..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanatçının işlevsel tanımı bilinci neşelendirmektir. -Max Eastman
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Burcu




18 Mart 2004
Babanız Ne İş Yapar?  
Burcu
Kolay mıydı "Babanız ne iş yapar?" sorusuna cevap verebilmek...


:BFDD:
Çocukken annem çiçek aşısı için beni hemşirenin yanına götürürken ben de durmadan bu aşının neden yapılması gerektiğini, çiçeklerin bize ne zararı olduğunu mızmızlanıp dururdum. O gün bu gündür sevmem hastahane kokusunu ve bir sürü insanın sıkıntıyla bekleştiği o beyaz ama bir o kadar da karanlık gelen hastahane koridorlarını.
Bir koridor daha vardı o zamanlar hastahane koridorları gibi sevmediğim. Tel örgüler arkasında bir sürü insanın yakınlarıyla görüştüğü ziyaretçi koridoru…Hayatımda bir kez gördüm orayı neresi olduğunu bilmeden. Cebimde sıkı sıkı tuttuğum beş lira ile sabırla bekliyordum annemin yanında babamı. Babam gelir gelmez, kaybolmasından çok korktuğum ve bana çokmuş gibi gelen o beş lirayı katlayıp sıkıştırdım tellerin arasına. İlk ve son defa gördüm o üzgün, ağlamaklı, dolu dolu gözleri. Benliğinden arta kalan, henüz kanına dünya bulaşmamışken baktığı son dakikalardı bana. Bir daha hiç görmedim o bakışları.
Orta sondaydım annem ve babam ayrıldıklarında. Beraberken de ayrı gibi olduklarından olsa gerek psikolojimi bozucak bir durum yaratmadı bende. İnsanlar nasıl ameliyat masasında baygınken acıyı hissetmiyorlarsa ben de aynı öyleydim işte. Hayat tarafından ameliyat ediliyordum.
Televizyonlardaki diziler gibi sanmışım ilk başlarda. Çocukları için kendini parçalayan ne babalar görüyordum filmlerde. Küçükken aklıma kazınan bir çift ağlamaklı bakışa inanmıştım belki de bu beklenti içine girerken. Ama o bakışlar babamın kanına dünya karışmadan önceymiş sonradan anladım.
Anneannemin ve babaannemin evi utanılacak kadar yakın olmasına rağmen sekiz yıl geçirmiştik sadece bir annenin sırtında. Küçük bir anne oluvermiştim erkek kardeşime farkında olmadan. Uzun bir ameliyattı herhalde benimkisi, hala baygın yatıyordum. Ama anlaşılan narkozun etkisi geçmeye başlamıştı ki hayat acı veriyordu yavaş yavaş.
Sekiz yıl sonra bir telefon geldi…Telefonun ucundaki o ses de kime aitti, adımı da biliyordu üstelik. “Kimsiniz acaba tanıyamadım?” sorusuna soğukkanlılıkla cevap veriyordu karşıdaki ses; “Ben baban…”
Nedir seni sekiz yıl sonra beni aramaya sevk eden, bir kızın ve bir de oğlun olduğunu aklına getiren. Bu kadar zor muydu küçük ellerimizden tutup gezdirmek, uyurken bize masallar anlatmak yada hafta sonları bisiklete binmeyi öğretmek…Zor muydu bu kadar kızın üniversite sınavında istediği bölümü kazandığında arayıp onu tebrik etmek…Hiç düşündün mü kolay mıydı bir kız için sadece anne kelimesini telaffuz edebilmek…Kolay mıydı o küçücük kız çocuğu için kardeşine anne olabilmek…Kolay mıydı “Babanız ne iş yapıyor?” sorusuna cevap verebilmek be bütün başvuru formlarında baba ile ilgili bilgilerin boş bırakılması…
Ne kadar kolaydır bir insanın tek kola ilerleyebilmesi, bu zamana kadar kolumun biri kadar değerli olamadıktan sonra şimdi ortaya çıktığında protez kol gibi olmaz mısın bende.
Keşke inanabilseydim sana ve keşke canından çok sevdiğin için arıyor olsaydın beni. Ben kolumu yıllar once kaybettim bir ameliyat masasında…

.Eleştiriler & Yorumlar

:: merhaba
Gönderen: emrah gök / Eskişehir/Türk ve Caicos Adaları
30 Ağustos 2006
ilk okuduğumda çok etkilenmiştim...bu kaçıncı kezmi? 5 evet dilerim hayat sana olancasıyla dfavranırken sen etrafındaki öğretmenlerden çok şey ögrenirsin...

:: babanız ne iş yapar...
Gönderen: gönül sevinç / türkiye/Türkiye
13 Temmuz 2006
burcu sevgili burcu aslında ne yazacağımı bilmeden açtım yorum sayfasını...acını paylaşıyorum demek bu olsa gerek.ağlıyorum.okurkende ağlıyordum şimdide senin acına ağlıyorum.bu nasıl bir anlatımdır,bu nasıl dışa vuruştur.ben şanslı bir çocuktum.ama o yıllarda keşke senin yanında olup sana destek olabilseydim.içimi acıttın.ama kutlarım beni ağlatan nadir insanlardansın. yazını sadece ilgiyle değil çok çok çok ilgiyle okudum anlaya biliyormusun yazılarının devamını diliyorum sevgiyle kal HEP MUTLU OL EMİ!/Gönül SEVİNÇ




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mutluluk Üzerine
Yolculuk
Belirsiz ve Seçim

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sen...
Her Şey ve Hiç Üzerine

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Esaretim Zamana [Şiir]
Kogoşit [Şiir]
Artı Sonsuz [Şiir]
Yanılsama [Şiir]
Buluşma [Şiir]
İlk Öpücük (4) [Öykü]
İlk Öpücük - 1 [Öykü]
İlk Öpücük (3) [Öykü]
İlk Öpücük - 2 [Öykü]


Burcu kimdir?

Yazmak en güzel özgürlük. . .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Burcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.