Milli egemenlik öyle bir nurdur ki, onun karşısında zincirler erir, taç ve tahtlar batar, mahvolur. -Atatürk |
|
||||||||||
|
Ahh seni gidi kara içecek! Nedir sendeki bu sır? Her gün yüzüne baktıkça, kokunu içime çektikçe dalıyorum başka alemlere… Senin de keyfin yerinde olmaya dursun da nazınla istiğnaya çekil fırsattan istifade… Evet kıymet verildiği için kıymetlimsin… bu yüzden seni vurguncuların, istifçilerin ellerinden kurtarmak için çuvalla aldım… Bilirim düşkünlerin ayrılığına dayanamıyorlar. Bilirim bütün keyif verici maddelerde olduğu gibi senin için de cinaslar, istiareler yapılmış, şiirler söylenmiş, maniler düzülmüştür. Fakat kimse senin karalığına bakarak adeta bir kâfûr gibi beyaz bir yüzdeki “ben”e benzetmemiştir herhalde. Seni Kanunu Sultan Süleyman devrinde Suriye’den ülkeme getiren Hakim ve Şems’e ne kadar teşekkür etsem azdır. Allah onları cennetlik eylesin cananım… Herze kerdam avlamak için dâm ü dâne saçmışsın kendini meydanlarda… Şair Sânî Beyin: “Hümler Şikeste, câm teh!, yok vücûd-i mey Etdin esir-i kahve bizi; hey zemane hey!” dediği kadar varmışsın. “Sunarsa hâl-i lebin sirhan-ı vasla nola; Gelir tabiata kahve ales-sabah leziz!” Şair Ziya Paşa Cânanım yüzündeki “ben”e daha ihatalı bir teşbih yapmış diyor ki senin için: “Cemâl-i yâre halm dilkeş-i ahber feşân kondu; Diyar-ı rûma iklim-i habeşden kânvan kondu.” Bu beyitler keser mi seni bilemem ama halk edebiyatından da şanını dinle de keyfin yerine gelsin güzel dilberim… “Kahveyi pişirmeden, Köpüğün taşırmadan, İnsan gönül verir mi? Düşünüp taşınmadan.” Yaa işte bele ben’im… Şimdi beste-i nigar’ımın ve senin iyice müptelân oldum. Al bu dizelerde benden sana hediye olsun… Kahve gelir Yemenden Bülbül gelir çemenden Bizi felek ayırdı! Ne sendendir, ne benden…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Yûşa Irmak, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |