..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Egoistlerin en güzel yanı başkaları hakkında konuşmuyor olmaları. -Lucille S. Harper
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Murat Mehmet UĞURLU




19 Şubat 2007
Dünya Dengesini Arıyor  
yaşam gailesi

Murat Mehmet UĞURLU


Her bir yanından çekiştirdikçe, sallanıp duruyor dünya; bir türlü dengesini bulamıyor. O halde ne yapmalıyız sorusunu sormalıyız kendimize.


:BECC:
Yaşam gailesine kaptırmış giderken benliğimizi, olup bitenin varacağı yeri düşünemeyiz. Bir yerlere yetişmek, başlanmış işleri bitirmek, arta kalanları toplamaktır tek düşüncemiz. Plan, program, enerji sevkıyatı vb anlık durumları yönetmek katındadır her adımımız. Bir bütünün parçası gibi değil de, tek başımıza bir dünyaymışçasına sarılırız işlerimize. Ne yapı edip günü kurtarmanın derdine düşeriz.

O an farkında değilizdir tarih yaptığımızın. Kimimiz padişah, kimimiz vezir, kimimiz başbakan ya da sıradan duvar işçisi, bir asker elinde karavana taşıyan. Her şey gündelik hayatın bir parçasıdır ilk bakışta. Alışkanlık üzere yaşar gideriz saniyeleri ve saliseleri art arda.

Bir gün gelir tarih olur o anlar. Bir bakmışın kapkara bir leke olarak çıkar karşımıza ve işlenir sicilimize. Bazen geleceğe ışık tutan koyu bir aydınlık olarak şavkır üzerimize, uzayıp gider uzak ufuklara değin.

Tarih olsun, bir yerlere not düşülsün diye değildir edimlerimiz. Günün gereğini, işlerin sonunu ve yarının hazırlığını yapmak içindir tüm çabamız. Eğlencedir, koşuşturmadır, yorgunluktur, bir tatlı nefes alımıdır… Durup dinlenmeden koşuşturmalarımız.

Dünyayı yaşanabilir kılmaya adanmış gündelik çabalarımız, eğriler ve doğrular olarak değerlendirilip kayıt altına alınmaktadır belleklerimizde. Hesap tutulmaz aslında ama bakla defteri misali her yaptığımız, söylediğimiz hatta söylemediklerimiz kazınır beynimizin çeperlerine. İyi olsun, iyi geçim olsun, karnımız tok, sırtımız pek olsun diyedir her kımıldanış.

Ne var ki aza kanaat etmeyenlerle, gözü başkalarının elinde avucunda olanlarla kuşatılırız. Devletler devletlerle, milletler milletlerle, kurumlar kurumlarla, komşular komşularla kavgalı. Bir türlü dengesini bulamıyor dünyamız.“Hep bana Rabbena” diyenler çoğaldıkça dünyanın dengesi bozulur. Kör kursağı doymak bilmeyenler oturunca suyun başına tarih acılara, savaşlara, yıkımlara ve kan göllerine döner. O an göz yumduğumuz, görmezden ve duymazdan geldiğimiz küçük ayrıntılar kocaman bir karabasan olarak dikilir karşımıza.

Kurulalı beri dengesini arıyor dünya. Birileri bozuk düzenden, aksak sistemden besleniyor. Biz umursamadıkça olup biteni, neme lazımdan geldikçe yaşadıklarımıza bugünümüz ve geleceğimiz için hiç de hoş notlar bırakmıyoruz. Ne yazılıyorsa tarih adına iyi ve kötü olarak hepimizin katkısı vardır.

Tek tek yaptıklarımız veya yapmadıklarımız toplanınca yaşam havuzunda, ortak mirasımız yığılıverir önümüzde. Nerden çıktı bunca olay diye şaşkınlıkla bakarken kimse payına düşeni görmek istemez. İyinin sahibi olsa da kötüyü yakınına yaklaştırmaz kimse. Bir kez bozulunca dünyanın dengesi, ne yapsak nafiledir, hepimizi etkiler, hepimizden çok şeyler alıp götürür ortaya çıkandan.

Murat Mehmet UĞURLU



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Zincire Vurulmuş Prometheus
Devletçilik veya Merkantilizm

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sokrates Neden Yazmadı
Victoria Gölü Kıyısından Esperanto'ya
Sosyal Yaşam Çekirdeği

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bizim Köyün Hasan'ı [Öykü]
Yağlı Ekmek Yiyen Evliya [Öykü]
Kırat ve Sıpa [Öykü]
Ahır [Öykü]
Ddt [Öykü]
Dedemin Aşk Öyküleri [Öykü]
Burgazada [Öykü]
Soyunma Odaları [Öykü]
Güğümler Delinince [Öykü]
Arkadaşların Yanına Bir Yatak [Öykü]


Murat Mehmet UĞURLU kimdir?

974_ İst. Ün. Edb. Fak. Felsefe mezunu. Okuyan, hobi olarak amatörce yazan, emekliyim. Yaşamayı ve yaşamı anlamayı, anlamlandırmayı istiyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Ayrımsız tüm yazarları okumaya ve onlardan aldıklarımı yaşamıma katmayı ilke edindim.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Murat Mehmet UĞURLU, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.