..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir gün karşıma biri çıkacak ve bana: "Herşey olması gerektiği gibi olmaktadır, efendim" diyecektir. -A. Ağaoğlu, Yazsonu
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Burcu




15 Mart 2004
Mutluluk Üzerine  
Burcu


:BFBE:
Mutluluk Üzerine


Güneş yüzünü gösteriyor yavaş yavaş. Gün ışığında herşey ne kadar da net. Sanki güneş yerini karanlığa bıraktığında herşey daha bir yuvarlak, pürüzsüz ya da herşey daha bir puslu. Aldanıyor insan...Aldanmak!..Ne can alıcı, ne kadar da iç acıtan bir kelime çoğumuz için. O kadar çok şey bekliyoruz ki hayattan, beklentilerimiz gerçekleşmediğinde hayal kırıklığına uğruyoruz.

Mutluluk dediğin nedir diye soruyorum uzun zamandır. İnsanoğlu hep mutlu olma çabasında ama aynı zamanda bir o kadar da doyumsuz. Bu doyumsuzlukla mutluluk kelimeleri arasında bir çeişkinin içinde buluyorum kendimi. İnsan kendini doyuramıyorsa nasıl mutlu olabilir ki? Hep birşeyler eksik gibi değil midir onun için? Hep o eksik sandığı şeyin peşindedir, belki de yanıbaşındadır aradığı mutluluk ama o hiç doymaz dolayısıyla mutlu olamaz.

Hep bir beklenti içindeyiz, bu beklentiler de insanların yaşam standardına göre şekilleniyor olsa gerek. Ama gerçeğe dönüşmediğinde verilen tepki hep aynı ve hep insana özgü. Hayatın içindeki bu döngü, bu süreklilik veriyor belki de bize bu güveni. Sonuza kadar aynı evde sağlıklı bir yaşam sürmeyi ya da ileride iyi bir meslek sahibi olmayı bekliyoruz hayattan, ama deprem gibi doğal bir afet karşısında evimizin yıkılma ihtimali gerçeğini hesaba katmadan bu beklentiler içine giriyoruz. Yani madalyonun hep tek tarafına bakıyoruz ve onu yaşamak istiyoruz. Ola ki madalyon arkasını dönecek olsa hayal kırıklığına uğruyor, öfkeleniyoruz ya da aldandığımızı düşünüyoruz.Aslında madalyoun diğer yüzünü de hesaba katabilmiş olsak bu kadar yıkılmaz bu kadar öfke duymayız.

Bunu azaltabiliriz, insanca tepkilerimizi akıl yürüterek doğru çıkarımlarla yönlendirebiliriz. O zaman belki de daha az acı çekeriz ve aldanmak kelimesi daha az acı verir insana. Belki de hayattan beklentilerimizi azaltmalıyız. Bize sunulanları akıllıca değerlendirebilir, onları boş şeyler uğruna heba etmezsek belki de yakalayabiliriz mutluluğun bir ucundan, mutluluk kelimesine anlam kazandırabiliriz belki de... İşte ancak o zaman çıkarabiliriz mutluluğun tadını ve belki de o zaman geceleri uyur, gündüzleri daha gerçek görürüz herşeyi. Daha parlak gelir güneş ve daha dingin gelir gece...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Babanız Ne İş Yapar?
Yolculuk
Belirsiz ve Seçim

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sen...
Her Şey ve Hiç Üzerine

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Esaretim Zamana [Şiir]
Kogoşit [Şiir]
Artı Sonsuz [Şiir]
Yanılsama [Şiir]
Buluşma [Şiir]
İlk Öpücük (4) [Öykü]
İlk Öpücük - 1 [Öykü]
İlk Öpücük (3) [Öykü]
İlk Öpücük - 2 [Öykü]


Burcu kimdir?

Yazmak en güzel özgürlük. . .


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Burcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.