..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Anka kuşu gibi yalnızlığı adet edin! Öyle hareket et ki, adın daima dillerde dolaşsın ama seni görmek olanaksız olsun." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > güliz dülgeroğlu




6 Ocak 2006
On Dokuz Dönüm Yalnızlık  
Sevgili G.A'ya

güliz dülgeroğlu


Her nefeste kaburgalarım kalbimi sıkıştırıp eziyor. Gerçekten unutmuş olabilir misin beni? Yoksa bilerek mi hatırlamıyorsun?


:BIHH:
Her nefeste kaburgalarım kalbimi sıkıştırıp eziyor. Gerçekten unutmuş olabilir misin beni? Yoksa bilerek mi hatırlamıyorsun?
On dokuz yıl boyunca güçlü duvarların içinde bir yıkıntı taşıdım. Her gün en baştan inşa ettim, toparladım. Geriye hıçkırıklarımın yankılandığı boş odalar kaldı. Boş bir yatak ve evin pencerelerinden ana caddeye uzanan boş yollar.

Bugün evliliğimizin on dokuzuncu yıldönümü, ayrılığımızın ise ilk. Eski resimlere bakarak yapıştırdığım kırıklarım, anılarımıza tutunamadan parçalanıyor tekrar tekrar… Dudağım titriyor. Evde birilerinin olup olmadığını kontrol edip yalnız kaldığımdan emin olunca yüzümü boğuyorum yastıklara, kafamı bir kuyuya sarkıtmış gibi bağırıyorum olanca uzaklığına zavallı tüylerin.

Artık iki kişilik geniş bir yatağım var. Gece geç saatlerde gelen biri için endişelenmiyorum. Kimse bana bağırmıyor sarhoş olduğunda. Hayatımı riske atamayacak kadar durgun yaşıyorum bu aralar. Sinemaya tek başıma gittiğimde de istediğim gibi gülüp, istediğim kadar ağlayabiliyorum. Çamaşırlarla ütüler azaldı. Ev daha kolay temizlenir hale geldi. Mutfakta sadece kendim için aceleyle basit bir şeyler hazırlayıp, televizyonun karşısına geçebiliyorum.

Geceleri tek başıma kaldığımda, çıkarıp atıyorum kostümümü bir tarafa. Aynalardaki görüntüme ağlıyorum. Gece yarısı çalınmayan kapıma, aranmayan telefonuma ağlıyorum. Yalnızlığım köprüler kuruyor içimde, yayılıyor sinsice bedenime. Elimi tutabilecek biri var biliyorum, ama gelmiyor işte. Kendimi içkiye vurup rezil mi olayım komşuların dilinde? Bu acıyı sindirmenin bir yolu olmalı!

Oturduğum koltuk beni içine çekiyor. ‘Nerde yanlış yaptık’ sorusu durmadan tartaklıyor, çekiştiriyor eteğimi. Göz yaşlarım artık ‘bu akşamın hatrına bizi rahat bırak da doya doya akalım’ dermiş gibi söz dinlemeden süzülüyor yanaklarımdan.


Ve sen inatla dönmüyorsun geri,
19 seneyi yalnız kutluyorum,
Çünkü bir el kumarda kaybettin kalbimi…

Güliz Dülgeroğlu , G.A’ya


.Eleştiriler & Yorumlar

:: basliklar etkileyici
Gönderen: arda cakil / new york/ABD
15 Haziran 2006
yazilarinizin isimleri bile etkileyici okumam icin cagiriyor, bu hikaye birine adanmis sanirim. on dokuzuncu yildonumunde yalniz kalan biri icin on dokuz donum yalnizlik demeyi basarmissiniz... benzetmeler ve kelimelerle oynamalariniz beni sasirtiyor tebrikler tekrar tekrar...

:: bu da benden
Gönderen: ceyda pınar / brussel/Belçika
15 Haziran 2006
Çok beğendim bu yazınızı. Bence bütün yorumları haketmişsiniz. Duyguları ve geride kalanın acısı okurken çok net hissediliyor. Tebrikler...

:: yolun açık olsun...
Gönderen: Zehra S. Can / İstanbul/Türkiye
24 Mayıs 2006
Yazarın tüm yazılarını büyük bir beğeniyle okuyor ve yeni yapıtlarını sabırsızlıkla bekliyorum. Kendisinin beni çok derinden etkilediğini tüm samimiyetimle belirtmek isterim. Yazılarında yer alan karakterlerin ruh hallerini okuyucularına,kendine özgü betimlemeleriyle, büyük bir başarıyla aktarıyor. Ve ben onlari okurken o karakterin duygularini iliklerime kadar hissedebiliyorum. Yolun açık olsun Güliz Dülgeroğlu ve beni onunla tanıştırdığı için izedebiyat'a da sonsuz teşekkürler

:: Duygularimin ikizi
Gönderen: gulay akkurt / /Fransa
24 Mayıs 2006
Dusunuyorum yazarla aynı seyleri mi yasadik!? Benim hissettiklerimi boylesine anlatabilmek icin ancak benim yasamis olmam gerekiyor bunlari, gerci ben bile hislerimi bu kadar guzel ifade edemem. Yazarı gercekten kutluyorum, o kadar duygulandim ki soyleyecek daha baska birsey bulamiyorum.İstikbalin açık olsun,zaten olacak!

:: bu kadar çok aktarım gerçekten etkiliyor...
Gönderen: gökhan gür / İstanbul/Türkiye
24 Mayıs 2006
Farklı bir konsepti vardı sanırım bu yazının; ancak her seferinde aktarmak istediğinizi başaıyla aktarabiliyorsunuz bence... Ve aralara serpiştirilen "Eski resimlere bakarak yapıştırdığım kırıklarım, anılarımıza tutunamadan parçalanıyor tekrar tekrar…" böylesi cümleler oldukça etkileyici oluyor. Saygılar ve iyi çalışmalar

:: Türk edebiyatı üstün bir bayan öykücü kazanmıştır
Gönderen: Onur Zafer Ceylan / Ankara/Türkiye
24 Mayıs 2006
Bu öykü gösteriyor ki Türk edebiyatı yeni bir öykücü kazanmıştır. Üstelik de başarısına çok alışık olmadığı bir cinsten. Bir bayan. Benim görebildiğim kadarıyla, Poe ve Borges'i güzel harmanlamış Güliz, dili ustaca kullanıyor, yazarken kendini sınırlamıyor ancak bu edebi ölçütleri göz ardı ettiği anlamını taşımıyor,nereye akacağını bilen bir ırmak gibi ilerliyor cümleleleri, bu yüzden güvenle yol alıyorsunuz öyküsünde. Yas Yağmuru ve Şemsiye öyküsü de başarılı, diğer öykülerindeki kimi ifadeler de. Ancak eksikleri de yok değil, örneğin anlatımda ağdalı imgeler kullanıyor, -de ekinin nerede ayrı yazılacağını bilmiyor ve dört öyküsünde de birinci tekil şahıs anlatımıyla kendisini anlatıyor. Ancak bunlar onun üstesinden gelebileceği şeyler. Yalnızca zamana ve sabıra gereksinimi var.

:: üstün öykücü
Gönderen: cem kilic / İstanbul/
17 Mart 2006
bir arkadaş yorumunda türk edebiyatı üstün bir öykücü kazanmıştır demiş ya, bende kesinlikle katılıyorum. Yerin herkesten farklı. Bu kadar az kelimeyle bu kadar çok duygu ifade etmen şaşırtıcı.. Tebrikler Sevgili Güliz.

:: ????????*
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
13 Ocak 2006
Tanıtım sayfanızdaki suuskunluğunuz(!) dikkatimi çekti.Bir okur olarak; okuduğum yazar- şair hk. az- çok bilgim olsun isterim.Çünkü; bir lise öğrencisine yazacağım görüş ile, yetişkin birine yazacağım görüş farklı olmalı.Bilmem anlatabildim mi........İçtenlikle düşüncemi yazdım.Umarım hoşgörüyle karşılarsınız....Sevgiyle kalın...Kâmuran Esen ................................... Sevgili Kâmuran, kişisel bilgilerimi belirttiğiniz görüş üzerine yeniledim umarım yeterli olmuştur.. yorumlarınız ve düşünceleriniz için de ayrıca teşekkür ederim.. sevgiler. Güliz.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
N. K (60) Eski Eşini ve Bir Araba Satıcısını Bir Kutu Viagra İçirerek Hunharca Katletmekten Aranıyor!
Kim - Sessizlik

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Düşündüm Bulamadım
Kartonpiyerli Dusler
Başlığı Siz Koyun
Kışamrak Rib Kşa
Okuyuculara Duyurulur!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Keşke [Şiir]
Cennet'ten Düşüş [Öykü]
Yazar ve Hayal Gücü [Öykü]
Bir Kaşın Yarılması [Öykü]
Törensiz Gömülmüş Bir Aşk [Öykü]
Madame Butterfly [Öykü]
Kuyunun İçinde [Öykü]
Perilerim Sende Kalsın [Öykü]
İlişkiler ve Kırıkları [Öykü]
Yas Yağmuru ve Şemsiye [Öykü]


güliz dülgeroğlu kimdir?

Yazar Tanıtımı öykülerinde ve denemelerinde bulunmaktadır.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © güliz dülgeroğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.