..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanat doğaya eklenmiş insandır. -Bacon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > güliz dülgeroğlu




19 Aralık 2005
Kim - Sessizlik  
güliz dülgeroğlu
Kim sessizliği yığıp gitti üzerime? Beni paçavralaşmış düşlerimden uyandırıyor, tüm ağırlığıyla bastırıyor bedenime bu küflü hava olanca kimsesizliğiyle. Sen utangaç bakışlarını gizli ihtiraslarını saklamak için takınırken gözlerine, soluyor tüm renkleri doğanın


:CJBI:

Kim bu kasvetli sessizliği yığıp gitti üzerime?

Beni paçavralaşmış düşlerimden uyandırıyor, tüm ağırlığıyla bastırıyor bedenime bu küflü hava olanca kimsesizliğiyle. Sen utangaç bakışlarını gizli ihtiraslarını saklamak için takınırken gözlerine, soluyor tüm renkleri doğanın. Evren karanlığa bürünmüş gibi bir tek beni aydınlatıyor sahne spotları. Güzel bir şov bekleyen insanlar uluyor karartının içinde. Ben ise yere çöküyorum dizlerimin üstüne. Suratımı kapatıyorum ellerimle. Seni görmekten korkuyorum çırılçıplak dikilirken boşluğun ortasında çaresizce.
Cama yağmur vuruyor, bana senin hatıraların. Köstebek komşular, kulaklarını duvara yapıştırmış beklerken, ben hıçkırıklarımı bastırıyorum içime. Bir sigara yakıyorum yağmurun en şiddetli yağdığı saatte. Kimsesizliğim şerefime kadeh kaldırıyor. Gözümü yollardan çekmeye çalışsam da, kendimi senden arındırmaya uğraşmam mümkün değil.
Telkin sözleri söyleyen dilim kuruyor. Ellerim benden bağımsızca gömleğimin kenarını büküp duruyor. Evin tavanı yattığım yerde bana yaklaşıyor sanki. Paranoyak bir sıkıntı geliyor üstüme. Telaşla dışarı fırlayıp koşmaya başlıyorum su birikintilerinde. Bıktım bu sessizlikten, bıktım sensizlikten!
Sırılsıklam oluyorum, titremeye başlıyorum bağımlılar gibi, seni çekiyor canım çok. Çok istiyorum süzülmeyi saçlarında. Aşk, ancak iki kişi taşırsa ağır gelmez. Bencilliğinin geride bıraktığı yokluğun yüzünden, bütün yükünü ben taşıyorum ezilerek altında.
Şimdi büründüğüm kişiliklerimden birinde yuva yapmakta huysuzluğum. Dolanıp duruyorum evin içinde aksi aksi. Duvarlar nemli gibi değmekten çekiniyorum. Rahatsız ediyor her şey, tuhaf görünüyor gözüme. Rüzgar olsa açardım camı ama bölmek istemiyorum melankolimi çocuk sesleriyle.
Yokluğun neden çaresiz kalmışım gibi hissettiriyor? Beni seven bir tek sen mi vardın, yoksa ben bir tek seni mi sevdim? Karmakarışık hiçliğin uzun ağaçlı ormanında yolumu kaybetsem karşılaşır mıyız yine gölgesinde kim-sessizliğin? Tanır mısın beni ruhsuz görsen acaba.. ?

Güliz Dülgeroğlu






.Eleştiriler & Yorumlar

::
Gönderen: Efe Erdem / İstanbul/Türkiye
19 Şubat 2006
Kim-sessizliğin dudağımdan kayıyor; Ciğerlerimi dolduruyor... Ve kelimelerin kelimelerim oluyor... Kapısı olmayan bir odada İçeri birinin Yada herhangi birşeyin girmesini umarak defalarca okuyorum...

:: Başarılı bir anlatım.
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
15 Ocak 2006
Merhaba Sevgili Güliz Dülgeroğlu; Karamsar ama, başarıyla sunulmuş itiraf.Şiirsel ifadeler dikkat çekiyor.Başarılı yazın çalışmalarınızın devamını dilerim.....Sevgiyle kalın...Kâmuran ESEN ...................... Yorumlarınız için çok teşekkür ederim, sevgilerle Güliz

:: ...
Gönderen: tuba artar / İstanbul/Türkiye
13 Ocak 2006
merhaba guliz; yazilarinizi cok begendim. huzunlu ama etkileyici.basarilarinizin devamini dilerim.

:: kim sessiz ?
Gönderen: cem kilic / İstanbul/
10 Ocak 2006
yazılarını okudum ve çok beğendim. Karamsar ama oldukça şiirsel. Mümkünse daha çok yaz da okuyalım :)en sevdiğim yazın kim-sessizlik oldu onu da belirtiyim.. sevgiler.

:: keşke
Gönderen: gökhan gür / İstanbul/Türkiye
8 Ocak 2006
keşeke hiç yazılmasaydı ya da burada raslamasaydım... ama etkilemesi böyle düşündürdü, ya da hissettirdikleri. benim taktirlerime gerek olmasa da; çok güzel gerçekten...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
N. K (60) Eski Eşini ve Bir Araba Satıcısını Bir Kutu Viagra İçirerek Hunharca Katletmekten Aranıyor!
On Dokuz Dönüm Yalnızlık

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Düşündüm Bulamadım
Kartonpiyerli Dusler
Başlığı Siz Koyun
Kışamrak Rib Kşa
Okuyuculara Duyurulur!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Keşke [Şiir]
Cennet'ten Düşüş [Öykü]
Yazar ve Hayal Gücü [Öykü]
Bir Kaşın Yarılması [Öykü]
Törensiz Gömülmüş Bir Aşk [Öykü]
Madame Butterfly [Öykü]
Kuyunun İçinde [Öykü]
Perilerim Sende Kalsın [Öykü]
İlişkiler ve Kırıkları [Öykü]
Yas Yağmuru ve Şemsiye [Öykü]


güliz dülgeroğlu kimdir?

Yazar Tanıtımı öykülerinde ve denemelerinde bulunmaktadır.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © güliz dülgeroğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.