Paul'un Peter hakkında söyledikleri, Peter'den çok Paul'u tanımamızı sağlar -Spinoza |
|
||||||||||
|
Her gün eli kolu dolu geliyor.Bazen yok oluyor iki üç gün ortadan. Sonra bir bakıyorsun bir sabah; hep sabah geliyor.Hiç akşam gelmez .Öğlene kadar gelmediyse bekleme zaten o gün hiç gelmez. Mahallenin kadınları pek bir merak ediyorlar onu.Ne iş yapar niye normal adamlar gibi akşam gelmez evine sabahları gelir.Bu kadar para kazanıyorsa var bir pislik. Onlar aralarında konuşuyorlar örgü örerken ,fasulye ayıklarken ayaklarının dibinde oynayan çocukları da bana soruyorlar.Ama kötü soruyorlar tam oyun oynarken tam onların arasına katılmış zevk almaya başlamışken küt diye patlatıyorlar salak sorularını.Hadi bakalım topla şimdi nasıl toplayacaksan. Ama ben de pek bir şey bilmiyorum anlatmıyorlar yani .Saklıyorlar hep bir şeyler .Ama önemli bir şey biliyorum.Çünkü o kadın annem biliyorum aptal değil.Kızdım mı öyle diyorum ona ‘’o kadın’’tabii sessiz içimden.O bana niye bu kadar kızıyor onu hiç anlamıyorum.Oysa kızacak bir sürü çocuk var evde.Onlara da kızıyor ama bana kızdığı gibi değil.Acaba diyorum ona çok benziyorum yani babama ondan mı haz etmiyor benden.Ne istiyor bu kadın bu adamdan?Niye mutlu değil?Derdi ne acaba? Tamam eve geç geliyor, geç de değil bir garip; gece bekçisi gibi geliyor.Gece bekçilerinin bu kadar parası olmaz ama. Ama kaçta gelirse gelsin yanıma geliyor beni öpüyor üstümü örtüyor.Bazen kalkıyorum oturuyoruz ,konuşuyoruz.Ne anlatsam dinliyor ondan başka kimseye anlatmıyorum zaten. Ona mahalledeki çocukların sordukları soruları anlatıyorum söylediklerini.’’boş ver sen onları’’ Ben kahveciyim kıraathanem var yani ondan böyle geç geliyorum’’ ‘’kıskanıyor onlar seni’’ diyor.Niye böyle dedi şimdi ,daha geçen gün iki tanesini eve çağırdım ne garip gözüküyorlardı bizim evin içinde. O da evdeydi nasıl iyi davrandı onlara gülmekten öleceklerdi nerdeyse .Sonra bana ne iyi baban var bizimki böyle değil hiç çok şanslısın demişlerdi.Şanslıydım biliyordum. Biliyordum da annemin yüzünü görene kadar sonra ne biliyorsam hepsini unutuyordum. Beş gün olmuştu hala ortada yoktu.Bu onun için bile uzun zamandı.Annem belli etmemeye çalışıyordu ama iyice gerginleşti pek gevşemeyen yüzü.Temizliğe vermişti kendini.Ne bulursa temizliyordu eline ne geçerse.Temiz kadındı herkes biliyordu gerçekten öyleydi.Mırıldanırken yakalıyordum sık sık.Fark edince çık dışarı diyordu sokağa çık.Eskiden olsa çişin gelmese eve geleceğin yok sokak kedisi derdi.Çıktım bende tadı kaçmıştı ama çıkmıştım.İzinli çıkmıştım.Hava güzel ,kadınlar apartmanların önünde yine dedikodu yapıyorlardı.Kim bilir kimi çekiştiriyorlardı yine . Ellerinde bir gazete var bu sefer .Bu karılar okumayı da biliyor demek.Bana bakıp sonra gazeteye dönüyorlardı .Birbirlerine gösteriyorlardı sonra beni gösteriyorlardı yine.Ha bire terleyen terlediği için nefret ettiğim o sarı oğlan yaklaştı yanıma gözleri fıldır fıldır .Kocaman açtı ağzını - Senin baban var ya mafyaymış - Hapisteymiş şimdi - Asacaklar senin babanı Mafya ne be ?Asacaklar babamı.Geçen gün videoda seyrettiğim kız gibi.Hani yakışıklı oğlanla öpüşünce; sonrasında annem ileri sardı kaseti.Kendini asmıştı sonra kız.Öpüşmeyeceğim ben dedim kendime sonunda asılacaksam istemiyorum. O kız geldi yanıma eve getirdiğim -Vazgeçtim dedi -Hiçte şanslı değilsin sen.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Aylin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |