..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşkın aldı benden beni. -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Gültekin BAYIR




18 Nisan 2005
Siz Hiç Bir Kat Yukarıda Öldünüz Mü?  
kötü günler

Gültekin BAYIR


Siz hiç birinin yanağını öperken hem dudağın hem de yanağın size ait olduğu hissine kapıldınız mı?


:CFDH:
Siz hiç kendinizden altı yaş büyük, ve karşı cins olup bir kat yukarınızda öldünüz mü? İçinde neredeyse ellerinizle dokunabileceğiniz kadar tıka basa acı dolu bir odadan sadece bir alt kata kadar kaçıp orada aklınız sıra eğlendiniz mi? Siz hiç kendi tükenişinizin görgü tanığı olup güçlü olmak zorunda kaldınız mı?

Siz hiç izinsiz futbol oynamaya kaçıp sonra yakalanınca annenizden dayak yememek için ablanız olup kendinizi korudunuz, kurtardınız mı? Bunu hiç yüzlerce kere tekrarladınız mı?

Sizin hiç, sizi hem yağmurdan hem de mahallenin sizden güçlü, hatta kendisinden bile güçlü çocuklarından koruyabilen bir ablanız oldu mu sizden altı yaş büyük?

Sizin hiç anlamadığınız, ona hep bağırdığınız, karşılıksız ve hesapsız garantiler garantisi bir sevgiden alabildiğine şımarıp azıttığınız oldu mu?

Siz hiç size lazım olduğunda böbreğini ya da kanının tamamını salise düşünmeden verebilecek, aynı kan grubuna sahip, burnu sizinkiyle tıpa tıp aynı ve ayakları sizinkinden dört numara küçük ama tıpa tıp aynı olan bir bedeni uyurken gizlice seyrettiniz mi?

Siz hiç birinin yanağını öperken hem dudağın hem de yanağın size ait olduğu hissine kapıldınız mı?

Siz hiç iki bedenli oldunuz mu? Hem kadın hem erkek oldunuz mu? Hem abla hem kardeş oldunuz mu? Hem kızıp, köpürüp, bağırıp hem de bir köşede incindiniz mi usulca? Sizin hiç sizin yerinize gözünü bile kırpmadan ölüme gidebilecek bir ablanız oldu mu sizden altı yaş büyük ?

Siz hiç kırk derece ateşle yanarken alnınızdaki mendili kurutmamak için günlerce uyumayan ablanıza iyileşir iyileşmez kızdığınız oldu mu?

Sizin hiç sizin ve ağabeyinizin cesaretinin toplamından kat ve kat daha cesur bir ablanız oldu mu?


Benim var...

Sizin ablanız da 30 günde 25 kilo verdi mi? Ona tedavi için verdikleri zehirden, size bakmaya kıyamadığını adınız gibi bildiğiniz gözleri yuvalarına saklandı mı? Saçları hatta kaşları hiç döküldü mü gözlerinizin önünde beş on günün içinde? Siz acısını hissetmeyesiniz diye içini kemiren o lanet hafriyat benzeri melanetin sesini bastıracak tonda konuştu mu sizinle? Siz hiç bir serum şişesinden damara akan bir zehre bakıp şifa umdunuz mu?


Siz hiç kazanılması neredeyse imkansız bir savaştan galip çıkan ablanızı kucakladınız mı? Kilo almasını saçlarının çıkmasını izlediniz mi? Elmacık kemiklerinin yerini kamufle etmeye yüz tutan gamzelerinden öptünüz mü? Kazandık deyip sessiz çığlıklar attınız mı yorgun düşüp uyuya kalan bedenini izlerken sessizce?

Siz hiç muzaffer kumandan edasıyla bir hastane bahçesinden binlerce dertli insanın arasından el ele geçtiniz mi kendinizden altı yaş büyük ikinci bedeninizle? Tam eksilmişliğin hezimetini yaşamak üzereyken birden ve sevinçle iki üç hatta bin beden kadar çok hissetiniz mi kendinizi?

Ben hissettim...

MR neticesi hoş değil, telefonlar edildi. Lanet bir savaş yarından tezi yok yine başlayacak. Ben ve sağlıklı olduğunda eziyeti mazur görmeyi alışkanlık edindiğim altı yaş büyük ikinci bedenim büyük bir savaşa gireceğiz. İlk savaşında onu yalnız bırakışımın bin aşk yarasına bedel ağır yürek burkulmasının geçmeyen izine yatıracağım acılarımı. Üzerini kapatıp dağlayacağım. Hapsolup kalacaklar içerde bu sefer. Cin fikirlik edip el yapımı acılara pratik mazeretlerle kaçmayacağım bu sefer acıdan.

Yine başaracak benden altı yaş büyük ikinci bedenim. Yine çıkacak bu savaştan alnının akıyla. Başaracak biliyorum. Başarsın istiyorum. Bu sefer o başarının zafer kutlamalarında değil, cephede olmak istiyorum. Zira biliyorum ki artık benden altı yaş büyük ikinci bedenim olmadan ben bir hiçim.

Tamamıyla bedensizim...

