yazayım ? Sosyal güvenlik harcamaları içinde ağırlığı olan sağlık harcamalarını kısmak isteyen hükümetin , ilâcın yüzde 22 ‘ sini ödemek yerine yüzde 15’ ini ödemeyi düşündüğünden mi söz edeyim ? Dünyada , en pahalı benzini bizim aldığımızdan ve benzine yüzde 60’ tan fazla vergi ödediğimizden mi söz edeyim ?

RTÜK başkanlığına getirilen Davut Dursun’ un kendi sitesinde ; laiklikle ilgili olarak “ Türkiye’ de laiklik esas itibariyle bir dine müdahale hareketi olmuştur. Toplum , Batıya göre geri idi , onlarca sorunu vardı ; bunun müsebbibi de din görülüyordu . Bu durumda yapılacak olan şey toplumsal geriliğin ve problemlerin faturasını dine kesmek ve dini toplumsal alanlardan tard ve tasfiye etmek olmalıydı . Bu durumda din , toplumsal , siyasal ve yönetsel alanlardan çekilerek kişisel bir vicdan konusu haline getirilmektedir. Bunun gerçekleştirilmesi için siyasal gücün kullanılması Türkiye’ deki laikliğin en belirgin özelliği olarak belirmektedir .” şeklindeki tespitinden mi bahsedeyim ?

Hiç birinden söz etmeyeceğim. Hemen şimdi internete gireceğim ve size magazin haberleri vereceğim. Azıcık bekleyin…Hıh ! İ şte geldim. Bırakın memleket meselelerini . Nasıl olsa suyumuz , değirmeni döndürmeye yetmiyor. Gelelim magazin haberlerine:

Ajda Pekkan , uyuşturucu yüzünden dünyaya açılamamış. ( Vah vah ! )
5 aylık hamile olan manken Çağla Şıkel' in karnı artık iyice belirginleşmiş. Bebeği erkekmiş ve adı Kuzey olacakmış. ( Ulusal bir bebeğimiz daha olacak.)
Halis Toprak , 17 yaşındaki bir kızla evlenmiş. ( Davetli değildik düğüne .Tüh ! )
Şarkıcı Seda Sayan tatilde kilo almış ve selülitlenmiş. ( Çok üzüldüm. )
Futbolcu Arda , kendisine şaka yapan kız arkadaşına tokat atmış . ( Ne ayıp şey. )
Hülya Avşar’ la Sadettin Saran ayrılmışlar. ( Yok canım ! )
Pınar Altuğ’ un kızı Su bebek , denize girmiş . Hem de annesiyle bir örnek bikini giymiş. ( Çocuğu üşütmeseler bari .)
Nurgül Yeşilçay ; iki erkeği idare ettiğim oldu demiş . ( 3 erkeği bile idare edenler var. )
Halit Ergenç’ le evlilik hazırlığı yapan Bergüzar Korel , galiba hamileymiş. ( Acaba bebek kız mı , erkek mi ? )
Kuşum Aydın ; erkekliğimi ispat etmeye hazırım demiş. ( Tanık gerekli ama . )
Sibel Can , Seda Sayan’ ın adını ağzına almıyormuş .( Acaba neden ? )
Beyazıt Öztürk göbeklenmiş ama ; en kısa zamanda göbeğimi eriteceğim demiş. ( Eritsin tabi. )
Demet Akalın , çakırkeyif sahneye çıkmış. ( Acaba ne içti ? )
Hadise, Bakü’ de verdiği konserde, bir bakanın oğlundan ahlâksız teklif almış. ( Kesin yalandır. )
Gamze Özçelik , 3 aylık hamileymiş. ( Evli miydi bu bayan ? )
Doğa Rutkay’ dan ayrılan Şahan Gökbakar ; sana inat , en ünlü kadınlarla birlikte olacağım demiş ve Beren Saat’ le samimi bir şekilde görüntülenmiş. ( Ne sözünün eri bir adammış. )
Deniz Seki , cezaevinde doğum gününü kutlamış. ( Kaç yaşına girdi acaba ? )
Meltem Cumbul , Kıvanç Tatlıtuğ’ la birlikteymiş. ( Acaba ne zamana kadar ?)
Hülya Avşar ; bırakın erkekleriniz kaçamak yapsın , başka kadınlarla ilişki yaşayan erkekler daha mutlu , demiş. ( Lâf söyledi balkabağı .)

İşte böyle…Memleket sorunlarını size bir an için de olsa unutturabildiysem , ne mutlu bana. Magazin turumuz bittiğine göre , şimdi kara kara düşünmeye başlayabilirisiniz . Temmuz’ da emekli maaşlarına yapılan ve muhtemelen çalışanlara da yapılacak olan 4 – 5 Liralık zammı düşünün , keyfiniz yerine gelsin. 1değil , 2 değil , 3 değil , koskoca 4 lira veya 5 . Sakın ola ki küçümsemeyin 4 – 5 Lirayı . Bakın o parayla neler alabilirsiniz :
4 ekmek , yarım tavuk , 2 kilo üzüm ,3 kilodan fazla domates , 250 gram kıyma , 1 adet küçük boy bulaşık deterjanı , 2 kilo pirinç , bir çift terlik , 2 kilo yufka vs vs vs vs vs…Ama bunlardan sadece birini alabilirsiniz.

Daha ne olsun ! Nankörlük etmeyin. Bundan iyisi, Şam’ da kayısı. Ya , sizin de sevgiliniz size tokat atsaydı Arda gibi ? Ya da Hülya Avşar gibi terk edilseydiniz n’olacaktı ? Beterin beteri var deyip oturun oturduğunuz yerde. Hem ne demişti başbakan ? “ Size ne benim partimin kongresinden ? “ dememiş miydi ? Size ne memleket meselelerinden ? Deniz Fenerinden size ne ? Zamdan zumdan size ne ? Zahit Akman’ dan size ne , Davut Dursun’ un lâiklik anlayışından size ne ? Siz magazin okuyun , magazin. Siyasileri ve özellikle AKP’ yi rahat bırakın.





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Oynatmayalım Uğurcuğum!
Züğürt Tesellisi
Duyarsız Basını Kınıyorum / Eleştiri

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Toplumumuzun Kadına Verdiği Değer
Kâmuran Esen Shov (!)
Kitap, Sehpa Olarak Nasıl Kullanılır!
Atatürk'ü Anlatabilmek
Şarkı Sözü Yazarı Olmaya Karar Verdim
Kütüphanelerimizin Hazin Durumu
Ahilik ve Düşündürdükleri
Evli Çiftler Nasıl Piknik Yapar
Bir Köşe Yazarının Özellikleri
Bir İzedebiyat Yıllığı Alır Mıydınız?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dönüşü Olmayan Gidiş [Şiir]
Seni Özlemenin Kitabını Yazabilirim [Şiir]
Bensiz Yaşamaya Alışacaksın [Şiir]
İşte Gidiyorsun [Şiir]
Gelseydin Eğer [Şiir]
Ne Zaman Seni Düşünsem [Şiir]
O Beklenen Hiç Gelmeyecek [Şiir]
Çek Beni İçine Bir Nefeste [Şiir]
Sığınacağım Başka Yürek Yok [Şiir]
Uykularında Sev Beni [Şiir]


Kâmuran Esen kimdir?

Okumak ve yazmak bir tutkudur benim için. Yazdıklarımı okuyucularla paylaşmak amacıyla buraya gönderiyorum. Yıllardır, yerel bir gazeteye haftalık köşe yazıyorum. Mudurnu Belediyesinde gönüllü kültür müdürü olarak çalışıyorum. Yayımlanmış Kitaplarım: -Şiirlerle Öyküler - şiir / Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yazarlar Dizisi ( 1988). . . . . . . . -Sevgi Yumağı - şiir ( 1997 ). . . . . . . . . -K. Esen'in Kaleminden Mudurnu - derleme / Mudurnu Kaymakamlığı Kültür Hizmetleri Dizisi ( 2002 ). . . . . . . . . . . -Oynatmayalım Uğurcuğum- deneme , anı / --Senfoni Yayınları ( Haziran / 2004 ) -Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü - Baskıya hazırlanıyor

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazardan veya yazıdan etkilenirim. Bende bir etki bırakmayacak, herhangi bir şey öğretmeyecek bir yazı düşünemiyorum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.