Olgunluğa erişmemiş şairler ödünç alır, olgunluğa erişenler çalar. -George Eliot |
|
||||||||||
|
"Dava" dediğimiz manevi emziklerimiz vardı.. Kimi zaman "Yeniden Büyük Türkiye" , Kimi zaman "Milliyetçi Türkiye" , Kimi zamanlar da "Bağımsız Türkiye" diye attığımız sloganlar.. Bizim babalarımızın ak terinden damlayan helal markalı" bayramlık harçlıklarımız",analarımızın "iffet" kokulu ellerinden alınlarımız ve yüzlerimize yayılan "sevinçlerimiz" vardı.. "Rant"ı bilmezdik; "helal kazanç-dürüst çalışma" düsturunu öğrendik ebeveynlerimizden,hocalarımızdan.. Diğergamlık aşısı yapılmıştı bizlere;önce "vatan ve millet" diye yola çıkmıştık.. Maaş ve ücret ya da prim değil çevremizde yaptığımız iş ve icra ettiğimiz "meslek" takdir edilirdi.. Sokakta,caddede,mahallede yaptığımız bir anomiden(kural tanımamazlık-etik dışılık) dolayı yüzleri kızaran erkekler ve kızlardık bizler.. Bakkal dükkanlarının mütevazi raflarından aldığımız buğday kokulu ekmeklerle,tahta sofralarda içtiğimiz sıcak çorbalarla "şükür" secdelerine giderdik.. Tahta sedirler üzerinde oturup faytonların nal şıkırtılarını dinleyip akasya kokularını ciğerlerimize çekerken "gökdelenler" henüz kirletmemişti hayallerimizi.. Ve sonra "Liberalizm" dedikleri o tek dişi kalmış çağdaş canavar ile tanıştırdılar bizi.. Ruhlarımızı ona teslim ettiler.. Öyle bir "zehir" zerk etti ki ruhlarımıza;.. "Değerlerimiz" gitti; yerine onun "çağdaş kölelik ahidnamesi"ni koydular.. Firavun ve köleleri vardı ya hani; Musa(as)'a:" Ey Musa;sen doğru söylüyorsun ama Firavun da karnımızı doyuruyor.." diyen köleler.. Şimdi biz de aynısını yapıyor ve söylüyoruz;.. -Evet,Firavun,pardon,Liberalizm bizi sömürüyor ama cebimizde kredi kartlarımız ile onun göz alıcı AVM'lerinde dolaşıyor,check in yapıyoruz.. Liberalizm ve onun pahalı oyuncakları,göz alıcı AVMleri sizin olsun;.. Bana "helal" markalı harçlıklarımı,"iffet" kokulu sevinçlerimi geri verin; DEĞERLERİMİ GERİ VERİN..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © lütfi akarçay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |