..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Milli egemenlik öyle bir nurdur ki, onun karşısında zincirler erir, taç ve tahtlar batar, mahvolur. -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yerler > Ömür İsfendiyaroğlu




30 Ekim 2003
İstanbul Boğazı ve Boğazım  
Ömür İsfendiyaroğlu
Çok sevdiğim bir mekanın paylaşımı...


:AFBJ:
 
 
Deniz görmeden yaşayamam ben.
İstanbul manzarası her an elimin altında olmalı.
Üstüne üstlük boğazıma da fazlasıyla düşkünüm.
Beni yakından tanıyanlar bilir.Beni deniz manzaramla ve yemeğimle başbaşa bıraksınlar başka hiçbirşey istemem.
 
Zaten, bundan bir yıl kadar öncede bu mekanı, beni ben kadar tanıyan bir arkadaşım önermişti.
 
-Git bak beğeneceksin.
  Manzara müthiş, İstanbul ayaklarının altında, tabiri caizse Leb-i Derya.
 
Kabaca bir tarif almış, ayağımdaki yüksek topuk ayakkabılara aldırmadan, tünele gelmeden önceki son sokağa dalmıştım. Hava çoktan kararmıştı. Ve ben kız başıma, yüksek topuklu ayakkabılarımla başedemeyeceğim kadar, dik bir yokuşu akşam karanlığını yara yara yol almaya başlamıştım. Bir yandan ayaklarımın acısını düşünmemeye çalışırken; biryandan da bu daracık karanlık yokuşta, nasıl bir manzara olabileceğini hayal etmeye çalışıyordum.
Kumbaracı yokuşundaydım, Mihrimah Sultan adlı Café’yi de geçmiş, kendimi beni bekleyen sona hazırlıyordum. Sağda Leb-i Derya tabelasını gördüğümde içim biraz rahatlamıştı ama altı katı asansörle, bir katı akılsız başımın cezasını çekecek olan ayaklarımla olmak üzere Kumabaracı Han’ın üst katlarına doğru kısa bir yolculuğum daha vardı.
Yedi katlık yolculuğum bittiğinde gördüğüm manzara karşısında adeta şok olmuştum. 
Ayaklarımın ağrısını ben gelmeden önce haber almışcasına bana yer göstermeye çalışan 
Leb-i Derya elemanlarını bir süreliğine duyamamıştım. Gördüğüm manzara geçici bir duyma bozukluğu yaşattı anlayacağınız.
 
Anadolu Yakası, Kız Kulesi, Haliç, Topkapı Sarayı ve İstanbul’da sevdiğim daha bir çok manzara yorgunluğunu artık tamamen unutmuş olan ayaklarımın altındaydı.
Geçici duyma bozukluğumun sona erdiği anla midemin çalan zilinin yeniden beni sağır etme tehlikesi nüksetmişti ki tarafıma sunulan ilginç menüden, bana en yaraşanını
“Aç Tavuk Salatası”nı seçivermiştim. Aklım tatlılardan “Şımarık Aşık”ta kalmıştı ama kallavi bir porsiyon ve  bir kaç kadeh şarapla doymak bilmeyen nefsimi fazlasıyla köreltmeyi başarmıştım. Etrafa serpilmiş fesleğenler, beyaz ve ahşap dekorasyonun verdiği rahatlık
Leb-i Derya ’dan ayrılmadan, bir daha ne zaman geleceğimin planlarını yapmamı sağlamıştı.
 
Tüm sevdiklerimi bu sevdiğim mekana getirmeliydim. Öyle de yaptım sevdiğim insanlardan buraya getirmediğim ya da tavsiye etmediğim kalmadı diyebilirim.
 
Buraya her gelişimde ayrı bir güzellik, ayrı bir duygu yaşadım ve keşfettim. Terasın kış ayları için kapanma aşamasında, Lebi Derya ’nın beyaz ağırlıklı kışlık kapalı versiyonunda ve
şimdi de 2003 yılının fazlasıyla popüler olmaya başlamış kalabalık Leb-i Derya ’sında keyif çattım. Kaptan köşkü’nün minderlerini, en bi manzaralı bar taburelerini, masalardaki uzun keyifli yemek sohbetleri, arka köşelerde kalan nefis muhabbetleri tattım.
 
Tüm bu güzellikleri yaşadığım bu yerin daha önce tinercilerin yaşadığı bir teras katı olduğunu ve bu mekanı adam etmek için yıllarca  Galatasaray’da  basketbol oynayan iki bayanın uyku tulumlarında sabahladıklarını öğrendiğimde ise onları fazlasıyla takdir ettim.
 
Ve en son geçen hafta gördüğüm, Leb-i Derya elemanlarının yoğun müşteri talebine karşılık gösterdikleri çaba ise, bu mekanda daha önce yine kalabalıktan dolayı yaşadığım bir kaç küçük aksaklığıda belleğimden silmemi sağladı.
 
Ve kendi kendime söylendim;
artık başkalarından kıskanmaya bir son verip, daha çok kişiyle paylaşmalıyım Leb-i Derya’yı.
 
Evet şimdi size söylüyorum;sizde kafanızı biraz dinlemek, ya da sevdiklerinizle eşsiz bir manzara karşısında lezzetli tatlar tatmak istiyorsanız, kısacası İstanbul boğazı ve boğazına düşkünlerdenim diyorsanız  Leb-i Derya ’ya bir uğrayın derim.
Bir de unutmadan rezervasyon yaptırmayı ihmal etmeyin.
Özellikle haftasonları bu güzel mekanda yer bulmakta zorlanabilirsiniz.

Rezervasyon için...

Leb-i Derya

Kumbaracı Yokuşu Kumbaracı Han No: 115
Beyoğlu / İstanbul
Tel : (0212) 293 49 89

     



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hayatımda İlk Kez Bir Kadın İçin Heyecanlanıyorum
Hayata Dokunmak
Nilüfer'e, Nilüferime...
İstanbul Calling, İstanbul Embracing
Nişa Oyunu
Meleklerin Gözyaşı
Yaşam Mucizedir
Bir Rüya
Şimdi
Yıldızlar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bulmaca [Öykü]
Pulkanatlı Öykü [Öykü]
İçinden bir isim tut [Öykü]
O Pity Pity Karamela Sepeti [Öykü]
Servi [Öykü]
Buluşma [Öykü]
Seni Seviyorum... [Öykü]
Maskeli [Öykü]
Sinek [Öykü]
Düşmek [Öykü]


Ömür İsfendiyaroğlu kimdir?

Kişiliğimin tam anlamıyla gitmek istediği yoldan gitmek ve bunu yaparken de başkalarının bam tellerine dokunabilme isteği çoğu zaman hissettiğim. Yaşamımın hiçbir evresinde yazı olmadan yaşayabileceğimi düşünmüyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her kitaptan, her satırdan, her cümleden kısacası; yaşamın sözcüklerinden etkilenirim


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ömür İsfendiyaroğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.