İyi bir aşk mektubu yazmak için, neler yazacağını bilmeden oturman, kalktığında da ne yazdığını bilmemen gerekir. -Rouesseua |
|
||||||||||
|
Ekmek Çeşitleri: 1-Çörek 2-Saç üstü 3-Pağaç Poğaça 4-Tahin Hatz (Tahin Ekmeği) 5-Pideh Hatz (Pide Ekmeği) 6-Peynirlii Peynirli 7-Banır Börek 8-Peximet Peksimet 9-Youkha Yufka 10-Katah Katık 11-Tapsı Banır Borek (Tepsi Börek) 12-Sou Borek (Su Böreği) 13-Simit 14-Lavash Lavaş 15-Manti Mantı 16-Paglah Bakla Yemek Çeşitleri: 1-Yalanci Sarma (Yalancı Sarma) 2-Tourshi Turşu 3-Pandjar Tourşi (Pancar Turşu) 4-Salamorah Tourşi (Salamura Turşu) 5-Basterma Pastırma 6-Soujookh Sucuk 7-Midya Pilaf (Midye Pilav) 8-Patlijan Meza (Patlıcan Meze) 9-İmam Bayildi (İmam Bayıldı) 10-Karne Yarek (Karnı yarık) 11-Turlu (Türlü) 12-Dolma 13-Bamiya (Bamya) 14-Lahana Dolma 15-Enguinar (Enginar) 16-Kerevız (Kereviz) 17-Spanach Borag (Ispanaklı Börek) 18-Ghapama (Kapama) 19-Prassa (Pırasa) 20-Behzelya (Bezelye) 21-Boulgur Pilaf (Bulgur Pilavı) 22-Karnabede (Karnıbahar) Çorbalar, içecekler: Ermenice’de çorba “Abur” demek..Bu da bizim sık sık kullandığımız “Abur Cubur” ikilemesindeki Abur kelimesinin ne anlama geldiğini açıklıyor.. 1-Yoghurt Abur (Yoğurt Çorbası) 2-Kufta Abur (Köfteli Çorba) 3-Pancargen Abur (Pancarlıi sebzeli çorba) 4-Jajuk (Yayık) Salatalar: 1-Fasolye Plaki (Fasulye Plaki) 2-Marash Salata (Maraş Salata) 3-Patlican Salata 4-Fasolye Piaz (Piyaz) Etli yemekler: 1-Şış Kebab (Şiş Kebap) 2-Lule Kebap (Lüle Kebap) 3-Kufta (Köfte) 4-Kabourga (Kaburga) 5-Kadın Budu Kufta (Kadın Budu Köfte) 6-Khanum Budu (Hanım Budu) 7-Lahmajon (Lahmacun) 8-Khema (Kıyma) 9-Tass Kebab (Tas Kebap) 10-Khavourma (Kavurma) 11-Patlıcan Kufta 12-Keşgeg, Herisah (Keşkek, Herse) 13-Pacha (Paça) 14-Sajostoo (Saç Üstü) 15-Sini Kufta (Sini Köfte) Tatlılar: 1-Paklava (Baklava) 2-Burma 3-Ekmek Kadayıf 4-Tahınov Burma (Tahinli Burma) 5-Kadayıf 6-Muhallabı (Muhallebi) 7-Tukalık 8-Kurabia (Kurabiye) 9-Mamul 10-Simit 11-İmrig Helvah (İrmik Helva) 12-Rechel (Reçel) 13-Tel Sheriyah (Tel şehriye) 14-Yerishta (Erişte) Tabii ki bu bahsettiğimiz yemekler arasında olmasa bile Türklerin de Ermenilerden öğrendikleri yemekler olabilir.Ancak yukarıda bahsi geçen yemeklerin Türk yemeği olduğunu dünyada bilmeyen yoktur sanırım. Şunu da bilmeliyiz ki, yemeklerimizin yanı sıra dilimiz, kültürümüz, folklorümüz, geleneklerimiz de Ermeni yaşantısında derin izler bırakmıştır.Halen Ermeni illerinde Türkçe şarkılar, türküler ilgiyle ve beğeniyle dinlenmektedir.Bazı sanatçılarımız Ermenilerin gönlünde taht kurmuşlardır.Şu anda Türkçe’nin ana dil gibi konuşulduğu Ermeni köyleri vardır.Ermeni aşıkları pek çok müzik terimini bile Türkçe’den almıştır.Örneğin, guzan-ozan, saz, santu, keman, kemanca, bağlama, duduk düdük gibi onlarca terim Ermenice’de yaşamaktadır.Ayrıca Ermenilerin ruh dünyalarında bizim ruh dünyalarımıza yaptığı gibi ince ışıklar bırakan, Aslı ve Kerem, Şah İsmail benzeri destanlar, hikayeler halen Ermeni ellerinde hayal dünyalarını türlü türlü renkleriyle zenginleştirmeye devam etmektedirler.Bütün bunlar Ermenilerin bir dönem Türkleri çok sevdiğini, onların Türklerden çok etkilendiklerini gösteren yaşayan örneklerdendir.Eğer Türkler Ermenilere gerçekten Soykırım yapmış olsaydı herhalde Ermeniler hâlâ Türklerden aldıkları bu güzellikleri muhafaza etmeyecekler, unutup gideceklerdi.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Oğuz Düzgün, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |