Bir kimse, neden oltasını, içinde tek bir balık olmadığını bildiği bir göle sarkıtır? -Adalet Ağaoğlu |
|
||||||||||
|
Ferhat Gibi” adlı dünki yazıma Sakarya’nın Pamukova İlçesi 75. Yıl İlköğretim Okulu’nda görev yapan Eğitimci yazar Sayın Ülkü Gazovalı’dan adeta bir nazire geldi. Ülkü Hanım, “İnsanların önüne engel olarak dağ gibi duran adamlar değil, dağ gibi adam olup yol açan insanlara destek olan yardım eden adamlar olmalı... Yazınızdaki serzenişiniz çok haklı.” Dyerek yazdığım yazıya benzer konulu yazısını bana gönderdi. Ben de yazıyı olduğu gibi sizlerle paylaşıyorum. Ülkü Hanım’a teşekkür ediyorum: “DAHA KAÇ YÜZYIL? Karşılıklı susuyorduk…. Bekliyor ve susuyorduk… Öyle susuyorduk ki çöllerde kaktüsler bile susuyordu. Öyle duruyorduk ki dünya dönmeyi bırakıyordu, duruyordu….Felekler yedi katın yedisinde de duruyordu… Bir Müslüman susarken diyordu: Allah azze ve celle… Bir Hristiyan susarken diyordu: Tanrı elbet bize sahip çıkacak… Bir Yahudi susmuyordu, vuruyordu… Hepimiz Filistin oluyorduk ve susuyorduk… Bir Yehova Şahidi köprüden atlıyordu… Biz susuyorduk… Bir Mecusi ateşte yanıyordu…. Biz duruyorduk… Bir salkım söğüdün boynu kırılıyordu fırtınadan, biz bakıyorduk… Böyle susa susa, baka baka, bekleye bekleye yüzyıllar geçti… İnsanoğlu, hala bir susmalar, bir durmalar, bir uzaktan bakmalar derdinde… Dünyadaki mazlumların derdi değil var olan derininde, yüreğinde…. Tek derdi kendiyle, kendi derdiyle… Dünyayı kötü yapan hayatı yaşanmaz kılan bu evrende kötülerin var olması değil, bu evrende iyilerin susması, yaratıcı beyinlerin kullanılamaz boş yığınlar haline gelmesi, üretmemesi... Susması ve susması ve susması.... Peki daha kaç yüzyıl susacak bu iyi insanlar? Daha kaç yüzyıl üretmeyecek. Düşünmeyecek? Düşlemeyecek, düşleyip de hayata geçirmeyecek? Karşı gelmeyecek de karşıdan bakmakla yetinecek? Daha kaç yüzyıl ? Yahut kaçıncı yüzyılın gelmesini bekliyor insanlık kendine yakışanı yapmak için? Engeller mi? Onlar hep vardı ve her zaman da var olacak...Kıstas engeller değil, kıstas ''cesaret''... Kıstas '' ataleti yenmek''... İnsanlık için şimdilik küçük kendin için büyük bir adım atmak... O ilk adımı atmak. Kalbine o heyecanı yerleştirmek, atılmak... Gerisi kendiliğinden gelecektir zaten.”
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |