Kötü bir barış, iyi bir savaştan daha iyidir. -Puşkin |
|
||||||||||
|
Dışarıda alabildiğine yağmur yağmaktaydı. Gece yeni düş almış bir insan gibi ıpıslak penceresine vurmaktaydı. Oysa kadın kimseyi istememekteydi. Dudaklarına özgür damlaların düşmesine izin vermemekteydi. Kilitlemişti ağzını. İşkence odasına dönüştürmüştü evini. Dünyanın sesine, görüntüsüne dayanamıyordu yüreği. Bu yüzden duymak istemiyordu yağmurun sesini. İstemiyordu merhametini. Aslan başlı ceylana benzetiyordu kendini. Yiyip bitiriyordu kendi kendini. Kendini yiyip bitirdikçe yaşatıyordu yine kendini. Böylece var ediyordu kanından, canından, bedeninden hayat hikayesini. Ayak izlerinde taşıyordu bütün can çekişmelerini. Bir adım yürüse dönüp dolaşıp aynı adrese geliyordu. Aslanla ceylanı bedeninde buluşturuyordu. Aynı anda hem av hem avcı oluyordu. Kendi elleriyle kendini parçalıyordu. Kadın durmadan ağlıyordu. Aslında sakin ve sessiz bir dünyada yaşamak istiyordu. Yıldızlara dokunmak ve ay ışığında uyumak istiyordu. Oysa inadına inadına yağmur yağıyordu. İnce parmaklarını camlara vuruyordu. Kadın hayata bir başka pencereden bakmak istese de bu mümkün görünmüyordu. Dışarda durmadan yağmur yağıyordu. Bu yüzden alıp başını gitmek istiyordu. Başı bir aslana benziyordu. Bu yüzden nereye gitse kovuluyordu. Başını kuma gömse bütün canavarlar bedenine saldırıyordu. Kendini aslan başlı bir ceylana benziyordu. Ne yapsa kendine gelemiyordu. Dönüp dolaşıp hep aynı adrese gidiyordu. Ölüp ölüp diriliyordu. Hem aslanı hem ceylanı göğüs kafesinde yaşatıyordu. Kendi görüntüsünden korkuyordu. Yüreği bu korkuyla sürekli çarpıyordu ve dışarıda yağmur yağmaya devam ediyordu.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |