..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kötü insan korkuya itaat eder, iyi insan sevgiye. -Aristoteles
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Yûşa Irmak




5 Haziran 2023
İnsanlara Bakmaya Alıştım  
Yûşa Irmak
Ne kadar anı, ne kadar ayrıntı varsa büyüyor, hayali başka bir şey yaratıyor sanki. İçimde kendisiyle başbaşa kalmış tuhaf tuhaf karakterler.. Ya da kentin tamamı ruh sağlığı hastanesi, boyutlarını ancak deli edenlerin bildiği…


:CFH:
Kaç gündür tuhaf bir hava var İstanbul’da… Evet, bu kadim şehirde tuhaf bir hava var.. Ne kadar anı, ne kadar ayrıntı varsa büyüyor, hayali başka bir şey yaratıyor sanki. İçimde kendisiyle başbaşa kalmış tuhaf tuhaf karakterler.. Ya da kentin tamamı ruh sağlığı hastanesi, boyutlarını ancak deli edenlerin bildiği… Bir düşünme ve duygu eksikliği var bende. Nedendir bilemiyorum, hiçbir şey ama hiçbir şey yüreğimi kıpırdatmıyor, kıpırdatmaya yetmiyor!


“Yok eğer sürekli bir gülümseyişse yüzümdeki

Görülmemiş bir ustalıkla acıyı ters yüz eden”

Düşünüyorum da ne kadar az gördüm, ne kadar az anlatabildim seni ne çok sevdiğimi. Sonra da annesini ve babasını kaybetmiş yetim ve öksüz bir çocuk gibi ortada kaldım. Kimseyle görüşmüyor, görmüyor, görüşmek de istemiyorum. Yazmak da beni bıraktı gitti. Kısa kısa birkaç şey karaladım, karalamadım işte hepsi bu.. Zaten yazsam da ne anlamı var ki? Hiç..

Çay! O da artık eski dostum! Sen olmayınca onu da içmek istemiyorum. Zira çok içince dokunuyor artık. Çay bardağına düşman gibi bakarak içiyorum…

Bir balkonum ve bir de pencerem var çalışma odamda, okula ve denize bakıyor.. Uzaklara dalıp gidiyorum kimi zaman. Ve o dalgınlığı düşünüyorum, her yere kısacık yolculuklar…

Bir tutukluluk var bende. Garip bir tutukluk. Görüyorsun akmıyor kelimelerim. Kısa görüşmeler, kısa bakışmalar, kısa sevişmelerin sonucu mu acaba? Kimbilir.. Olabilir. Daha uzun görüşmeler diliyorum ikimiz adına. Nasıl olsa dilemeye, istemeye, arzulamaya ve arzulatmanın bir tanımcısı bir denemecisi olmaya alıştım. Öyleyim işte..

Vücudumun, elimin ve yüzümün çizgileri tıpkı İstanbul’a benziyor. Ben bu kentin hamuruyla yoğrulduğumu çocukluğumdan beri biliyorum. Bu kentten başka da susuzluğumu gidermiyor. Küçük şehirlerde seni görme ihtimalim de hiç yok..

Her ne ise.. bugün yine bakışlarını sevdim. En çok sevildiğini anladığında ki o yüz ifadene hiç dayanamam.. Evet, ben insanlara bakmaya da alıştım. Artık sen de olanı biteni yazsan ve ben de bir okul çocuğu gibi sevinsem ne iyi olur…

Kal sağlıcakla.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Günbatımı Eski Bir Masada Başladı Her Şey
Kaygı ve Endişe İnsanı İnsanlıktan Çıkartır
Benjamin Button'un Tuhaf Hikayesi'nin Düşündürdükleri
İki Burçlu Bir Kale: Zaman!
"Güzel"in Anadilini Konuşursak Ne Olur?
Güzelliğin Evine Kurulmak
Dünyaya Açılan Yol
Kendini Anlatma Şekli
Boş Çerçeve
Sesler

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
13 - 14 Yaşındaki Kız Çocukları Hakkında…
İşlenmemiş Cevherler Ülkesi: Türkiye
Sonbahara Birlikte Yürümek
Yağmurda Koşamayanlar
Geçmişi Geçmişimiz Olan Şehir: Bosna - Hersek
Ruhu Vurgun Yemiş Dalgıçlar
Abdülhamid, Abdülhak Hâmid ve Karındeşen Jack
Ezberlerin Bilimsel Kılıklısı Bir Felakettir
Gidene Yol, Kalana Yer Vermek
Eşek Edebiyatı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Hicran Nağmesi [Şiir]
Geldim [Şiir]
Sakin Bir Acı [Şiir]
Sözün Çiçeği [Şiir]
Sevgiliye Hasretle [Şiir]
Geceye Kâside [Şiir]
Benimle Ölür Müsün? [Şiir]
Gözbebeği Turşusu [Şiir]
Beste-i Nigar [Şiir]
Bilemezsiniz [Şiir]


Yûşa Irmak kimdir?

Felsefe ve edebiyat aşığı! Yayıncı, gazeteci ve kitapsever. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yûşa Irmak, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.