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Acil şifalar diliyorum
Gönderen: reyan yuksel / İstanbul/Türkiye
27 Kasım 2006
Bir ablayım. Üç kişiden sırayla 4,7 ve 10 yaş büyüğüm. Bilmem onlar benim için hasta olsam böyle satırlar yazar mıydı ama sizi okurken ona acil şifalar dilemekten başka bir şey gelmedi elimden. Umarım yazınızı yazdığınız zamandan sonra söylemekten hoşlanmayacağınız zamanlar yaşamamışsınızdır. Sağlıcakla... rey'an yüksel

:: Ağla-ma!
Gönderen: Can Paçacı / Bursa/Türkiye
31 Ağustos 2005
Ne bir üst katım oldu, ne de bir alt katım. Tamam çok kat çıktım bazı zamanlar, sonra da bazen, çöktü... Kat-ı oldum hayata, katiyen ağlamadım... Ama bu yazı ve ona ait bu yorum üç noktayla bitmek zorunda "..."

:: Yaşanması Gerekenleri Yaşıyoruz...
Gönderen: Öznur Çetin / Muğla/Türkiye
22 Temmuz 2005
17 Mart 2001 ben o zaman öldüm... Benden 6 yaş büyük ağabimi kaybettim, 8 yıl mücadele verdi Kanserdi, kurtaramadık... umut doluydu, cıvıl cıvıldı,Bizlere son şakasını yaptı bize haber vermeden gitti. Ablayım, benden 7 yaş küçük kız kardeşim var onun için her türlü fedakarlığı gözümü kırpmadan yaparım... Başımızdaki bunca olumsuzluklara rağmen yaşamaya devam ediyoruz. ve yaşıyoruz da Yazınızı okurken çok ağladım... Allah şifa versin...

:: Hiç...
Gönderen: nadumyas / İstanbul/Türkiye
26 Nisan 2005
Hiç olmadı,abla olan benim, benden beş yaş küçük erkek kardeşim. Sanki son bir ay içinde her gün istemeden kurduğum, kurdukça üzüldüğüm,baş kahramanı olur muyum diye düşündüğüm bir süreçti anlattığınız...İçine girmeden, tahminler yürütülmesi bile kötü. Olsaydı, benim kardeşimde beş yaş büyük kendinden ikinci bir bedeni saracaktı üstüne. Sarardı, siz nasıl sardıysanız o da sarardı. Ablaydık çünkü...Hiç başlamadan sönen bir kabus kıvılcımı oldu bizimkisi...Şükür içimiz rahatladı. Size şifalar dilemek, sizden altı yaş büyük bedeni sırtlamak cesaret ve kudretinize bir nebze olsun güç vermek, yine alnınızın akıyla çıkmanızı dilemekten başka birşey gelmiyor elimden. Ona üzülüyorum biraz da .Acınız, çabanız, cesaretiniz bizlerle...Yolunuz şifa dolu olsun. Saygılarımla. ... bir iğne saplanışı hançer gibi, göğsümden içeri… en zayıf yerimden ve çekişleri içimdeki irini tek düşündüğüm bu… son kare zihnimde ki belki de, üç günden beri. V "anne!" "efendim kızım" "hiçç öylesine aradım" ..... sesimin kötülüğü! üşütmekten… burukluğu!-mu? özlemekten uzaklığı... ağlamıyorum, hıçkırmıyorum, yalnız da değilim bak bu "ben", -içinde- "ben" ötme guguk kuşu duymasın annem, bugün ölmeyeceğim. 14/04/2005 (15:42-bir şans daha diledim) Naile Duman Yaşar (Med-Cezir Bir Gün)




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sahiden Var mıyım? Yoksa Bu Bir İhtiyaçtan Yanılsama mı?
Öylesine
Karanlığın Küçük Kahverengi Lekeleri.
Yaşam Denilen Ve Kaç Bilinmeyeni Olduğu Bilinmeyen Denklem.
Sanırım birden fazla ben varım !!!
Bu aralar ne mi yapıyorum ?
Arka Bahçemdeki Sesler Ve Gecenin Anlaşılmaz Gizemi.

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Repertuar Çalışması... Devam...
Repertuar Çalışması...
Yapabileceğinin En İyisini Yapmamak...
Bilinç, Sanat, Mizah, Eleştiri, Genel Kültür ve Vidanjörler
Bir ocak gecesinin kederinden arta kalanlar.
Mektup
Başarısız Olmanın Altın Kuralı
İstikrarsızlıkta Gösterilen İstikrar...
Bir ilişki başlasın için mi ?
İlişmek midir ilişki yoksa ilişki diye bişi zaten yok mudur

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İki Hece [Şiir]
Şiirimsi. [Şiir]
Soru [Öykü]
Değişmeli [Öykü]
Koşma Süreyya ! [Eleştiri]
Komplo Teorilerinin En Teorik Olanı. [İnceleme]
“Tanrı’nın Eli” ve panik halinde üç beş surat. [İnceleme]
Bir Garip Aşkın Mektubu [Bilimsel]


Gültekin BAYIR kimdir?

Zaman daralıyordu, adeta demir sertliğindeki grimsi akşam karartıları etrafımızdaki yerlerini alırken eksik olan metal seslerini bilinçaltımız tedarik etmekteydi. Aman tanrım buda mı olacaktı dedi Elophis. . .

Etkilendiği Yazarlar:
T-H-O-S-H-U-N


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gültekin BAYIR, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.