Paul'un Peter hakkında söyledikleri, Peter'den çok Paul'u tanımamızı sağlar -Spinoza |
|
||||||||||
|
Bir hedefi olmalı insanın… Yaşamayı sevmeli her şeyden önce… Riyakâr olmamalı… Sevgiyle yaklaşmalı herkese ve her şeye… Önünde bir hedef belirlemeli… Karar verip dönmemeli yolundan… Israrlı olmalı… İnat olmalı… Hırslı ve kararlı olmalı… Karar veren, inanan ve asla yolundan dönmeyen insanlar hayatta başarılı olmuştur… Hemen bırakıverenler yok olup gitmiştir… Bir amacı olmalı insanın… Atacağı adımları bilmeli… Yavaş yavaş ağır adımlarla ilerlemeli… Hedefe sabırla varabilmeli… Hedeften asla şaşmamalı… Yolundaki engeller yıldırmamalı onu… Pes ettirmemeli… Başarıyı sonuna kadar takip etmeli… Kovalamalı onu iyiden iyiye… Başarılı olanlar, tüm engellere rağmen yoluna devam edenlerdir… Bunu bilmeli… Sabırlı olmalı insan… Amaca ulaşmak için her yolu denemeli… İhtimale yer vermemeli… “Ya olursa” dememeli… “Keşke”ye asla yer vermemeli… Büyük düşünmeli insan.. Hayal etmeli… Unutmamalı ki her büyük başarı küçük hayal etmelerden ortaya çıkar… Unutmamalı ki insan ancak hayal ettiklerini yapar… Doğru hedefler peşinde koşmalı insan… Yanlış hedefler şaşırtır, engeller, yıkar, yıldırır onu… Her şey, önceden hesaplanmalı, planlanmalı… Adımlar emin ve bilinçli olarak atılmalı… Üretken olmalı insan… Hayatta sadece kendi için yaşamamalı… Attığı her adımın, aldığı her nefesin, yaptığı her işin insanlık adına olduğunu bilmeli… Sadece kendini düşünmemeli insan… Bu, onu hayatta yalnız bırakmaktan başka bir işe yaramaz… Hatalarından ders almalı insan… Geçmişini irdelemeli… Geleceğine yön vermeli… Küçük hayaller ve büyük düşünceler kurmalı… Dağınık olmamalı insan… Düzenli bir yaşam sürmeli… Mutluluğu etrafında görmeli… Küçük şeylerden de mutlu olmasını bilmeli… Hayata küsmemeli insan… barışçı olmalı… Hoşgörülü olmalı… sevgi taşımalı içinde… Başkalarını örnek almalı kendine… Başarılı insanların hayat hikâyelerini örnek almalı… Mutlaka alınacak dersler vardır o hikayelerde… Sürekli öğrenmeli insan… Yeniliğe açık olmalı… İyimser olmalı insan… Kötülüklerden ve çirkinliklerden hep uzak kalmalı… Sahip olduğu şeylerin değerini bilmeli insan… Kendine saygı duymalı… Yaptığı işi sevmeli… İçinde sevgi taşımayan insan, hayatta hiçbir zaman başarıya ulaşamaz… Başarının sırrı sevgi, sabır ve doğru seçim… Bunu asla unutmamalı…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |