..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Denemeler"de gördüğüm şeyi Montaigne'de değil, kendimde buluyorum. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Hakan Yozcu




30 Ekim 2014
Hocaların Hocasını Uğurladık  
Hakan Yozcu
Yardımsever bir insandı. Liseye geçtiğimizde okul tiyatrosunda oynuyordum. Yurtta kalıyordum. Hafta sonu olduğu için yemek olmazdı. Paramız da bitmişti. Yanımda tiyatroda beraber rol aldığımız Murat Özsoykal arkadaşım vardı. Beraber, Güzin Hoca’nın evine gittik. “Hocam, biz okul tiyatrosundayız. Prova için kaldık. Yurtta kalıyoruz. Ama yiyecek bir şeyimiz kalmadı.” dedik. Bizi hemen içeri aldı. “Gelin be çocuklar. Ne varsa size hazırlayayım” ded


:ABJE:
          
     Dün Hocaların Hocası Güzin Niyazi’yi Hakk’a uğurladık.
     Namık Kemal Lisesi’nde uzun yıllar öğretmenlik yapan Güzin Niyazi son yolculuğuna buradan uğurlandı. Eski öğrencileri kendisini yalnız bırakmadı.
     Cumhurbaşkanımız Sayın Derviş Eroğlu, Eşleri Sayın Meral Eroğlu, Gazimağusa Kaymakamı Şifa Çolakoğlu, Belediye Başkanı İsmail Arter, Eski Gazimağusa Kaymakamı Beran Bertuğ, Eski NKL Müdürlerinden Erol Erozan, Hasan Yağlı, Dinçer Raif, Milletvekili Erdal Özcenk, Gazimağusa UBP İlçe Başkanı Resmiye Canaltay, Eski Bakanlardan Turgay avcı, Duayen Gazeteci Sayın İsmet Ezel, NKL’li öğretmenler ve öğrenciler oradaydı.
     Törende Dinçer Raif, İsmet Ezel ve Cumhurbaşkanımız Sayın Derviş Eroğlu birer konuşma yaptılar. Anılarını anlatıp, duygularını dile getirdiler.
     Madam Güzin çok sevilen bir hocaydı. Herkesin hocasıydı.
1977 yılında Namık Kemal Lisesi Ortaokul bölümüne yazıldığımda Tekkeler denilen bölümdeki sınıfta okumaya başladım. İngilizce öğretmenim Güzin Niyazi idi. Çok sevecen, güleryüzlü ve çok tatlı bir öğretmendi.
     Bana “Ben Türkiyalıları çok severim.” derdi hep. “İngilizceden geri kalmayın. Bu derse önem verin. İngilizce çok önemli. Hayatınızın her aşamasında karşınıza çıkar. O nedenle öğrenmek için çalışın. Bir an bile ihmal etmeyin” derdi.
     Yardımsever bir insandı. Liseye geçtiğimizde okul tiyatrosunda oynuyordum. Yurtta kalıyordum. Hafta sonu olduğu için yemek olmazdı. Paramız da bitmişti. Yanımda tiyatroda beraber rol aldığımız Murat Özsoykal arkadaşım vardı. Beraber, Güzin Hoca’nın evine gittik. “Hocam, biz okul tiyatrosundayız. Prova için kaldık. Yurtta kalıyoruz. Ama yiyecek bir şeyimiz kalmadı.” dedik. Bizi hemen içeri aldı. “Gelin be çocuklar. Ne varsa size hazırlayayım” dedi. Bize hemen masayı donatmıştı. O kadar acıkmıştık ki ne geldiyse önümüze silip süpürmüştük. O geceki yediğimiz yemekleri hiç unutmuyorum. Biraz da zeytin, ekmek, domates, hellim paket yapıp “Yarın da yersiniz. Sıkışırsanız yine gelin” demişti.
     Nur içinde yatsın. Hakkını hiçbir zaman ödeyemeyeceğiz.
Madam Güzin, 1928’de Lefkoşa’da Arap Ahmet Mahallesi’nde doğdu. 9 Yaşında İlkokulu bırakarak Amerikan Akademi’ye yazıldı. Burayı bitirince hocalık yapmaya başladı. Sonra Namık Kemal Lisesi’nde hocalık yaptı. Cumhurbaşkanı Sayın Derviş Eroğlu da olmak üzere birçok siyasilerin hocalığını yaptı. Birçok doktorların, öğretmenlerin, birçok vatandaşımızın hocalığını yaptı. Bu nedenle kendisine “Hocaların Hocası” denildi. Nam-ı diğer Madam Güzin idi.
     Hiç evlenmedi. Yalnız yaşadı. Kendisi yalnızlığın çok kötü olduğunu vurgulayarak “Keşke evlenseydim. Yalnızlık çok kötü” diyordu.
     Gönüllerde Güzin Hocanın sevgisi hep yaşayacak. Biz, öğrencileri olarak onu hiç unutmayacağız. Sevgisini daima kalbimizde taşıyacağız…
     Yattığın yer nur, mekanın cennet olsun hocam…
Eğitim uğruna yaktığın meşale elden ele gidiyor. Senden aldığımız ışıkla, bizden sonra gelen çocuklarımızın yolunu da aydınlatıyoruz…
Bu vatan, size ve sizin gibi cefakâr eğitimcilere minnettardır…
Hakkınızı helal ediniz… Biz çoktan helal ettik…
Sizi seviyoruz…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kadın Olmak Zordur
Sana Geliyorum
Koca Fadıma

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Mavi Köşk" Yazısı
Kıbrıs'ın İlk Yerli Komedi Filmi
Öyle Bir Dünyada Yaşıyoruz Ki!
Girne’de Kahve İçimi
İstanbul Notları
Ben Olsam
Meyhi Keyf
Nerede O Eski Ramazanlar?
güvercinlik’te Hafta Sonu
Muhtarlarımızın İstekleri

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Acı Ektim [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Vakit Gelince [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.